سرپرست فدراسیون هندبال: در ویتنام توانستم محرومیت ایران را لغو کنم

به گزارش ناق، سرپرست فدراسیون هندبال گفت: در سفر به بازی های آسیایی ویتنام توانستیم نظر مسئولان کنفدراسیون هندبال آسیا را جلب کنم و در نهایت محرومیت تیم نوجوانان پسر و دختر ایران لغو شد.

سرپرست فدراسیون هندبال: در ویتنام توانستم محرومیت ایران را لغو کنم

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی نوجوانان پسر هندبال ایران بعد از قرعه کشی مسابقه های قهرمانی آسیا بحرین 2016 و درست چند ساعت مانده به پرواز از رفتن به بحرین به دلیل آنچه که مسائل امنیتی عنوان شد، انصراف داد. همچنین تیم دختران نوجوان هندبال نیز در سال 2015 به مسابقه های هند اعزام نشد.

عباسعلی اکبری، سرپرست فدراسیون هندبال در گفت وگو با خبرنگاران، بعد از لغو محرومیت تیم نوجوانان دختران و پسران از مسابقه های آسیایی اظهار کرد: تیم نوجوانان به دلیل نرفتن به مسابقه های آسیایی مشمول محرومیت شد که تبعات بسیار بدی برای ما داشت و نوجوانان از این بابت تحت فشار بودند.

سرپرست فدراسیون هندبال هدف از حضورش در مسابقه های ویتنام را اینگونه عنوان نمود: باید در بازی های ساحلی ویتنام آن هم در یک رشته دیگر حضور می یافتم. اما فرصت را غنیمت شمردم و با مسئولان هندبال آسیا جلسه ای برگزار کردم. البته از قبل هیچ هماهنگی در این خصوص انجام نشده بود ولی من می دانستم که مسئولان هندبال آسیا به دلیل بازی های هندبال ساحلی حتما در آنجا حضور خواهند داشت.

او اعلام نمود: اولین برنامه خودم را در ویتنام دیدار با مسئولان کنفدراسیون آسیا قرار دادم و برای دیدار با آن ها به هتل محل اقامت شان رفتم. خوشبختانه بعد از یک جلسه چهار ساعته و با عنوان دلایلی که در بحث توسعه هندبال ایران در ابعاد ورزش همگانی و قهرمانی اشاره کردم توانستم نظر آن ها را جلب نمایم.

سرپرست فدراسیون هندبال در ادامه اضافه نمود: البته مسئولان فدراسیون هندبال آسیا در ابتدا تنها قول مساعدت به ما دادند تا در کمیته اجرایی فدراسیون آسیا آنالیز و گفتگو نمایند. اما من باز مجددا در حین بازی های ساحلی با آن ها صحبت کردم و از همکارانم در فدراسیون هندبال ایران تقاضا کردم تا نامه ای را برای شیخ احمد که رییس شورای المپیک و رییس کنفدراسیون هندبال آسیاست مبنی بر لغو محرومیت تیم های نوجوانان دختر و پسر ارسال نمایند. بعد از بازگشت هم با پیگیری های مکرر با احمد ابولیل مسئول اجرایی فدراسیون هندبال آسیا و جاسم رییس کمیته فنی فدراسیون هندبال توانستیم نامه لغو محرومیت دو تیم را دریافت کنیم.

اکبری در ادامه سخنانش با تشکر از معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش جوانان اضافه نمود: در طی مشورت هایی که با دکتر سجادی داشتیم، سبب شد او مکاتبه ای را با مسئولان شورای المپیک آسیا انجام دهند و در این راه نقش حمایتی خوبی را ایفا کردند که جا دارد از آقای سجادی تشکر کنم.

وی تیم های رده پایه را سرمایه و پشتوانه ورزش کشور دانست و توضیح داد: تیم های نوجوانان در هر ورزشی از سرمایه ها و پشتوانه های ورزشی کشور هستند. این اتفاق را باید به فال نیک گرفت و نوجوانان ما باید بابت این اتفاق راضی و راضی باشند. این نوجوانان آینده سازان هندبال کشور هستند و ما باید آن ها را در آینده در میادین بین المللی همانند المپیک بدرخشند و پرچم ایران را به اهتزاز درآورند.

او در انتهای سخنانش اعلام نمود: این اتفاق به راحتی حاصل نشد من با توجه به تجربه کوچکی که در حوزه بین المللی و شناختی که از جامعه ورزش دارم توانستم آن ها را مجاب کنم. برای هیات رییسه فدراسیون هندبال نیز جالب بود که سرپرست یا رییس یک فدراسیون رخ به رخ بنشیند و با آن ها صحبت کند. من آن چیزی که مد نظر بود در حضور مسئولان آسیایی بیان کردم و آن ها نیز پذیرفتند. با وجود شرایط خاص پیش آمده و دلایلی که من بیان کردم توانستم آن ها را مجاب کنم و نظر آن ها را جلب کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 457

به "سرپرست فدراسیون هندبال: در ویتنام توانستم محرومیت ایران را لغو کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست فدراسیون هندبال: در ویتنام توانستم محرومیت ایران را لغو کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید