9 اپلیکیشن که از امنیت موبایل و حریم شخصی شما محافظت می کنند

به گزارش ناق، سیستم عامل های اندروید و iOS هر دو به صورت مداوم به تکامل می رسند و اهمیت بیشتری به امنیت و حریم شخصی شما می دهند، اما این بدان معنا نیست که خودتان هم نمی توانید آستین بالا زده و امنیت موبایل هوشمندتان را بیش از پیش افزایش دهید. در این مقاله به معرفی 9 اپلیکیشن امنیت موبایل معرکه می پردازیم که قابلیت هایی کمتر شناخته شده را در اختیارتان قرار داده و باعث می شوند بهتر بتوانید از موبایل تان و اطلاعات حساس درون آن محافظت کنید.

9 اپلیکیشن که از امنیت موبایل و حریم شخصی شما محافظت می کنند

پیش از اینکه به سراغ معرفی اپلیکیشن ها برویم، باید بگوییم که این لیست شامل گزینه های بیشتری برای کاربران اندرویدی است و موضوع، به ماهیت اندروید و iOS بازمی شود. اپل معمولا کنترل وسیع تری بر امنیت سیستم عامل iOS دارد و گوگل از سوی دیگر، به اشخاص ثالث اجازه داده که وارد میدان شوند. iOS خیلی ساده اجازه اسکن دستگاه برای یافتن ویروس، آنالیز شبکه ها، دستکاری جوازهای کاربر یا دسترسی به لایه های عمیق تر نرم افزاری را نمی دهد و تمامی این امکانات، برای یک اپلیکیشن امنیتی ضروری تلقی می شوند.

Access Dots

iOS 14 قرار است قابلیتی جدید به آیفون ها اضافه کند که وقتی یک اپلیکیشن در حال استفاده از دوربین یا میکروفون دستگاه باشد، یک هشدار روی صفحه موبایل به نمایش درمی آید. درست مانند چراغی که ممکن است بغل وبکم لپتاپ تان تعبیه شده باشد و هنگام فیلم برداری، روشن شود. Access Dots همین قابلیت را به موبایل های اندرویدی می رود، آن هم به شکلی بسیار کارآمد و سریع.

به جز این، نکته خاصی راجع به اپلیکیشن وجود ندارد، اما همین قابلیت واحد می تواند حسابی کارآمد باشد. اگر یک اپلیکیشن به صورت مخفیانه دوربین یا میکروفون را به کار انداخته باشد، یک اعلان در نوار شرایط موبایل مشاهده خواهید کرد. این اپلیکیشن به صورت رایگان قابل دانلود است و تنها هزینه احتمالی، مربوط به زمانیست که بخواهید محل قرارگیری یا ابعاد اعلان را تغییر دهید.

لینک دانلود از گوگل پلی

Jumbo

سر درآوردن از تنظیمات حریم شخصی در شبکه های اجتماعی معمولا کار آسانی نیست، خصوصا به این خاطر که تنظیمات مورد نظر، دائما تغییر نیز می کنند. اما اپلیکیشن Jumbo تمام کارهای سخت را برایتان انجام داده و اطمینان حاصل می کند که هیچ اطلاعات اضافه ای مربوط به شما منتشر نشود. ضمناً می توانید از این اپلیکیشن برای قفل کردن اکانت های خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

اپلیکیشن Jumbo به صورت مستقیم به اکانت های آنلاین شما متصل می شود و مجموعه ای از سرویس های کاربردی را در اختیارتان قرار می دهد: برای مثال می توانید توییت های قدیمی تان را به صورت اتوماتیک پاک کنید، می توانید کاری کنید که گوگل دسترسی کمتری به اطلاعات شخصی تان داشته باشد یا می توانید تبلیغات شخصی سازی شده در فیسبوک را محدود کنید. گزینه های بسیار بیشتری نیز وجود دارد که می توانید با دانلود رایگان اپلیکیشن، از آن ها سر در بیاورید.

لینک دانلود از گوگل پلی | لینک دانلود از اپ استور

GlassWire

اپلیکیشن GlassWire طراحی شده تا همواره حواسش به مصرف دیتا از سوی اپلیکیشن های مختلف باشد. به این ترتیب، می توانید ببینید که کدام اپلیکیشن های موبایل تان بیشترین دیتا (هم از نظر دانلود و هم آپلود) مصرف می کنند، هنگامی که یک اپلیکیشن به اینترنت متصل می شود یک اعلان دریافت کنید و چیزهایی از این دست.

چه نگران میزان مصرف اینترنت در زمانی که به وای فای دسترسی ندارید باشید و چه اینکه کدام اپلیکیشن ها در حال ارسال دیتاهای ناخواسته برای افرادی هستند که نمی خواهید اطلاعات شخصی شما را داشته باشند، GlassWire به کمک تان خواهد آمد. ضمناً این اپلیکیشن، یک فایروال داخلی هم دارد که می تواند امنیت موبایل را یک سر و گردن بالاتر ببرد.

لینک دانلود از گوگل پلی

Norton App Lock

اپلیکیشن های قفل گذاری، یک لایه امنیتی دیگر به گوشی هوشمند شما اضافه می کنند و اگر موبایل تان همواره در دسترس همکاران، دوستان و بچه ها فامیل باشد، حسابی کاربردی ظاهر می شوند. در واقع کار این اپلیکیشن ها اینست که از باز شدن اپلیکیشن های مختلف از سوی افراد دیگر جلوگیری کنند.

یکی از بهترین گزینه ها در میان این اپلیکیشن ها، Norton App Lock است و برند سازنده آن هم یکی از مورد احترام ترین شرکت های حوزه امنیت موبایل و کامپیوتر به حساب می آید. استفاده از این اپلیکیشن آسان است، به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار گرفته و از پین، پسوورد و پترن برای قفل گذاری روی اپلیکیشن ها پشتیبانی می کند.

لینک دانلود از گوگل پلی

Fing

آیا تمام دیوایس های متصل به شبکه خانگی متعلق به خودتان هستند یا اینکه یکی از همسایه ها هم دارد به صورت مخفیانه از پهنای باندتان استفاده می کند؟ اپلیکیشن Fing می تواند در هر لحظه به صورت دقیق بگوید که چه دیوایس هایی به شبکه متصل شده اند. چنین قابلیتی هم هنگام یافتن مسائل احتمالی شبکه کاربردی خواهد بود و هم برای امن نگه داشتن شبکه وای فای خانگی.

Fing البته گزینه های بسیار بیشتری نیز در اختیارتان می گذارد: می توانید سرعت اتصالات وب را مشاهده کنید، می توانید دوربین های مخفی درون اتاق های هتل ها را بیابید، می توانید از قطعی اینترنت باخبر شوید و تمام دیوایس هایی که به شبکه متصل می شوند را پایش کنید.

لینک دانلود از گوگل پلی | لینک دانلود از اپ استور

Alfred Home Security Camera

آیا می دانستید که در صورت استفاده از اپلیکیشن درست، می توانید یک موبایل یا تبلت قدیمی را تبدیل به دوربین امنیتی کنید؟ چه بخواهید رفت و آمد در پارکینگ منزل را پایش کنید و چه خواب نوزاد تازه به دنیا آمده، اپلیکیشن Alfred Home Security Camera راه اندازی دوربین و تنظیم آن را برایتان بسیار آسان می کند.

البته برای اینکه دستگاه قدیمی تان تبدیل به دوربین امنیتی شود، در واقع نیاز به دو دیوایس دارید: یکی برای ضبط ویدیو و دیگری برای اینکه فید ویدیوهای ضبط شده را تماشا کنید. اما Alfred حاوی تمام گزینه هاییست که ممکن است به آن ها نیاز پیدا کنید: چیزهایی نظیر تشخیص حرکت، صدای دو طرفه و یک آژیر داخلی.

لینک دانلود از گوگل پلی | لینک دانلود از اپ استور

Twilio Authy

احتمالا بارها و بارها راجع به اهمیت استفاده از احراز هویت دو مرحله ای شنیده باشید، اما هرچقدر راجع به این ویژگی صحبت کنیم، باز هم کم است. احراز هویت دو مرحله ای تفاوتی اساسی در امنیت موبایل و اکانت های آنلاین شما ایجاد می کند و Authy هم یکی از بهترین اپلیکیشن های موجود در این زمینه است.

افزودن اکانت های جدید به آسانی انجام می شود و این موضوع درباره جنریت شدن کدهای ورود جدید نیز مصداق دارد. از سوی دیگر، می توانید از اکانت Authy خود روی چند دستگاه مختلف استفاده کنید و بنابراین دسترسی به کدهای احراز هویت، آسان تر از هر زمان دیگر خواهد بود. این اپلیکیشن با انوهی از اکانت های مختلف نظیر گوگل، مایکروسافت، فیسبوک، اورنوت و دراپ باکس سازگاری دارد.

لینک دانلود از گوگل پلی | لینک دانلود از اپ استور

Firefox Focus

تا به امروز بی شمار مرورگر مختلف داشته ایم که همگی امنیت و محافظت از حریم شخصی را در اولویت قرار داده اند. اما هیچ کدام به اندازه Firefox Focus قدرتمند نبوده اند. این مرورگر می تواند تبلیغات و پایشگرهای پیش فرض را بلاک کند و تجربه ای سریع و امن از گشت وگذار در اینترنت به ارمغان آورد.

از این بهتر، یک آیکن سطل زباله در بالای صفحه Firefox Focus وجود دارد که تاریخچه فعالیت های شما در مرورگر، پسووردهای ذخیره شده و کوکی های سایت ها را تنها با فشار یک دکمه حذف می کند.

لینک دانلود از گوگل پلی | لینک دانلود از اپ استور

Bouncer

پایش جوازهایی که اپلیکیشن های مختلف از شما طلب می کنند هیچوقت کار آسانی نیست، اما Bouncer اجازه می دهد که کنترل بیشتری بر کارهایی که اپلیکیشن های مختلف می توانند روی موبایل اندرویدی شما انجام دهند داشته باشید. این اپلیکیشن اساسا به شما اجازه می دهد که جوازهایی موقتی یا یک مرتبه ای به اپلیکیشن ها بدهید و از جمع آوری همیشگی اطلاعات شخصی جلوگیری کنید.

بیایید فرض کنیم که می خواهید به فیسبوک اجازه تگ کردن یک تصویر را بدهید، اما نمی خواهید که این اپلیکیشن همواره به موقعیت مکانی تان دسترسی داشته باشد. اینجاست که Bouncer وارد میدان می شود. جوازهای اپلیکیشن ها می توانند بعد از گذشت مدت زمانی خاص یا هنگام بستن اپلیکیشن باطل شوند و ضمناً می توانید تاریخچه فعالیت جوازهای اپلیکیشن ها را نیز مشاهده کنید.

لینک دانلود از گوگل پلی

  • چگونه مثل جف بزوس هک نشویم؛ 5 توصیه امنیتی برای محافظت از گوشی

منبع: Wired

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1132

به "9 اپلیکیشن که از امنیت موبایل و حریم شخصی شما محافظت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 اپلیکیشن که از امنیت موبایل و حریم شخصی شما محافظت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید