تور ارزان ارمنستان: 10 شهر زیبای ارمنستان که باید بشناسید

به گزارش ناق، تاریخ و زیبایی های طبیعی در کنار هم، از ارمنستان مقصدی فوق العاده برای سفر ساخته است. این کشور شهرهایی دارد که می تواند لحظات به یادماندنی از تعطیلات را برایتان رقم بزند.

تور ارزان ارمنستان: 10 شهر زیبای ارمنستان که باید بشناسید

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ارمنستان که در تقاطع آسیا و اروپا واقع شده است، کشوری با تاریخ و میراث فرهنگی غنی، غذاهای بسیار خوشمزه و منظرهها و منظره ها کوهستانی زیبا است. در سراسر این کشور جاذبه هایی نهفته است که می تواند حیرت گردشگران را برانگیزد. چه به تاریخ علاقه مند باشید، چه به طبیعت گردی، تور ارمنستان می تواند در میان تورهای خارجی انتخاب مناسب و ارزان ای باشد. در ادامه می خواهیم 10 شهر زیبای این کشور را معرفی کنیم تا بتوانید قبل از سفر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و سری هم به این جاهای کمترشناخته شده بزنید.

گوریس (Goris)

گوریس یکی از مجذوب نماینده ترین شهرهای جنوبی ارمنستان است که در راستا قره باغ (Nagorno Karabagh) واقع شده است. خود شهر در امتداد یک رودخانه واقع شدع و کوه های سرسبز آن را احاطه نموده اند. آنچه که باعث تمایز گوریس با سایر شهرها می گردد، صخره هایی با اشکال عجیب در حاشیه شهر است. گردشگران بعلاوه می توانند به روستای باستانی به نام Old Khndzoresk بروند که با غاری که در آن وجود دارد، معروفیت دارد.

اما آنچه که حتما باید ببینید، صومعه زیبای تاتو (Tatev) است. برای رسیدن به این صومعه که روی صخره هایی در ارتفاع 850 متر واقع شده است، گردشگران می توانند سوار طولانی ترین تراموای برقی جهان شوند و از آن بالا، از تماشای منظره ها طبیعی چشم نواز لذت ببرند.

سوان (Sevan)

اگرچه ارمنستان دریا ندارد؛ اما دارای گوهری طبیعی به نام دریاچه سوان است. سوان که در کرانه رودخانه واقع شده، مقصدی زیبا است. این شهر که در ارتفاع 1905 متری از سطح دریا واقع شده است، شهری فوق العاده برای سفر و شنا در گرمای تابستان محسوب می گردد؛ در سوان اگر حتی خوب نباشد و نتوانید شنا کنید، از طعم ماهی های کبابی تازه محلی که از خود دریاچه صید می شوند، لذت ببرید.

صومعه Sevanavank یکی از پرطرفدارترین جاذبه های سوان به شمار می رود. این کلیسای تاریخی زیبایی اش را مدیون سنگ های سیاه که در طراحی نمای بیرونی استفاده شده و بعلاوه محراب قدیمی داخل بنا است. اینجا بعلاوه می توانید از تماشای منظره ها و منظره های خیره نماینده از دریاچه بزرگ لذت ببرید.

کاپان (Kapan)

کاپان، بزرگ ترین شهر استان سیونیک (Syunik)، مکانی فوق العاده برای سفر، استراحت و لذت بردن از تماشای منظره ها طبیعی نفس گیر از کوه های مرتفع، دره های زیبا و نفس کشیدن در هوای تازه و پاک است. نام این شهر از کلمه kapel گرفته شده که به معنی قفل است و به زنجیره ای از کوه های به هم پیوسته در شهر اشاره دارد.

پارک های سرسبز و آرامش بخش، رودهای جاری و کافه های روباز مرکز شهر کاپان را به مکانی دلپذیر تبدیل نموده است. گردشگران بعلاوه می توانند از صومعه قرن نهمی Vahanavank که فقط 7 کیلومتر از شهر فاصله دارد، تماشا نمایند؛ این مکان زمانی مرکز مذهبی پادشاهان سیونیک بود.

دیلیجان (Dilijan)

دیلیجان اصلی ترین شهر دارای چشمه های آب گرم در استان تاووش (Tavush) است که به خاطر چشمه های شفابخش آب معدنی اش معروفیت دارد. این شهر هم میان مردم محلی محبوب است و هم در میان گردشگران. این شهر سبز چند هتل و استراحتگاه خوب دارد و به گردشگران این فرصت را می دهد که از زیبایی های اطراف پارک ملی و بناهای تاریخی تماشای لذت ببرند.

مردم محلی به دیلیجان لقب سوئیس کوچک یا سوئیس ارمنستان می دهند. این شهر جنگلی زیبا چند بنای تاریخی با معماری سنتی ارمنی را در خود جای داده است، به خصوص در شهر قدیمی. علاوه بر این این شهر مقصد فوق العاده ای برای دوچرخه سواری کوهستان، راه نوردی و حتی پیک نیک است.

جرموک (Jermuk)

جرموک شهر کوچک آرامش بخشی است که به خاطر آب و هوای معتدل، طبیعت خیره نماینده و چشمه های آب معدنی شفابخش اش معروفیت دارد. بیشتر گردشگران با هدف درمان به جرموک سفر می نمایند و این امر سبب شده این شهر به مقصد گردشگری سلامت تبدیل گردد.

شما می توانید به چشمه های آب معدنی که در نقاط مختلف شهر واقع شده اند، سر بزنید و از آب تازه در دماهای متفاوت لذت ببرید. درمجموع حدود 40 چشمه آب گرم در جرموک وجود دارد.

یکی دیگر از جاذبه های اصلی شهر، آبشار جرموک است که با آبی که از ارتفاع 68 متری سرازیر می گردد، دومین آبشار بزرگ ارمنستان به شمار میرود.

ادزون (Odzun)

ادزون در استان لوری Lori ارمنستان واقع شده و روستای تاریخی مهم و زیبایی است که در فلات بالای سمت چپ گلوگاه رود Debed واقع شده است. منظره ها طبیعی این منطقه نفس گیر است، به خصوص زمانی که بخواهید از کلیسای بسیار مشهور ادزون که مشرف بر شهر است، به تماشای این منظره ها فوق العاده بنشینید. خود این کلیسای قرن پنجمی ارزش سفر به ادزون را دارد و در واقع اصلی ترین جاذبه شهر محسوب می گردد؛ چون دارای یکی از خیره نماینده ترین باسیلیکاهای این کشور و بعلاوه گنبدی زیبا است.

تساغکادزور (Tsaghkatsor)

تساغکادزور که در شمال ایروان واقع شده، یکی از پرطرفدارترین شهرهای دارای چشمه های آبگرم است؛ این شهر کوچک و آرام، پیست اسکی هم دارد و در تمامی فصول، مقصد مناسبی برای سفر است. تابستان ها هوا معمولا آفتابی و معتدل است و گردشگران می توانند با سوار شدن بر تله کابین از منظره ها زیبای کوهستانی لذت ببرند و در فضای سبز آرامش بخش به پیک نیک بروید.

در زمستان های سرد بازدیدنمایندگان امکان اجاره تجهیزات اسکی را دارند؛ اینجا می توانید در کوه از اسکی یا اسنوبرد لذت ببرید. هزینه اجاره تجهیزات در مقایسه با سایر نقاط جهان نسبتا پایین است و این امر سبب شده گردشگران زیادی برای اسکی کردن به این شهر بیایند. تساغکادزور بعلاوه یکی از شهرهای ارمنستان است که زیرساخت های گردشگری مناسب مثل هتل های لوکس، امکانات تفریحی و رستوران های شگفت انگیز دارد.

اشترک (Ashtarak)

اشترک یکی از سکونتگاه های باستانی در ارمنستان است. به همین علت در این شهر آثار تاریخی و فرهنگی متعددی وجود دارد که ویژگی های برجسته معماری ارمنستان را به نمایش گذاشته است. در قرن 9 میلادی، اینجا سکونتگاهی روستایی بود.

در اشترک چند کلیسا وجود دارد که هر یک داستانی در پس پرده دارد. یکی دیگر از جاذبه های این شهر پلی است که در قرن 17 میلادی روی رودخانه Kasagh ساخته شد که دقیقا پایین کلیسای زیبای سورپ سرکیس (church of Surp Sarki) جاری است.

ایروان

میراث فرهنگی ارمنستان را به هر سو از این کشور که نگاه کنید، خواهید دید؛ به خصوص در مرکز زیبای آن، ایروان. بیشتر ساختمان های شهر به سبک معماری شوروی ساخته شده و شهر میزبان چند شگفتی پست مدرن است. ایروان شهری است که به خاطر استفاده از سنگ های توف صورتی رنگ در ساخت ساختمان هایش، به آن لقب شهر صورتی داده اند.

مرکز ارمنستان چندین گالری هنری دارد که آثاری از هنرمندان بااستعداد محلی را به نمایش گذاشته است. در این شهر بعلاوه موزه های تاریخی و فرهنگی وجود دارد که علاقه مندان می توانند از آن ها بازدید نمایند. ایروان برای شکموها هم مجذوب نماینده است؛ بیشتر دورهمی های این شهر روی غذا تمرکز دارد و در ایروان رستوران های متعددی وجود دارد که غذاهای باکیفیت محلی عرضه می نمایند. پس تور ایروان می تواند برای هر کسی با هر سلیقه ای، سفری خاطره انگیز رقم بزند.

آرزاکان (Arzakan)

آرزاکان در استان کوتایک واقع شده است و روستای کوچک زیبایی است با تفرجگاه کوهستانی پرطرفدار به نام Aghveran. بیشتر گردشگران برای استراحت و تنفس هوای تازه و پاک کوهستان به این منطقه سفر می نمایند.

بازدیدنمایندگان بعلاوه می توانند از تماشای ویرانه های قرن دهمی صومعه ای به نام نگوتسی وانک (Neghutsi Vank) که زمانی بسیار زیبا بود، لذت ببرند. این ویرانه ها در دره ای که در شمال غرب شهر واقع شده، واقع شده است. علاوه بر، در آرزاکان ویرانه های کلیسای باشکوه گوکی وانک (Ghuki Vank) نیز وجود دارد که متعلق به قرن 13 میلادی است.

هر یک از شهرهایی که در این مقاله از آن ها نام بردیم، جاذبه های گردشگری زیادی دارند و شبیه گنجینه هایی پنهان هستند که گردشگران باید کشف نمایند. شما می توانید لیست کاملی از جاهای تماشای ارمنستان را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

بعلاوه اگر قصد رزرو بلیط هواپیما برای سفر به ارمنستان را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران می توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی ارزان به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده معتبر بخرید.

منبع: کجارو / wallpapercave.com / theculturetrip.com
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1900

به "تور ارزان ارمنستان: 10 شهر زیبای ارمنستان که باید بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: 10 شهر زیبای ارمنستان که باید بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید