تاکید لیبی بر خروج نیرو های بیگانه

به گزارش ناق، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مجلس نمایندگان لیبی بر لزوم خروج نیرو های بیگانه و مزدوران خارجی از این کشور تاکید نمود.

تاکید لیبی بر خروج نیرو های بیگانه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان لیبی که در رباط پایتخت مغرب حضور دارد، خروج نیرو های خارجی از لیبی و از بین رفتن گروه های شبه نظامی را خواهان شد. وی گفت، لیبی از اختلاف و چنددستگی در عذاب است.

صالح اضافه کرد: ما در لیبی قادر به حل مسائل خود هستیم و نیازی به نیروی خارجی نداریم؛ بنابراین همه نیرو های خارجی و مزدوران باید از لیبی خارج شوند. ما جزئی از جامعه بین الملل هستیم و می خواهیم با همه تعامل داشته باشیم، اما حضور نیرو های بیگانه در کشورمان را نمی پذیریم.

رئیس مجلس نمایندگان لیبی برای مصاحبه جهت حل اختلافات درباره تقسیم مناصب حاکمیتی بر اساس توافقنامه الصخیرات 2015 به مغرب سفر نموده است.

پرواز ها بین غرب و شرق لیبی از سر گرفته شد

در همین حال، پرواز ها بین شهر های طرابلس در غرب لیبی و طبرق در شرق از سر گرفته شد. این اقدام در راستای اجرای توافق آتش بس صورت می گیرد که اکتبر گذشته با نظارت سازمان ملل امضا شد. طرابلس مقر دولت جدید و طبرق مقر موقت مجلس نمایندگان است.

به گفته مسئولان فرودگاه بین المللی طبرق، دو پرواز در هفته بین این دو شهر برقرار می گردد. پرواز ها بین طرابلس با مصراته، بنغازی و سرت هم پس از سال ها از سر گرفته شد.

در همین حال رایزنی ها برای بازگشایی راستا زمینی غرب به شرق لیبی به وسیله مصراته-سرت- الجفره ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1626

به "تاکید لیبی بر خروج نیرو های بیگانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید لیبی بر خروج نیرو های بیگانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید