تصاویر زیبای مناظر زمین از فضا، ثبت 45000 تصویر در 146 روز اقامت فضایی

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، کریس هادفیلد 55 ساله نخستین فضانورد کانادایی است که در فضا پیاده روی نموده است. وی که در سال 1992 از انستیتو فضایی دانشگاه تنسی فارغ التحصیل شد کتابی نیز درباره تجربیاتش از زندگی در فضا منتشر نموده است.

تصاویر زیبای مناظر زمین از فضا، ثبت 45000 تصویر در 146 روز اقامت فضایی

وی این تصاویر را درحالی که در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشت از مناظر مختلفی از زمین به ثبت رسانده بود. تصاویری از رشته کوه هیمالیا، بیابانSahara و سایه های عظیم ایجاد شده توسط آسمانخراش های منهتن از جمله تصاویر دیدنی ثبت شده توسط این فضانورد بازنشسته هستند.

وی که چند روز پیش در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک صحبت می کرد احساسش از زندگی در فضا و ایستگاه فضایی بین المللی را اینگونه اعلام کرد: پدیده ای خاص است! جهان با رنگها و بافت خاصش خودنمایی می نماید و این درحالی است که زمین آن پایین با سرعت در حال گردش است.

وی به تازگی بعضی از این تصاویر زیبا را در شبکه های اجتماعی منتشر نموده است اما 150 تصویر زیبای دیگر از زمین را که در جریان مأموریتهایش در فضا ثبت نموده بود در آخرین کتابش یعنی آیا شما اینجایید: گردش به دور جهان در 92 دقیقه منتشر نموده است.

هادفیلد در طول مأموریت فضایی 146 روزه اش در سال 2013 حدود 45 هزار تصویر مختلف تهیه کرد یعنی تقریبا 300 تصویر در روز.

بر اساس قوانین سفت و سختی که ناسا برای فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی وضع نموده است امکان این میزان تصویربرداری در زمان انجام کارهای مشخص روزانه وجود ندارد. به همین دلیل احتمالا هادفیلد این تصاویر را در زمان مشخص شده برای استراحت گرفته است.

در این تصویر مناظر زیبایی در مقیاس بسیار وسیع از هاوانا پایتخت کوبا تا واشنگتن دیده می گردد

موریتانی، که به آن چشم بیابان Sahara نیز گفته می گردد. در این تصویر این منطقه وسیع دقیقا همچون یک چشم دیده می گردد

رشته کوههای هیمالیا در جنوب آسیا

منهتن از خواب بیدار می گردد، ساعت 9 و 23 دقیقه صبح به وقت محلی (تصویر چپ) منهتن به خواب می رود، ساعت سه و 45 دقیقه صبح به وقت محلی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 429

به "تصاویر زیبای مناظر زمین از فضا، ثبت 45000 تصویر در 146 روز اقامت فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر زیبای مناظر زمین از فضا، ثبت 45000 تصویر در 146 روز اقامت فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید