هونولولو در یک نگاه

به گزارش ناق، هونولولو مرکز هاوایی (در ایالات متحده) است و علاوه بر اهمیت لجستکی و دولتی، جاذبه های متعددی نظیر موزه بیشاپ و ساحلی وایکیکی نیز در این شهر به چشم می خورد.

هونولولو در یک نگاه

هونولولو در جزیره اوآهو واقع شده است و بزرگ ترین شهر و مرکز استان هاوایی در ایالات متحده آمریکا است. مراکز دولتی، حمل و نقل و تجاری هاوایی در این شهر واقع شده است و از نظر تجاری و نظامی نیز از اهمیت ویژه ای برای دولت آمریکا برخوردار است. این شهر دروازه اصلی ورود به هاوایی و بندری مهم برای ایالات متحده به شمار میرود و می توان طیف وسیعی از فرهنگ، سنت و آشپزی اقیانوس آرام و کشورهای غربی و شرقی را در این محل مشاهده کرد.

شهر هونولولو در وسط جلگه ای تنگ میان کرانه اقیانوس آرام و رشته کوه های کولو قرار گرفته، بعضی از نقاط مرتفع نیز در قلمرو منطقه ها شهری هونولولو واقع شده است، علاوه بر این ساحل وایکیکی به عنوان معروف ترین مقصد گردشگری هاوایی، در هونولولو پذیرای گردشگران است. جالب است بدانید این شهر در سال 2015 مقام اول امن ترین شهرهای ایالات متحده را از آن خود کرد.

شهر هونولولو در جزیره اوآهو (از جزایر هاوایی) نخست به صورت دهکده ای بود که از 1794 به صورت بندری شناخته شد. چند سال بعد بندری مهم و معتبر شد. وقتی سلطان کامه هامه ها مقر حکومت خود را در نزدیکی این شهر قرار داد بیش از پیش شهر رونق گرفت. کالاهایی که در این شهر فراوری می شد به خارجیان فروخته و کالاهای مورد مصرف از آنها خریداری می شد. علاوه بر این سلطان با دریافت عوارض بندری بر عایدی شهر افزود و شهر روز به روز ترقی می یافت. در سال 1825 بیشتر داد و ستد تجاری هاوایی در شهر هونولولو انجام می شد تا اینکه در سال 1845 به عنوان مرکز مجمع الجزایر هاوایی عایدی.

مساحت این شهر 177/2 کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر 352,769 نفر در هونولولو زندگی می نمایند. زبان رسمی مردم، انگلیسی و هاوایی بوده و واحد پول شان دلار آمریکا است.

هونولولو به خاطر داشتن آب و هوایی معتدل در تمام طول سال معروفیت دارد. هتل ها در هونولولو معمولا در همه سال شلوغ هستند، اما فصل های اوج آخر هفته ها و نزدیک تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی اتفاق می افتد. در حالت معمول فصول پرگردشگر نیز از ماه نوامبر تا آوریل به طول می انجامد، بدیهی است که در این مدت قیمت ها افزایش می یابند. البته به فصول پرگردشگر باید از ماه ژوئن تا آگوست در بعضی هتل ها را هم افزود. بنابراین برترین زمان برای رزرو هتل در این شهر از ماه سپتامبر تا نوامبر است.

از دیدنی های هونولولو می توان به موزه بیشاپ (Bishop Museum)، بنای الیولانی هل (Aliiolani Hale)، ساحل وایکیکی (Waikiki)، منطقه تولد کوکانیلوکو (Kukaniloko Birthing Stones)، آبشار مانوآ (Manoa Falls)، پارک ساحلی سانست (Sunset Beach Park)، تور غواصی اوآهو (Oahu Diving)، مرکز خرید آلا موانا (Ala Moana Center) و راستا پیاده روی فانوس دریایی ماکاپو (Makapuu Lighthouse Trail) اشاره نمود.

منبع: کجارو / کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2048

به "هونولولو در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هونولولو در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید