محبوب ترین مقاصد سافاری در ایران و دنیا

به گزارش ناق، سفر کردن برای خیلی ها به معنای رفتن در پی کشف زوایای جدیدی از دنیا است. فاصله گرفتن از زندگی شهری و کشف طبیعتی که ما را احاطه نموده، لذتی وصف ناپذیر دارد. شاید به همین علت است که بسیاری از گردشگران در پی تفریحات هیجان انگیز در دل طبیعت هستند. شاید به محض تماشا کلمه هیجان شما هم به سافاری فکر کردید. چه تفریح بهتری از کویرگردی؟ در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم به معرفی محبوب ترین مقاصد سافاری در ایران و دنیا بپردازیم. مکان هایی که در آن هیجان و طبیعت گردی یکی می شوند!

محبوب ترین مقاصد سافاری در ایران و دنیا

سافاری چیست؟

سافاری یک راه هیجان انگیز و ماجراجویانه برای دیدن طبیعت واقعی است، زیرا به شما این امکان را می دهد تا انواع حیات وحش را در زیستگاه طبیعی خود مشاهده کنید. ریشه این عبارت به واژه سفر بازمی گردد.

منشا تاریخی سافاری را می توان به اولین ورود اروپایی ها و اعراب به آفریقا، مدت ها قبل از دوران استعمار، یافت. اما تاریخ اصلی آن در قرن نوزدهم میلادی شروع شد، زمانی که علاقه دانشگاهی و مالی به آفریقا در جوامع غربی افزایش یافت.

پیشرفت های فناوری و علمی به اروپایی ها این امکان را داد تا با خیال راحت وارد اعماق قاره آفریقا شوند. این رفت و آمدها مفهوم سفر به سبک سافاری را ایجاد کردند. البته در آن دوران هدف آنها بیشتر اکتشافات جغرافیایی، جستجوی مواد معدنی، مسیرهای ارتباطی تازه و شکار حیوانات بود.

با توسعه انجمن های دفاع از محیط زیست، جامعه دنیای در پی متوقف کردن شکار گونه های کمیاب افتاد. این اتفاق باعث شد که سافاری به یک فعالیت دنیاگردی تبدیل گردد. این صنعت تازه دنیاگردی به حدی توسعه یافته که امروزه به ندرت از مفهوم منفی آن یاد می گردد. این نوع نسبتا تازه سفر های سرگرمیی حتی به بهبود شرایط محیط زیست و جامعه بومی هم یاری می نماید.

با توجه به نوع سافاری، شما می توانید منتظر مشاهده و عکسبرداری از حیات وحش، تجربه کردن مکان های بکر، ارتباط با جوامع محلی و البته دیدن منظره های خاص باشید.

انواع سافاری | از کویر تا آب!

سافاری فقط محدود به گشت و گذار در کویر و بالا و پایین رفتن از تپه های شنی نیست، بلکه تجربه ای منحصر به فرد از تجربه طبیعت با تمام تنوع و زیبایی آن است. تجربه ای که می تواند شما را از گرمای سوزان کویر به خنکای دل انگیز جنگل و یا از موج های آب به سکوت صلح آمیز دشت بکشاند!

سافاری در کویر

بی شک یکی از پرطرفدارترین انوع سافاری، بیابان یا کویر گردی است که می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین تجربه های زندگی شما باشد. احتمالا معروفیت بسیار زیاد این نوع سافاری به علت ماسه های نرم کویر است. لذتی که شما از بالا رفتن از تپه های مرتفع و فرود آمدن بر روی زمینی پوشیده از ماسه احساس خواهید کرد.

خودروهای سافاری

به طور معمول تور های سافاری نه تنها پیشنهاد ماشین های آفرود را می دهند، بلکه در بسیاری مواقع شما به موتور های چهار چرخ (ای تی وی) هم دسترسی خواهید داشت. این گزینه به شما حس استقلال بیشتری هم می دهد.

خودروهایی که برای سافاری استفاده می شوند، باید مقاوم و ایمن باشند. اصولا این ماشین ها شاسی بلند و دو دیفرانسیل هستند که قدرت بسیار بالایی دارند. این خودرو ها باید هنگام حرکت، کمترین نیرو محرکه ماشین را به چرخ های آن منتقل کند. برای سافاری بیشتر مواقع از پاترول، جیپ و اتومبیل های دیگری مثال آنها استفاده می گردد.

علاوه بر وسایل نقلیه، سافاری با شتر (یا در بعضی مواقع با اسب)، شما را به ماجراجویی در دشت های ماسه ای و دورافتاده راهنمایی می نماید. شما با سافاری در کویر می توانید از سرگرمیاتی مانند اسکی روی شن، بالن سواری بر فراز کویر، رصد ستاره ها و دیدنی طلوع و غروب خورشید لذت ببرید.

سافاری حیات وحش

سافاری حیات وحش یا گیم درایو در حقیقت یک گشت و گذار در حضور یک راهنما و ترجیحا در یک ماشین 4 دیفرانسیل است. این سیاحت اصولا تمام روز، از صبح زود تا تاریکی هوا طول می کشد و در آفریقا بسیار مرسوم است. شما می توانید از درون ماشین خود، با احساس ایمنی کامل یک شیر و توله هایش را زیر آفتاب دیدن کنید. یا حتی ساعت ها یک پلنگ در حال کمین، برای شکار را ببینید. پرنده نگری بعلاوه یکی از پرطرفدار ترین فعالیت های این سافاری به شمار می رود.

سافاری پیاده روی

پیاده روی یکی از انواع مختلف سافاری است. این نوع سافاری فرصتی را فراهم می نماید که از نزدیک با کوچکترین موجودات، آثار عبور حیوانات و طبیعت کمیاب آشنا شوید. ماجراجویی در این نوع سافاری باعث محبوبیت آن شده است. توجه داشته باشید که این سافاری شرایط خاص خود را دارد. در سافاری پیاده روی، راهنما نکات جالبی را مانند چگونگی تشخیص دادن رد پنجه های حیوان های مختلف به دنیاگرد آموزش می دهد.

سافاری قایق سواری

با اینکه ممکنه این روش نامربوط به سافاری به نظر بیاید، در بعضی از اردوگاه ها، قایق سواری و کانو سواری نیز جزیی از ماجراجویی های سافاری محسوب می گردد. حتی در بعضی کشور ها مانند بوتسوانا این ماجراجویی، یکی از انواع اصلی سفر به اعماق طبیعت به شمار می رود. این نوع سافاری ممکن است برای شما فرصت ماهیگیری را هم فراهم کند.

سافاری دوچرخه سواری

تلفیقی از دوچرخه سواری در کوهستان و کمپینگ باعث می گردد که دنیاگردانی که این نوع سرگرمی را انتخاب می نمایند، نزدیکی بسیار را با طبیعت احساس نمایند. تصور کنید که با گروهی از همسفران خود در کنار یک آتش نشسته اید و صدای غرش حیوانی ناشناخته را از دور می شنوید! مطمئنا آن لحظه ها برای همواره در یادتان می ماند.

محبوب ترین مقاصد سافاری در ایران

سافاری در ایران نیز طی چندین سال گذشته به فعالیتی محبوب در میان دنیاگردان تبدیل شده است. با توجه به طبیعت کمیاب و چهار فصل بودن ایران، این نوع سرگرمی فضای پیشرفت زیادی در صنعت داخلی دنیاگردی کشورمان دارند. در حال حاضر محبوبترین نوع سافاری در ایران، سافاری در کویر است. در ادامه این مطلب، به معرفی برترین مقاصد سافاری در ایران می پردازیم.

سافاری کویر لوت | بزرگترین کویر ایران

کویر لوت، بیست و پنجمین کویر دنیا از نظر مساحت وسیع، در سه استان بزرگ ایران قرار گرفته (خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان). این کویر عجایب بسیار را در خود گنج داده است، مانند بلند ترین هرم های ماسه ای دنیا که ارتفاع آنها به بیش از 480 متر می رسد. کویر لوت مقصد بسیاری از کویر نوردان است و بدون تردید سافاری در چنین مکانی بخشی از برترین خاطرات سفر شما می گردد.

برای اقامت در حاشیه کویر لوت شما می توانید از کمپ های کویری متعدد بهره ببرید. پیشنهاد می گردد که در فصل پاییز و بهار به این کویر بروید، زیرا نه تنها آب و هوا برترین شرایط خود را در این زمان دارد، بلکه کمپ های کویر گردی نیز در این ایام برترین خدمات خود را ارئه می دهند.

سافاری کویر مرنجاب | ارتباط با طبیعت بکر

کویری بسیار زیبا در استان اصفهان که یکی از برترین مقاصد سافاری در ایران است. شن و ماسه موجود در این کویر بسیار نرم و سبک است که عاشقان سافاری را به خود جذب می نماید. آسمان صاف، سکوت بی نظیر و حیات وحش منحصر به فرد تجربه سافاری در کویر مرنجاب را بسیار مجذوب کننده تر می نماید. برترین زمان سفر به کویر مرنجاب، نیمه دوم سال است که در این مدت شرایط آب و هوا متعادل می گردد.

سافاری کویر ورزنه | سفر به قلب کویر

این کویر واقع شده در استان اصفهان، دارای بزرگترین منطقه سرگرمیی کویر در ایران است. این سایت با وسعت 100 کیلومتر مربع، امکانات سرگرمیی بسیاری مانند موتور های چهار چرخ، زیپ لاین، شتر سواری و سافاری (آفرود) را در اختیار دنیاگردان قرار می دهد. مشخصه ای که این کویر را متمایز می نماید، وزش باد هایی است که باعث به وجود آمدن تپه های ماسه ای هلالی شکل می گردد.

امکان کمپ کردن در کویر ورزنه برای دنیاگردان وجود دارد. علاوه بر این اقامتگاه های سنتی این کویر بسیار معروف هستند. اگر شما قصد سفر به کویر ورزنه را دارید به شما توصیه می گردد که در فصل پاییز یا زمستان به این منطقه سر بزنید.

سافاری کویر مصر | سفری برای کشف طبیعت

بی تردید کویر مصر یکی از زیباترین جلوه های طبیعت ایران و از محبوب ترین مقاصد سافاری به شمار می رود. این کویر واقع در استان اصفهان، برترین ویژگی های یک منطقه دنیاگردی را در خود جا داده است. شما می توانید از اقامتگاه های سنتی و هتل های کویری گوناگون بهره ببرید. بسیاری از کسانی که به این کویر سر می زنند، سری هم به یزد و اصفهان می زنند. برترین زمان سفر به کویر مصر از آبان ماه تا اواسط اردیبهشت ماه است.

پارک سافاری کیش | تجربه متفاوت هیجان

جزیره کیش یکی از اصلی ترین مقاصد سفر در ایران به علت سرگرمیات و جاذبه های متنوع است. مجموعه پارس سافاری کیش به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه برگزارنماینده تور سافاری در ایران شناخته می گردد. این مجموعه امکان گشت و گذار در طبیعت و صحرا را فراهم می نماید. در این مجموعه با استفاده از ماشین های لندکروز شما را به دیدن منطقه ها مجذوب کننده این جزیره خواهند برد. علاوه بر سرگرمیات متنوع مانند موتور سافاری، شتر سواری و پینت بال مجموعه سافاری جزیره کیش در نزدیکی هتل آفتاب شرق کیش قرار گرفته است.

محبوب ترین مقاصد سافاری در دنیا

سافاری در کویر فقط مختص ایران نیست، بسیاری از کشورها خدمات مرتبط با این بخش را به عنوان یکی از سرگرمیات محبوب در میان دنیاگردان توسعه داده اند. در ادامه این مطلب، بعضی از محبوب ترین مقاصد سافاری در دنیا را معرفی خواهیم کرد.

سافاری در دبی | سفری به سرزمین شن و آفتاب

در دبی شما می توانید به دو طریق از سرگرمیات سافاری بهره ببرید. شما می توانید از هیاهوی این شهر مدرن کمی دور شوید و به دل کویر بزنید. لذت سوار شدن در اتومبیل های لوکس روی شن های کویر، تجربه ای باور نکردنی و هیجان انگیز است. شما با سرعت های مختلفی از فراز تپه های شنی عبور می کنید و هیجان وصف ناپذیر را تجربه خواهید کرد.

بعلاوه برای تجربه سافاری می توانید به سافاری پارک دبی مراجعه کنید. پارک سافاری دبی 119 هکتار وسعت دارد و بیش از 250 گونه مختلف جانور متنوع در آن یافت می گردد و شما می توانید از نزدیک با آنها آشنا شوید. سافاری دبی یکی از سرگرمیات محبوب در این شهر است.

سافاری در قطر | از تپه های شنی تا پرندگان خاص!

قطر فراتر از آسمان خراش های دوحه و شور و هیجان بازارهای مدرن و سنتی این کشور است. شما می توانید تجربه ای ناب در دل کویر را در کنار دیگر سرگرمیات این کشور داشته باشید. سافاری در قطر فرصتی بی نظیر برای رهایی غرق شدن در هیجان کویر است. رانندگی روی تپه های شنی، دیدنی غروب خورشید و دراز کشیدن زیر آسمان پرستاره، آشنایی با گونه های خاص پرندگان و … تجربه هایی است که در سافاری قطر کسب خواهید کرد.

سافاری؛ تجربه یک سرگرمی متفاوت!

سافاری یک سفر ماجراجویانه برای دیدن حیات وحش در زیستگاه طبیعی آنها و یا تجربه هیجان است. این فعالیت در ابتدا برای شکار انجام می شد، اما امروزه به یک فعالیت دنیاگردی محبوب تبدیل شده است. ما در این مطلب علاوه بر انواع سافاری، محبوب ترین مقاصد سافاری در ایران و دنیا را به شما معرفی کردیم. شما بعلاوه می توانید سافاری عکاسی و سافاری با بالن را نیز تجربه کنید. اگر در پی تجربه یک سرگرمی متفاوت هستید، پیشنهاد می کنیم سافاری را امتحان کنید.

اگر تا به حال در هر یک از مقاصدداخلی یا خارجی سافاری را تجربه نموده اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره مقاصد سافاری ایران و دنیا

سافاری چیست؟

نوعی سرگرمی ماجراجویانه برای دیدنی حیات وحش در زیستگاه های طبیعی آنها محسوب می گردد.

محبوب ترین مقاصد سافاری در ایران کدامند؟

پارک سافاری کیش، کویر مصر و کویر ورزنه.

برترین زمان برای سافاری چه موقعی است؟

برترین زمان برای سافاری به منطقه ای که به آن سفر می کنید بستگی دارد. به طور کلی، فصل های پاییز و زمستان در بیشتر منطقه ها برترین زمان برای سافاری هستند.

چه چیزی باید برای سافاری بپوشیم؟

لباس هایی که راحت و مناسب آب و هوا باشند. کفش های مناسب پیاده روی نیز لازم است. به خاطر داشته باشید که در طول روز هوا گرم و در شب خنک می گردد.

چه وسایلی باید در سافاری همراه خود داشته باشیم؟

لوازم ضروری مانند عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه، بطری آب، دوربین و پماد ضد حشره به همراه داشته باشید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 26 خرداد 1403 بروزرسانی: 26 خرداد 1403 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2267

به "محبوب ترین مقاصد سافاری در ایران و دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین مقاصد سافاری در ایران و دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید