ورود گردشگران به پارک ملی خبر مجاز شد

به گزارش ناق، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پس از ماه ها کوشش و پیگیری در سطح کمیته ملی طبیعت گردی کشور، پارک ملی خبر برای گردشگری مسؤولانه در قالب تورهای طبیعت گردی فعال می گردد.

ورود گردشگران به پارک ملی خبر مجاز شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اخذ ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در حاشیه برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در استان کرمان با بیان این که فعال شدن پارک ملی خبر در حوزه گردشگری نتیجه پیگیری های کمیته ملی طبیعت گردی کشور است، اضافه نمود: پس از ثبت ملی کویر لوت که از موفقیت های استان کرمان بود پارک ملی خبر نیز برای گردشگری مسؤولانه در قالب تورهای طبیعت گردی فعال می گردد.

وی با اشاره به این که این مجوز، حضور مؤثر گردشگران حرفه ای به کرمان را فراهم می نماید، اظهار کرد: این مصوبه کمیته ملی طبیعت گردی کشور به مراجع ذی ربط اعلام شده و یک فرصت بسیار بزرگ برای استان کرمان است.

رحمانی موحد همچنین با بیان این که برنامه های خوبی تدوین شده که استان کرمان با وجود پنج اثر ثبت جهانی به صندلی واقعی خود برسد، یادآور شد: کرمان در بوم گردی توفیقات خوبی داشته و حدود 100 اقامتگاه بوم گردی در این استان در حال فعالیت است.

وی با اعتقاد بر این که وجود اقامتگاه های بوم گردی پیوست فرهنگی بین استان های همجوار را نیز فراهم می نماید، اضافه نمود: کمیسیون امنیت و توسعه پایدار کویر در سطح ملی تشکیل شده که به کویر به عنوان یک فرصت نگاه می نماید.

معاون گردشگری با اشاره به این که آئین نامه کویرنوردی در همین کمیسیون در حال تصویب است، اظهار کرد: کمیسیون امنیت و توسعه پایدار کویر یاری می نماید تا کویرهای ایران ثبت جهانی شوند.

رحمانی موحد در ادامه با بیان این که ما در بحث مجوزهای هتلداری تابع نظام صنفی نیستیم که بخواهیم از اصناف تبعیت کنیم، یادآور شد: نظارت بر قیمت، نظارت بر ارایه خدمات و کیفیت به همراه صدور پروانه تاسیس بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

او با بیان این که هتل فقط تخت نیست و تعریف سازمان جهانگردی جاذبه هایی برای هتل تعریف نموده است، گفت: هتل یک جاذبه و محل رجوع گردشگر است و بر اساس تعریف سازمان جهانگردی باید همه جاذبه ها را در خود ایجاد کند تا مقصد گردشگر گردد. رستوران های هتل ها هم می توانند مبلغی به عنوان حق سرویس بگیرند و صرف هزینه آموزش و یا هزینه های جاری هتل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 717

به "ورود گردشگران به پارک ملی خبر مجاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود گردشگران به پارک ملی خبر مجاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید