آخرین پیش بینی هواشناسی، بارش برف و باران در 5 استان کشور

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، آخرین پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که سامانه بارشی برف و باران از فردا 28 بهمن ماه وارد کشور خواهد شد.

آخرین پیش بینی هواشناسی، بارش برف و باران در 5 استان کشور

به نقل از خبرنگاران، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل، بارش باران و برف و در آذربایجان شرقی، بخش هایی از دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و بعلاوه در شمال استان های همدان و مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

پنجشنبه در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های گیلان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می گردد. بعلاوه در بخش هایی از جنوب شرق کشور، افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. آدینه بیشتر نقاط کشور جوی پایدار خواهند داشت.

از بعد از ظهر روز شنبه با ورود سامانه بارشی ابتدا در منطقه ها شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی شروع می گردد.

روز یکشنبه با تقویت و نفوذ بیشتر این سامانه، در نیمه غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز، سواحل غربی دریای خزر و بخش هایی از مرکز کشور بارندگی و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

پنجشنبه و آدینه ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش می یابد.

وقوع طوفان در خلیج فارس

چندی پیش فرج الله شکوهی پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با آنالیز نقشه های هواشناسی گفت : از اوایل شب چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و آدینه به سبب وزش باد میانه تا نسبتاً شدید شمال غربی، سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا حدودی مواج و متلاطم می گردد.

وی اضافه نمود: پیش بینی می گردد سرعت وزش باد در بعضی ساعات روی دریا به بیش از 40 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج تا 1.5 متر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از اختلال موقت در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس اطلاع داد و بیان نمود: توصیه می گردد طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1994

به "آخرین پیش بینی هواشناسی، بارش برف و باران در 5 استان کشور" امتیاز دهید

2 کاربر به "آخرین پیش بینی هواشناسی، بارش برف و باران در 5 استان کشور" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین پیش بینی هواشناسی، بارش برف و باران در 5 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید