آلرژی بینی منجر به آسم می گردد

به گزارش ناق، عدم درمان صحیح آلرژی بینی باعث بیماری آسم افراد خواهد شد.

آلرژی بینی منجر به آسم می گردد

دکتر مرضیه توکل، فوق تخصص آلرژی در گفت و گو با خبرنگار از گفت: اگر آلرژی بینی خوب درمان نگردد به آسم منجر خواهد شد و حداقل 40درصد افرادی که دچار آلرژی بینی هستند هم زمان دچار بیماری های ریوی از جمله آسم نیز هستند.

او با اشاره به این که آلرژی فصلی اضافه کرد: آلرژی های فصلی گوناگون هستند که عمده آن ها آلرژی بینی است.

توکل با بیان این که آلرژی در پاییز، بهار و تابستان بیشتر از زمستان است، گفت: اگر آلرژی مربوط به گرده درختان باشد علائم آن از اواخر اسفندماه تا اواسط بهار ادامه دارد، اگر مربوط به چمن و برخی علف ها باشد از اواخر بهار تا اواسط تابستان است و آلرژی های مربوط به علف های هرز نیز از اوایل تابستان تا اوایل پاییز ادامه دارد.

او در ادامه اضافه کرد: عطسه، آبریزش بینی، قرمزی چشم، سوزش چشم، خارش بینی، خارش چشم از علائم آلرژی است که فرد مبتلا ممکن است همه این علائم را هم نداشته باشد.

مرضیه با بیان اینکه آنتی هیستامین جزء بهترین دارو های آلرژی است، گفت: مصرف این دارو برای بیمارانی که آلرژی خفیف دارند و یا علائمی، چون آبریزش بینی یا عطسه در آن ها مشاهده می گردد مناسب است.

او در ادامه اضافه کرد: آمپول هایی را که برای جلوگیری از آلرژی فصلی افراد قبل از آغاز فصل تزریق می گردد را توصیه نمی کنیم چرا که این آمپول ها حاوی موادی مانند کورتون هستند که مصرف بیش از حد آن منجر به خطرات جبران ناپذیری برای انسان می گردد.

این دکتر فوق تخصص آلرژی با بیان این که آلودگی هوا و گردافشانی گیاهان مواردی هستند که آلرژی را تشدید می نمایند، گفت: علف های هرز، خار روسی، راشین تیستل، درخت اشک یا زبان گنجشک از جمله این گیاهان هستند.

او در خاتمه گفت: افرادی که دچار آلرژی هستد قبل از آغاز علائم فصلی به پزشک مراجعه نمایند و از تماس با دود سیگار، قلیان، عوامل آلاینده و نگهداری از حیوانات خانگی بپرهیزند.

ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 535

به "آلرژی بینی منجر به آسم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلرژی بینی منجر به آسم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید