آغاز به کار نخستین راستا بین المللی هوایی در فرودگاه گرگان

به گزارش ناق، اولین راستا بین المللی هوایی در فرودگاه گرگان از تابستان 97 آغاز به کار خواهد کرد.

آغاز به کار نخستین راستا بین المللی هوایی در فرودگاه گرگان

فرودگاه گرگان در طول سال های گذشته جز پروازهای حج تمتع و عتبات عالیات، فاقد پرواز برنامه ای دائمی بوده است. اما از تابستان سال جاری پرواز گرگان-باکو اتفاق خواهد افتاد.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه های استان گلستان با اشاره به رشد قابل توجه عملکرد فرودگاه گرگان در قیاس با سال های گذشته گفت:

تا سال 1395 پروازهای برنامه ای تنها به سه شهر زاهدان، مشهد و تهران انجام می شد، در حال حاضر اما به دو جهت کیش و بندرعباس پروازهای برنامه ای و به دو جهت اصفهان و رشت پروازهای فصلی داده شده است و هفت ایرلاین داخلی در فرودگاه گرگان فعالیت می کنند. با پیگیری های اجرا شده هواپیمای ام برائر 145 شرکت پویا ایر نیز پایگاه اصلی خود را در فرودگاه گرگان قرار داده است.

بنا به گفته وی فرودگاه گرگان از نظر تعداد پرواز از عدد 2747 نفر در سال 1395 به 4073 پرواز در سال 1396 رسیده که حاکی از رشد 48 درصدی در عملکرد این فرودگاه است. از نظر تعداد مسافر، فرودگاه گرگان پارسال پیروز به جابجایی بیش از 295 هزار نفر شد که نشان از رشد 32 درصدی دارد. همچنین 45 درصد نیز از نظر جابجایی بار، رشد کرده است.

او درباره طرح های توسعه ای فرودگاه گرگان گفت پارسال روی سیستم کمک ناوبری ILS پنج میلیارد تومان، سیستم DVOR سه میلیارد تومان و چراغ های تقرب دقیق سه میلیارد تومان هزینه شده است که از هفته آینده برخی از آن ها نصب شده و به بهره برداری می رسد.

آذری اضافه کرد:

همچنین ترمینال تازه فرودگاه گرگان با ظرفیت مسافرپذیری بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر سالانه با 9000 متر زیربنا در سال جاری افتتاح خواهد شد که به این ترتیب می توان گفت این فرودگاه تا 20 سال آینده نیاز به پروژه های توسعه ای نخواهد داشت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1997

به "آغاز به کار نخستین راستا بین المللی هوایی در فرودگاه گرگان" امتیاز دهید

2 کاربر به "آغاز به کار نخستین راستا بین المللی هوایی در فرودگاه گرگان" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز به کار نخستین راستا بین المللی هوایی در فرودگاه گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید