آشناسازی خانواده ها با مخاطرات رانندگی پرخطر موتور سواران

به گزارش ناق، اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در راستای اجرای کمپین موتور سوار خوب به منظور کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از رفتار های پرخطر بعضی موتورسواران اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی برای شهروندان با موضوع خانواده موتورسوران نموده است.

آشناسازی خانواده ها با مخاطرات رانندگی پرخطر موتور سواران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی دانشور با اشاره به آمار رو به افزایش تعدادعلاقمندان به خریداری و استفاده ازموتورسیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه با امکان جابجایی سریع در شهر های پرترافیک که منجر به افزایش حوادث و تصادفات ناشی از رفتار های پرخطرموتورسواران می گردد، توضیح داد: اداره کل آموزش های شهروندی با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و پلیس راهور تهران بزرگ، کمپین موتور سوار خوب را با هدف گسترش فرهنگ استفاده صحیح و قانونمند از موتورسیکلت و کاهش احساس ناامنی ناشی از رفتار های پرخطر بعضی موتورسواران، راه اندازی نموده است.

وی ادامه داد: در این کمپین کوشش شده تا با استفاده از انواع تولیدات رسانه ای و برگزاری کارگاه های آموزشی و رویداد های متنوع فرهنگی، میزان آگاهی شهروندان به ویژه موتورسواران، خانواده ها و افراد پیرامون آن ها را نسبت به سوانح و خطرات ناشی از عدم رعایت قوانین ترافیکی و انضباط شهری، افزایش داده و از میزان احساس ناامنی ناشی از رانندگی خطرناک بعضی راکبین موتور بکاهیم.

دانشور با اشاره به تمرکز طراحی فعالیت های متنوع تبلیغی - آموزشی در این کمپین بر موضوعاتی همچون استفاده از کلاه ایمنی، عدم رانندگی در خط ویژه اتوبوس، تجاوز نکردن به حریم عابر پیاده، عدم ورود به تونل های شهری و قهرمان خانواده برای افزایش سهم خود مراقبتی شهروندان افزود: از زمان شروع به کار این کمپین، شهرداری تهران از تمام ظرفیت ها و موقعیت های آموزشی و تبلیغاتی در اختیار و فرصت های بی بدیل رسانه ها و فضای مجازی برای حساس سازی و همراه کردن شهروندان به ویژه موتورسواران با این پویش فرهنگی- آموزشی، استفاده نموده و امید داریم به سهم خود در راستا بهترشدن انضباط ترافیکی و امنیت شهروندان گام موثری برداریم.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در ادامه یکی از بهترین روش های آموزشی برای تغییر رفتار در موتورسوران را آموزش چهره به چهره ذی نفعان به ویژه خانواده ها و افراد پیرامون آن ها عنوان و بیان نمود: در آموزش های حضوری به دلیل ارتباط مستقیم مربی و آموزش گیرنده، پرسش ها و نظرات شهروندان آزادانه مطرح و بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع کمپین شکل می گیرد، مربی نیز فرصت کافی برای یاری به تغییر بعضی باور ها و نگرش های نادرست افراد با استفاده از انواع وسایل یاری آموزشی و مشوق ها را دارد.

وی در پایان ضمن قدردانی از پلیس راهور در همکاری برای برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی در مناطق دارای بیشترین سطح درگیری با موضوع تخلفات موتورسواران، اظهار کرد: این دوره های آموزشی به مدت چهار هفته و با همکاری معاونت های اجتماعی مناطق 10، 14، 15 و 8 برای گروه های مختلف اجتماعی اعم از زنان خانه دار، دانش آموزان، دانشجویان، مربیان مهد های کودک، موتورسواران و ... برگزار خواهد شد.

دانشور با تاکید بر استقبال خوب شهرووندان به ویژه خانواده ها و دانش آموزان از این کلاس ها خاطر نشان کرد: در کارگاه های آموزشی موتورسوار خوب که در مدارس، سرا های محلات، پارک ترافیک، مراکز پلیس راهور و ... برگزار می گردد فراگیران با مباحث مختلف حقوقی و قانونی پیرامون موتور سواری اعم از تخلفات پرخطر و حادثه ساز، مجازات ها، باید های استفاده یا عدم استفاده از موتور سیکلت، دلایل توقیف موتورسیکلت، علل تصادفات و ... آشنا می شوند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در پایان اظهار امیدواری کرد که با پیوستن عموم شهروندان به این کمپین و حضور جدی خانواده ها و موتورسواران در کارگاه های آموزشی، شاهد کاهش رفتار های پرخطر با افزایش سهم بالای خودمراقبتی، امنیت بیشتر پیاده روها، کاهش آمار مرگ و میر و جراحت موتورسواران، افزایش میزان رضایتمندی عموم شهروندان و ... در آینده ای نه چندان دور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 732

به "آشناسازی خانواده ها با مخاطرات رانندگی پرخطر موتور سواران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشناسازی خانواده ها با مخاطرات رانندگی پرخطر موتور سواران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید