تعطیلی همه صنوف خوزستان بجز اصناف ضروری از امروز، 25 اسفندماه

به گزارش ناق، استاندار خوزستان گفت: به منظور کنترل شیوع کرونا ویروس از امروز، 25 اسفندماه همه صنوف خوزستان بجز اصناف ضروری تعطیل هستند.

تعطیلی همه صنوف خوزستان بجز اصناف ضروری از امروز، 25 اسفندماه

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، غلامرضا شریعتى، استاندار خوزستان در گفت وگوی زنده با مردم در شبکه سیمای استانی خوزستان با اشاره به اینکه سلامت جامعه برای مجموعه مدیریت استان خط قرمز است، گفت: از مردم می خواهیم که به جز موارد ضروری از منازل خارج نشوند و اگر این هشدارها همچنان از سوی عده ای مورد بی توجهی قرار گیرد و بخواهند سلامت جامعه را به خطر بیندازند، با آنها برخورد خواهد شد.

شریعتى خطاب به مسئولان دستگاه های اجرایی که دستورالعمل حضور 50 درصدی کارکنان در ادارات را رعایت نمی کنند، اضافه نمود: اینگونه مدیران باید هرچه سریعتر در این رابطه تجدیدنظر کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه همانطور که از مردم خواسته شده تا در شیوه زندگی خود اصلاحاتی را به وجود بیاورند، گفت: بر همین اساس نیز از مسئولانی که به این هشدارها بی توجهی می کنند، می خواهم تا در نحوه اعمال مدیریت خود نیز تجدید نظر کنند.

وى با بیان اینکه به عنوان یک پزشک، دلسوزانه از مردم می خواهم تا به رعایت هشدارها و توصیه های خود مراقبتی توجه کنند، اضافه نمود: محور اصلی مقابله با این ویروس مردم هستند و همانطور که بررسی ها نشان می دهد، کرونا یک بیماری جمعیتی است و اگر همه مردم با تلاشی که از خود نشان می دهند بتوانند از حضور در اجتماعات، مراسم و خیابان ها دوری کنند، حتما شکست داده خواهد شد.

کننده عالی دولت در استان خوزستان شرح داد: مقابله با این ویروس نیاز به عزم همگانی دارد و تنها در این صورت می توان آن را شکست داد؛ بنابر این تاکید دارم تا مردم به مسافرت و دید و بازدید نفرایند و به جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

وى خطاب به مردم خوزستان بیان نمود: همانطور که آمارها نشان می دهد بیشترین گروه سنی که می تواند از این ویروس دچار آسیب شوند، گروه سنی 52 تا 60 سال به بالا است و به همین خاطر ممکن است جوانانی که بی دلیل از خانه ها خارج می شوند باعث سرایت این بیماری به پدران و مادران خود شوند.

شریعتی شرح داد: با توجه به اینکه چهارشنبه سوری را در پیش داریم، از جوانان خواسته می شود با جدیت از ورود به اجتماعات خودداری کنند.

ادارات دولتی تعطیل نیستند

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ادارات دولتی به هیچ وجه تعطیل نیستند اضافه نمود: در عین حال مدیران دستگاههای دولتی موظف به اجرای حضور شیفتی کارکنان خود یعنی یک روز در میان هستند و کارمندانی که حضورشان در ادارات ضروری نیست توسط مدیران ترخیص شوند.

وی اضافه نمود: از امروز، 25 اسفندماه تمامی پایانه های مسافربری استان خوزستان و نیز راه آهن تعطیل خواهند بود و از ورود و خروج مسافر به داخل خوزستان ممانعت به عمل می آید و تمامی هایپر مارکتها و مراکز تجاری پر جمعیت باید تعطیل شوند و با افراد خاطی در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.

بجز اصناف ضروری همه صنوف خوزستان تعطیل هستند

استاندار خوزستان با مهم خواندن کنترل بیماری کرونا در استان گفت: به همین منظور از امروز بجز قصابی ها، نانوائی ها ، میوه فروشی هاو سوپر مارکتها تمامی صنوف تعطیل هستند و حق خدمات دهی را تا اطلاع بعدی ندارند و در صورت مشاهده موارد تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی بیان نمود: صنوفی که تعطیل نشده اند ضروری و برای تامین مایحتاج مردم باید باز باشند و مردم پس از مراجعه به این صنوف هم ضمن رعایت فاصله از تجمع به شدت پرهیز کنند تا این زنجیره بیماری کرونا در استان هر چه سریعتر قطع و شرایط به صورت عادی دربیاید.

سیر نزولی بیمارن چین بعد از 22 روز آغاز شد

استاندار خوزستان با مقایسه فرایند ابتلای مردم چین به ویروس کرونا و اوج و سقوط این بیماری در کشور چین گفت: در این کشور تا 22 روز فرایند ابتلای مردم سیر صعودی داشت و پس از آن سیر نزولی آن آغاز شد چرا که مردم با مسئولان در بحث خود قرنطینگی همراهی کردند و به این شکل فرایند نزولی آن آغاز شد.

وی اضافه نمود: اما بعد از گذشت 24 روز از مشاهده اولین مورد بیماری در ایران این فرایند همچنان در حال افزایش است و حتی پیک آن نسبت به روزهای قبل بسیار بیشتر شده است و در استان خوزستان نیز بعد از 21 روز از مشاهده اولین مورد این فرایند همچنان رو به افزایش است.

شریعتی به دیگر علت های موفقیت مردم و مسئولان چین در کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های صحیح و کارهای دقیقی که در رابطه با قرنطینه کردن بیماران، بیماریابی و درمان انجام شد، فرایند صعودی این بیماری را کاهشی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در تاریخ 28 بهمن امسال اولین مورد مبتلا به این ویروس در ایران شناسایی و گزارش شد، گفت: فرایند ابتلای این ویروس در 22 روز اول این بیماری در ایران و کشور چین مورد مقایسه قرار گرفت تا با کار کارشناسی بهتری به مقابله با این ویروس بپردازیم.

استاندار خوزستان با اشاره به فرایند افزایش روزانه سندرم شدید تنفسی ناشی از ویروس کرونا ادامه داد: در بازه زمانی 11 تا 21 اسفندماه امسال بیشترین بیماران مبتلا به این سندرم را در کشور و استان داشته ایم.

وی شرح داد: همه ساله پیک سندرم شدید تنفسی در استان خوزستان در اوایل پاییر(آبان ماه) و دیگری در اواخر زمستان و اوایل بهار واقع شده است.

استاندار خوزستان یادآور شد: در زمان پیک اول سندرم شدید تنفسی در استان، ویروس کرونا وجود نداشته اما در پیک دوم آن یعنی اسفندماه، شاهد بروز این بیماری در کشور و خوزستان هستیم.

فرایند پراکندگی ویروس کرونا در خوزستان

شریعتی همچنین با اشاره به فرایند پراکندگی ویروس کرونا گفت: در شهرهای دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه، لالی، هفتکل، ایذه و آغاجاری تا به امروز هیچگونه مورد مثبتی از ویروس کرونا گزارش نشده است اما در دیگر شهرهای استان مواردی بین یک تا 20 مورد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه اندیمشک و شوشتر به دلیل نسبت جمعیت به دلیل داشتن تعداد بالای ابتلا به ویروس کرونا 2 شهرستان قرمز استان محسوب می شوند، اعلام کرد: به نسبت جمعیتی معین شده، ابتلای این شهرها بسیار بالا است و شهرهای آبادان، شادگان، خرمشهر و اهواز به نسبت جمعیت بعد از آنها قرار دارند.

شریعتی یادآور شد: هندیجان و مسجدسلیمان به لحاظ درصد جمعتی شرایط متوسطی را دارند و دیگر شهرهای استان در ردیف های بعدی قرار دارند.

فراوانی ویروس کرونا در استان خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه تا به امروز 221 بیمار مثبت در استان خوزستان ثبت شده است، گفت: از زمان شیوع این بیماری تا به امروز تعدادی از مراجعات و آزمایش های اجرا شده مربوط به افرادی است که دچار سندرم تنفسی شدید بودند اما از بین آنها تنها آزمایش 221 نفر آنها به ویروس کرونا مثبت شد.

وی به نمودار جنسیتی افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان اشاره کرد و اضافه نمود: از این افراد 60 درصد از مرد و 40درصد زن هستند.

شریعتی میانگین سنی مبتلایان به ویروس کرونا را 52 سال مطرح کرد و گفت: 5.9 درصد از بیماران را سنین 15 تا 29 سال، 24.9 درصد دیگر را بین سنین 30 تا 44سال ، 36.2 درصد دیگر را 45 تا 59سال، 24.9 درصد از مبتلایان را بین 60 تا 74 سال و 7.7 درصد باقی مانده را 75 سال به بالا تشکیل می دهند. این در حالی است که یک مورد از این بیماران کودک زیر پنج سال بوده است.

وی ادامه داد: 47 درصد از بیماران مبتلا به کرونا در استان دارای بیماری زمینه ای از جمله بیماری های قلبی، عروقی، دیابت، کلیوی، سرطان و ... بودند و 53 درصد فاقد بیماری بوند.

مسافران شهر قم باعث شیوع کرونا در خوزستان شدند

استاندار خوزستان به سابقه اپیدمیولوژیک در بیماران استان اشاره کرد و گفت: بیماران اول، دوم، پنجم، نهم، دوازدهم، پانزدهم، بیست و یکم و تعداد دیگری از آنها به شهر قم به عنوان اولین شهر درگیر با این ویروس در کشور سفر داشته اند.

رئیس ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در خوزستان اعلام کرد: تعداد دیگری از افراد مبتلا به دلیل تماس با بیمارانی که به قم سفر کردند به آن دچار شدند و به عنوان مثال بیمار نهم ، بیمار 51 ، بیمار چهاردهم بیمار 41 را مبتلا کرده است.

شریعتی ادامه داد: سفر به کرج و تهران، گیلان، مازندران، اصفهان و لرستان نیز باعث شیوع بیماری در بین شهفرایندان خوزستانی شده است.

ابتلای هشت مورد از کادر بهداشتی و درمانی استان به کرونا

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اینکه برای بیماریابی و درمان بیماران مبتلا تلاش های زیادی اجرا شده است، گفت: در این رابطه کادرهای درمانی ارتباط مستقیمی با بیمارن داشتند و متاسفانه هشت نفر از آنها به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: فرایند درمانی کادر بهداشت و درمان استان که به این ویروس مبتلا شدند آغاز شده و امیدواریم هرچه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورند.

کننده عالی دولت در استان یکی از دلایل ابتلای شهفرایندان خوزستانی به این بیماری را مراجعه آنها به مراکز درمانی گفت و اضافه نمود: به همین دلیل طی هشدارهای داده شده از مردم خواسته شده برای موارد غیر ضروری به بیمارستان ها مراجعه ای صورت نگیرد.

شریعتی همچنین یکی دیگر از دلایل ابتلای بخش دیگری از خوزستانی ها به این بیماری را حضور در مراسم و اجتماعت مختلف دانست و اضافه نمود: با وجود اینکه تالارهای عروسی در استان تعطیل شده اما همچنان برخی از مراسم به صورت سنتی در منازل انجام می شود که باید نسبت به چنین اقداماتی هشدار جدی داد.

وی تاکید کرد: اگر موانعی برای شهفرایندان در زمینه برگزاری مراسم اعمال شده بخاطر پیشگیری از سرایت این بیماری است.

استاندار خوزستان همچنین یکی دیگر از دلایل ابتلای بیماران به ویروس کرونا را اقتضای کاری افراد مطرح کرد و اضافه نمود: با توجه به چنین شرایطی لازم است در ادارات نسبت به هشدارهای پیشگیرانه توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه کنترل مبادی ورودی استان آغاز شده است، گفت: این درحالی است که عمده موارد ابتلا در استان بخاطر سفر شهفرایندان خوزستانی به دیگر استان های آلوده بوده است و به همین دلیل مهمترین بخش کنترل ترددها مربوط به مبادی خروجی از استان است.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این گفت وگو به فوت 32 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 81 درصد دارای بیماری زمینه ای بودند و 19 درصد بیماران را افراد سالم تشکیل می دهند.

شریعتی یادآور شد: میانگین سنی افراد فوت شده 62 سال سن است و این درحالی است که میانگین مبتلایان 52 سن سال است و به همین دلیل این گروه های سنی باید به هشدارها و اصول خود مراقبتی بیش از پیش توجه کنندد.

85 مورد از مبتلایان بهبود پیدا کردند

وی همچنین تعداد افرادی که با انجام تلاش های مراقبتی بهبود پیدا کرده اند را 85 نفر مطرح کرد و گفت: با این وجود 104 نفر از مبتلایان در استان خوزستان فرایند درمانی را طی می کنند.

استاندار خوزستان بیان نمود: در حال حاضر نسبت فوتی به میزان بیماران 14 درصد است و این نسبت در چند روز گذشته 20 درصد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 838

به "تعطیلی همه صنوف خوزستان بجز اصناف ضروری از امروز، 25 اسفندماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی همه صنوف خوزستان بجز اصناف ضروری از امروز، 25 اسفندماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید