ماری سورین هنرمند افسانه ای مارول کامیکس درگذشت

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران به نقل از وولتور، ماری سورین اخیرا سکته نموده بود و خبر درگذشت وی را یکی از دوستان نزدیکش گفت.

ماری سورین هنرمند افسانه ای مارول کامیکس درگذشت

وی که در جهانی کتاب های مصور صندلی رفیعی داشت نامش مانند هم عصرانش استن لی و جک کربی شناخته گردیده نبود. ماری سورین در نیویورک به جهان آمد. او کار خود را در این صنعت اولین بار در سال 1949 در نشریه ای سی کامیکس زمانی که برادر بزرگش احتیاج به یک رنگ پرداز برای کاری با عنوان یک ماه، یک دختر...عاشقانه داشت آغاز کرد.

اما بیشترین شهرت وی زمانی آغاز شد که او برای کار به تایملی رفت؛ نشریه ای که خیلی زود به مارول کامیکس تبدیل شد. در آن جا او به یک هنرمند همه کاره تبدیل گردیده بود. کار با مداد، مرکب و رنگ ها طیف گسترده ای از کارهای وی در آن جا بودند. از مرد آهنین تا هالک شگفت انگیز شاید مشهورترین کارهای سورین در طی این سال ها بودند. البته او همچنین طراحی لباس زن عنکبوتی را نیز برای مارول کامیکس انجام داده است.

خبر درگذشت وی با واکنش های بسیاری روبرو شد که در میان آنها می توان به پیام تام کینگ نویسنده کتاب های مصور اشاره نمود. او در صفحه توییترش چنین نوشت: ماری سورین یکی از بزرگترین کارتونیست ها و احتمالا بزرگترین رنگ پرداز در تاریخ کتاب های مصور بود. روحش شاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 31

به "ماری سورین هنرمند افسانه ای مارول کامیکس درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماری سورین هنرمند افسانه ای مارول کامیکس درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید