یونسکو بار دیگر نگاه ها را به خوشنویسی جلب کرد

به گزارش ناق، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، یونسکو بار دیگر نگاه ها را به خوشنویسی جلب کرد.

یونسکو بار دیگر نگاه ها را به خوشنویسی جلب کرد

مدیر گالری دیلمان با اشاره به لزوم توجه نسبت به هنرمندان خوشنویس اظهار کرد: حالا که خبرهای ثبت خوشنویسی در یونسکو بار دیگر نگاه ها را به این هنر زیبا و اصیل جلب کرده است، مسئولان امر به خوشنویسان معاصر و جوان توجه کنند، انبوهی از استعداد ناب و درخشان مدارج استادی را گذرانده اند، خوش ترین خط ها را می نویسند و در روستاها و شهرهای دور و کوچک به زیبایی های جهان علاوه می کنند اما از امرار معاش از راه هنر عاجزند.

هدیه مرتضیان از ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران ابراز امیدوار کرد و گفت: امیدوارم ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران در یونسکو سبب شود ما قدر هنر و هنرمندان ایرانی را بدانیم و برای اشاعه آنها در جهانی معاصر متدهای پیشرو را بکار گیریم.

وی همچنین اضافه کرد: همه می دانیم معتبرترین موزه های جهان خط نوشته های ایرانی را چون در گرانبها در گنجینه های فاخر خویش نگاهداری می کنند و همواره بالاترین رکوردها در معتبرترین حراج های جهان به این آثار تعلق می گیرد ؛ اما این هنر آبا و اجدادی در سرزمین مادری جفا می بیند و آن سان که شایسته است قدر و منزلت نمی بیند.

مرتضیان در ادامه گفت: کافی است برای دانستن عیار محبوبیت امروزین خوشنویسی ایرانی، فضاهای هنری و عمومی کشورهای منطقه را جستجو کنیم، از خط نوشته های اصیل تا نوآوری های این عرصه خواهان زیاد دارد و ما از اشاعه این مهم غفلت می کنیم؛ این در حالی است که اگر کار علمی و سیستماتیک درباره تبلیغ و بازاریابی این گونه هنری انجام دهیم هم از منظر معنوی انتقال فرهنگ و جهان بینی و هم از منظر مادی ارزآوری ثمرات سرشاری نصیب کشور و هنرمندانمان خواهیم کرد.

این مدیر گالری در پایان اظهار کرد: امیدوارم به یمن این اتفاق مبارک، نهادهای تصمیم ساز در ایران ضمن فراهم آوردن زمینه های دیده شدن هنر خوشنویسی در داخل و خارج کشور، با در نظر گرفتن مشوق های مناسب، بخش های خصوصی فعال در این عرصه را یاری کنند تا با قدرت و جسارت بیشتری در عرصه های بین المللی برای اعتلای هنر ایران بکوشند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1927

به "یونسکو بار دیگر نگاه ها را به خوشنویسی جلب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونسکو بار دیگر نگاه ها را به خوشنویسی جلب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید