مخالف ایجاد سایت گردشگری در آشوراده هستیم

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، اسماعیل کهرم شامگاه یکشنبه در اولین همایش روز میانکاله که در ساحل صدف زاغمرز بهشهر در جوار میانکاله بهشهر برگزار گردید، گفت: آشوراده دروازه میانکاله است که اگر تبدیل به سایت گردشگری گردد، میانکاله ویران می گردد و چیزی از طبیعت بکر این منطقه باقی نمی ماند.

مخالف ایجاد سایت گردشگری در آشوراده هستیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت روز تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی گفت: ساخت وساز در آشوراده و تبدیل به سایت گردشگری و ساخت وساز و تأسیسات، موجب نابودی میانکاله است چراکه با دارا بودن تأسیسات نمی توان انتظار درخت، پرنده، ماهی و زیبایی داشت و زیبایی ماندگار برای میانکاله در همین شرایط فعلی قابل تصور است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور بابیان اینکه میانکاله زمانی حفظ و حراست می گردد که میانکاله، بکر و دست نخورده باقی بماند، ادامه داد: می توانیم با برگزاری رفراندوم نظر مردم را در این راستا جویا شویم و با برگزاری رفراندوم متوجه می شویم که مردم موافق تبدیل آشوراده به سایت گردشگری، هتل و مناطق این چنینی نیستند.

کهرم اضافه کرد: با تبدیل شدن آشوراده به سایت و منطقه گردشگری در کمتر از 40 سال آینده شاهد نابودی و تخریب میانکاله به عنوان نخستین تالاب ثبت شده در کنوانسیون رامسر، خواهیم بود که این مسئله به ضرر محیط زیست است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در حفظ تالاب ها و مناطق حفاظت شده با دقت واردشده و در این راستا مصوبه دارد، اضافه کرد: هم اکنون 252 تالاب شور، لب شور، محصور در خشکی، کنار آب، دائمی یا فصلی در کشورمان داریم که برای کشور ما حائز اهمیت است و به همین دلیل توجه به دریاچه ارومیه توسط دولت بیانگر دغدغه دولت به امر زیست محیطی است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بابیان اینکه میانکاله با دارا بودن 68 هزار و 800 هکتار وسعت از تنوع خاص زیست محیطی در ماهیان، پرندگان، گیاهان، جانواران و... است، گفت: میانکاله با ثبت روز میانکاله در 27 دی ماه، و این روز تاریخی، راه شکوه گذشته را طی می نماید و باید میانکاله را باور کنیم و به آن ارزش بگذاریم و اگر قرار باشد که میانکاله باز باشد، روزانه موتورسواران فراوانی محیط زیست را از بین می برند.

وی گفت: زنگ حفاظت، بهره برداری و برنامه ریزی برای میانکاله آغازشده است و باید با حفظ این زیستگاه باارزش برای حفظ و پایداری آن همه باهم کوشش کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 723

به "مخالف ایجاد سایت گردشگری در آشوراده هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالف ایجاد سایت گردشگری در آشوراده هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید