استقلال - پرسپولیس؛ باخت بدترین اتفاق برای گل محمدی و مجیدی

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، قطعاً دربی سنتی تهران در نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر را باید حساس ترین و مهم ترین بازی هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر دانست. جایی که این دیدار نه تنها از نظر حیثیتی، بلکه از نظر جدولی هم اهمیت ویژه ای دارد و دو تیم با انگیزه های مختلف به امتیازات آن چشم دوخته اند.

استقلال - پرسپولیس؛ باخت بدترین اتفاق برای گل محمدی و مجیدی

از یک سو پرسپولیس که میزبان این دیدار است با یک بازی کمتر از سپاهان در فاصله 3 امتیازی این تیم در جدول قرار گرفته است و تنها در صورت پیروزی در این بازی است که می تواند امیدوار به جبران امتیازات عقب افتاده از صدرنشین مسابقات باشد.

شاگردان گل محمدی در صورت از دست دادن امتیاز در این بازی، امیدشان در هفته های باقی مانده برای جبران امتیاز مقابل سپاهان کاهش یافته و شانس شأن برای قهرمانی کم می شود.

در یک سوی دیگر استقلال و فرهاد مجیدی قرار دارند که آنها به اندازه کافی برای دوری از صدر جدول امتیاز از دست داده اند و تنها پیروزی در این بازی است که می تواند این تیم را به ادامه بقا در کورس قهرمانی امیدوار نگه دارد. این نشان می دهد که انگیزه های آبی پوشان نیز برای پیروزی در این بازی، دست کمی از انگیزه های جدولی سرخ پوشان ندارد.

فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی تا به امروز سابقه شکست در دربی را ندارند و این موضوع می تواند بر حساسیت های این بازی اضافه کند. چرا که هیچیک از سرمربیان دو تیم جدا از نتایج تیمی، دوست ندارند رکوردهای شخصی شأن هم در این مسابقه جابجا شود.

این سومین دیدار بدون تماشاگر دو تیم در شرایط کرونایی است؛ در دو دیدار گذشته که دو تیم بدون تماشاگر به میدان رفتند، با اینکه از هیجان سکوها کاسته شده بود، اما با کاهش حساسیت های میدانی شاهد بازی هایی بودیم که از بار فنی بالا برخوردار بود و کمتر دیده شد بازی به حاشیه کشیده شود.

دو تیم در 3 بازی آخر خود در جریان هر یک از دیدارهای خود 2 بار گلزنی کرده اند و هر 3 دیدار آخر آنها در سرانجام 90 دقیقه به تساوی 2-2 رسیده است. اما یکی از این دو دیدار در مرحله نیمه نهایی جام حذفی بود و آبی پوشان توانستند پس از تساوی در وقت معمول، حریف شأن را در ضربات پنالتی شکست داده و راهی فینال جام حذفی شوند.

استقلال برای این دیدار آرش رضاوند را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و به جز او سایر بازیکنان آماده بازی هستند. وریا غفوری و فرشید اسماعیلی در هفته های گذشته با مصدومیت روبرو شده بودند که این دو بازیکن به شرایط بازی برگشته و شانس زیادی برای قرار دریافت در ترکیب ثابت دارند.

همچنین محمد دانشگر که چند هفته ای را به دلیل محرومیت داخلی از دست داده بود، حالا با آمادگی در تمرینات گروهی حضور دارد و هیچ بعید نیست که از این بازیکن در ترکیب ثابت یا به عنوان بازیکن تعویضی استفاده شود.

پرسپولیس بر خلاف استقلال محروم ندارد اما آنها دو بازیکن مصدوم دارند که شانس حضورشان در ترکیب ثابت پایین است. امید عالیشاه که در نیمه نخست دیدار مقابل سپاهان آسیب دید بعلاوه کنعانی زادگان، از نفراتی هستند که ممکن است در دربی امروز حضور نداشته باشند.

بهترین گلزن استقلال تا پیش از این مسابقه ارسلان مطهری با 4 گل زده و بهترین گلزن پرسپولیس تا پیش از این دیدار احمد نورالهی با 6 گل زده است.

پرسپولیس با 28 گل زده بعد از سپاهان دومین خط حمله خطرناک و با 11 گل خورده بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد و این در حالی است که استقلال با 22 گل زده و 14 گل خورده در هر دو فازهای تهاجمی و تدافعی عملکردی ضعیف تر از پرسپولیس در لیگ برتر داشته است.

سرخ پوشان با تساوی مقابل سپاهان در آخرین بازی قبل از دربی راهی این مسابقه شدند و آبی پوشان با شکست خانگی مقابل ذوب آهن؛ تا این از معدود دربی هایی باشد که هیچیک از دو تیم با پیروزی وارد آن نخواهند شد.

دیدار بین دو تیم استقلال و پرسپولیس از ساعت 19:30 روز جمعه 24 اردیبهشت با قضاوت محمد رضا اکبریان و کمک های علیرضا ایلدرم، مهدی عالیقدر و حسن اکرمی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. ناظر داوری در این دیدار هم رحیم رحیمی مقدم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1590

به "استقلال - پرسپولیس؛ باخت بدترین اتفاق برای گل محمدی و مجیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال - پرسپولیس؛ باخت بدترین اتفاق برای گل محمدی و مجیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید