راهنمای سفر به جزایر جیلی

به گزارش ناق، هر چند جزایر جیلی در اندونزی به اندازه جزایر بالی معروف نیستند، اما جاذبه های قابل توجهی دارند. در آب های اطراف این جزایر می توانید ورزش های آبی و انواع مختلف غواصی را تجربه کنید ضمن اینکه از فضای آرامش بخش داخل جزیره هم برخوردار شوید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به جزایر جیلی

جزایر زیبای جیلی در امتداد خلیج لومبوک اندونزی قرار داد. این سه جزیره به نام های جیلی ایر، جیلی منو و جیلی تراوانگان معروف هستند. در طول این سال ها، حال و هوای این جزایر با ورود گردشگران کوله پشتی گرد جان دوباره ای پیدا نموده است. هر چند که هزینه سفر به جیلی مانند گذشته ارزان محسوب نمی گردد، اما چنانچه به دنبال جایگزینی برای جزایر بالی می شد که سواحل و غذای دریایی بهتری را هم تجربه کنید، جیلی را به شما پشنهاد می کنیم. این جزایر مکان فوق العاده ای برای استراحت زیر نور دلنشین آفتاب به شمار می آیند. ضمن اینکه از آرامش و فضای خلوت اینجا بلذت خواهید برد.

هزینه های معمول

اسکان

هتل ها و مهمان خانه های ارزانی در جزایر جیلی وجود دارد. قیمت این هتل ها در حالت ارزان از شبی 30000 تومان آغاز می گردد و بسته به امکانات هتل و شرایط فصلی افزایش می یابد. هزینه یک اتاق دو نفره با سرویس بهداشتی خصوصی و تهویه هوا 75000 تومان است.

خوراک

قیمت اغلب وعده های غذایی در جیلی بین 9000 تا 15000 تومان است. هزینه یک غذای دریایی خوشمزه هم حدود 30000 تومان می گردد.

حمل و نقل

در جیلی هیچ خودرویی نمی بینید، پس می توانید با خیال راحت به پیاده روی بپردازید. برای رفت و آمد بین جزیره ای هم می توانید از قایق بهره ببرید که هزینه بلیت آن ها 5700 تومان است. از فرصت بهره ببرید و با پای خود از کشف جزیره لذت ببرید!

تفریح

هزینه تفریحاتی مثل درشکه سواری حدود 6000 تومان است. غواصی هم تفریح سرگرم کننده ای است که قیمت آن 160000 تومان است که اگر تخفیف بگیرید یا تجهیزات از خودتان باشد، قیمت آن هم کم تر می گردد. بیشتر تفریحات این منطقه مربوط به نواحی ساحلی و اطراف اقیانوس است.

نکاتی درباره صرفه جویی در هزینه

کرایه دوچرخه

کرایه دوچرخه برای هر ساعت حدود 3000 تومان می گردد و می توانید با آن کل جزیره را بشد.

دکه های خیابانی

در جزیره دکه های خیابانی به وفور یافت می گردد و غذای خوشمزه آن ها تنها حدود 3000 تا 4500 تومان است. از این رو برای صرفه جویی در هزینه های خود می توانید به جای رستوران از غذای این دکه ها بهره ببرید.

جاذبه های جزایر جیلی

غواصی

هر سه جزیره مراکز مطرح غواصی به حساب می آیند. در آب های اطراف این جزایر جاندارانی چون عقرب ماهی، هشت پا، سپیداج و انواع مختلف آبزیان وجود دارد. برخی از گردشگران، غواصی در جیلی را به بالی ترجیح می دهند. ضمن اینکه هزینه یادگیری در جیلی ارزان تر است.

غواصی با لوله تنفسی

چنانچه با یک گروه سفر نموده باشید می توانید یک قایق خصوصی برای نصف روز کرایه کنید. در ضمن این امکان برای شما فراهم است تا لوازم غواصی سطحی را از مراکز آن کرایه کنید. آب های اطراف هر سه جزیره جیلی مکان مناسبی برای غواصی سطحی هستند و شما می توانید در آن آبزیانی چون ماهی گرمسیری، لاک پشت و حیات وحش داخل آب را از نزدیک ببینید.

آفتاب دریافت در ساحل

جزایر جیلی سواحل زیبایی دارند که مردم زیادی در آن ها مشغول آفتاب دریافت هستند. از شن و ماسه سفید و نرم ساحل گرفته تا آب شفاف و گرم دریا موقعیت را برای آفتاب دریافت شما فراهم نموده است.

ورزش های آبی

با کرایه یک قایق ماهی گیری می توانید ورزش هایی مثل اسکی روی آب، تخته روی آب و دیگر ورزش ها را امتحان کنید.

قایق سواری

در بخش شمالی تراوانگان با کرایه یک قایق کایاک یا شرکت در تور کایاک می توانید قایق سواری در آب های این منطقه را تجربه کنید. مرکز کارما کایاک محل خوبی برای کرایه این نوع قایق ها است.

موج سواری

بخش جنوبی تراوانگان مخصوص موج سواری است. امواج این منطقه در طول سال روند متعادلی دارند. برای موج سواری در اینجا لازم نیست حرفه ای باشید، چرا که برای همه سطوح مربیانی هستند که شما را تعلیم می دهند!

فرصتی برای استراحت

تا زمانی که در این جزیره هستید می توانید یک زندگی بی دغدغه را تجربه کنید. صدای امواج اقیانوس مانند یک موسیقی دل نواز به شما احساس آرامش می دهد و می توانید هنگام دراز کشیدن روی بانوج با خیال راحت کتاب مورد علاقه خود را بخوانید.

تماشای لاک پشت های دریایی

آب اطراف جزایر جیلی تراونگان و جیلی مونو محل تخم گذاری لاک پشت های دریایی است و شما می توانید در میان انبوهی از لاک پشت ها غواصی کنید.

جزیره گردی

جزیره های جیلی خیلی کوچک هستند، از این رو به راحتی می توانید با یک دوچرخه در آن ها به گشت و گذار مشغول شوید. پس بسته ای از تنقلات بردارید و یک بعد از ظهر را به دوچرخه سواری در جزیره اختصاص دهید.

جزیره لومبوک

اگر تا به حال این جزیره را ندیده اید وقتی برای آن در نظر بگیرید. با یک قایق به راحتی می توانید به لومبوک بروید و سفر ساده ای را تجربه کنید. لومبوک فرصت های خوبی برای کوهنوردی و موج سواری در اختیار شما قرار می دهد.

غواصی آزاد

برخی از مراکز آموزشی غواصی در جیلی، غواصی را به شکل آزاد پیشنهاد می دهند؛ بنابراین اگر در این زمینه تجربه دارید بد نیست که آن را امتحان کنید. البته قبل از هر گونه عملی نکات ایمنی را با دقت جویا شوید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 527

به "راهنمای سفر به جزایر جیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزایر جیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید