اطلاعات کامل قطار تهران رشت، از قیمت تا برنامه زمانی

به گزارش ناق، سفر به شهرهای شمالی یکی از تفریحات بیادماندنی همه ماست. آنقدر طرفدار دارد که می شنویم هر تعطیلی افرادی ساعت ها را در جاده های آن سپری کرده اند. به همین خاطر هم بسیاری قید سفر به شمال را می زنند و بدنبال مقصد دیگری برای سفرهایشان می روند. خوشبختانه قطار و هواپیما جایگزین مناسبی برای سفر جاده ای هستند که دیگر این دردسرها را هم ندارند، به ویژه قطار که قیمتش نیز مناسبتر و باثبات تر از پرواز است. اگر شما هم می خواهید به شمال کشور مخصوصا غرب آن و استان گیلان سفر کنید در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا اطلاعات کاملی از قطار تهران رشت (تازه وارد ناوگان ریلی کشور) در اختیارتان بگذاریم و بتوانید با آگاهی برنامه سفر بعدیتان به شهر باران را بچینید.

اطلاعات کامل قطار تهران رشت، از قیمت تا برنامه زمانی

خرید بلیط قطار تهران رشت

با کامل شدن راه آهن قزوین پس از سال های طولانی امکان سفر ریلی در این جهت فراهم شد. در حال حاضر دو قطار هر روز ساعت های 7:30 و 8:30 صبح از تهران به سمت رشت حرکت می کنند که هر دو متعلق به شرکت رجا هستند. امکان خرید بلیط قطار رشت تهران و بالعکس به صورت آنلاین از وبسایت خبرنگاران امکان پذیر است. اگر مایل باشید می توانید کوپه را دربستی بگیرید یا واگن های ویژه خانم ها یا آقایان را انتخاب کنید تا در طول راه احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

معرفی قطارهای جهت رشت

دو قطار 4 ستاره 4 تخته سپهر و 4 ستاره صبا در راه آهن رشت تهران تردد دارند.قطار سپهر کوپه ای و لوکس است در عوض قطار صبا اتوبوسی و ارزان قیمت بوده و جهت را سریعتر طی می کند. در ادامه هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.

قطار اتوبوسی صبا، سریعترین قطار گیلان

قطار 4 ستاره صبا اتوبوسی بوده و با سرعت بیشتری فاصله تهران تا رشت با قطار را طی می کند. ساعت حرکت آن از شهر تهران به رشت هر روز ساعت 8:35 دقیقه صبح است و

حرکت آن از رشت به تهران نیز هر روز ساعت 16:35 دقیقه است و بعد از 5 ساعت و 40 دقیقه به تهران می رسد. قطار صبا یکی از اقتصادی ترینهای شرکت رجا است و دو کلاس قیمتی در جهت رشت دارد. قطار سالنی 4 ردیفه 41٬000 تومان و قطار سالنی 3 ردیفه، 50٬000 تومان فروخته می گردد. که البته قیمت ها ممکن است تغییر کند و بهتر است حتما پیش از خرید تغییراتش را چک کنید.

قطار 4 ستاره 4 تخته سپهر، لوکس ترین قطار رشت

قطار 4 ستاره سپهر، نسبت به قطار اتوبوسی صبا لوکس تر است اما حدود یک ساعت بیشتر طول می کشد تا فاصله رشت به تهران را طی کند. خدمات آن کاملا مطلوب است و می توان گفت که واگن ها و کوپه های 4 نفره آن بالاترین استانداردهای کشور را دارند. کتابخانه، سرویس خواب یکبارمصرف، سیستم صوتی و تصویری، مجلات و نشریات روز و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی از امکانات رفاهی آن هستند.

قطار 4 ستاره سپهر روزهای زوج ساعت 7:37 صبح از تهران به سمت رشت حرکت می کند و ساعت 17:40 نیز از رشت راه می افتد و پس از 6 ساعت و 30 دقیقه به مقصد می رسد. قیمت قطار چهار ستاره تهران رشت 67٬000 تومان است.

ایستگاه های بین راه قطار رشت تهران

پس از راه افتادن از تهران اولین ایستگاه پیش رویتان سیاه چشمه قزوین است. در این ایستگاه همسفران جدیدی به شما می پیوندید و سپس به سمت استان سرسبز گیلان راه را ادامه می دهید. از این جا به بعد جهت تماشایی آغاز شده و در ادامه ایستگاه های زیر را پشت سر می گذارید:

  • کوهین
  • لوشان
  • منجیل
  • رودبار
  • امامزاده هاشم
  • رشت

در حال حاضر اهالی شهرهای انزلی و آستارا امیدوارند ادامه جهت نیز تکمیل گردد تا جنوب کشور کاملا به مناطق شاقتصادی و مرز آذربایجان متصل گردد. مسئولان قول داده اند با توجه به هموار بودن جهت و دشواری های کمتر نسبت به جهت قزوین رشت در زمان کوتاهی پروژه را به سرانجام برسانند.

جاذبه های جهت قطار تهران به رشت

فاصله تهران تا رشت کوتاه است و مسافران احساس خستگی زیادی نمی کنند این امر یکی از مزایا و جاذبه های این جهت است. پس از ایستگاه سیاه چشمه قزوین به سمت کوهین می روید و چشم اندازی زیبا از دشت های درخشان را در مقابل خود دارید که در روزهای زمستان با برف سفیدپوش می شوند و مرتفع ترین نقطه این جهت هستند.

پس از آن به شهر منجیل محل استقرار توربین های بادی کشور می رسید که بزرگ ترین پل راه آهن کشور با طول 1430 متر از روی سد پر آبش عبور می کند. پس از آن شهر زیتون (رودبار) را پشت سر می گذارید و به امامزاده هاشم می رسید. سراسر نیمه شاقتصادی جهت از کنار رود پرآب سفید رود هستید و سه سد را هم پشت سر خواهید گذاشت.

قطار گردشگری تهران رشت

قطار گردشگری تهران رشت یکی دیگر از قطارهای گردشگری به استان های شاقتصادی کشور است که طرفداران زیادی دارد. (برای آشنایی با دیگر قطار گردشگری شمال که به سمت استان مازندران و سوادکوه می رود مقاله مرتبط با آن را در مجله بخوانید) این قطار نیز مانند دیگر قطارهای گردشگری به جهت بیش از مقصد اهمیت می دهد و طی یک روز برخی از دیدنی ترین های راه آّهن تهران گیلان و شهر رشت را به شما نشان می دهد.

اولین توقفگاه آن بر روی پل دریاچه سد سپیدرود است و سپس در سراوان از موزه میراث روستایی گیلان دیدن می کنید. از آن جا با اتوبوس راهی شهر رشت می شوید از بازار تماشایی میدان شهرداری دیدن می کنید و مجدد به سمت تهران باز خواهید گشت. معمولا تمامی وعده های غذایی و میان وعده نیز در تور قطار گردشگری رشت ارائه می گردد.

ایستگاه راه آهن رشت

در این ایستگاه (مانند بسیاری از دیگر ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و سرانجامه های اتوبوسرانی کشور) تاکسی ها درخواست دریافت کرایه زیادی برای رساندن شما به مرکز شهر دارند. پیشنهاد ما آن است که یا حسابی با راننده ها چانه بزنید یا از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هیچ وقت روی قیمت تاکسی متر با راننده ها توتفق نکنید، وگرنه در مقصد حسابی پشیمان خواهید شد.

  • آیا قطار تهران رشت هر روز بلیط دارد؟

بله قطار اقتصادی تر صبا هر روز از تهران به رشت و بالعکس حرکت می کند و روزهای زوج قطار 4 ستاره سپهر نیز به آن اضافه می گردد. با توجه به استقبال زیاد مسافران بهتر است از قبل بلیط خود را خریداری کنید تا هنگام سفر با مشکل روبرو نشوید.

  • سریع ترین راه رسیدن به رشت کدام است؟

البته که خرید بلیط هواپیما رشت سریع ترین راه رسیدن به مرکز استان گیلان است، اما با توجه به قیمت بالا بخصوص در روزهای تعطیل قطار با مدت زمان طولانی تر به رقابت با هواپیما می پردازد.

در این مطلب با قطار از تهران به رشت سفر کردیم و برنامه قطار رشت را گفتیم. سپس فاصله آن از تهران، انواع قطارهایی که خدمت رسانی می کنند، جاذبه های دیدنی و ایستگاه سرانجامی آن را بررسی کردیم و راه کارهایی را برای رساندن خودتان از آخرین ایستگاه به شهر رشت ارائه دادیم که امیدواریم برایتان کاربردی باشد و سفرتان را آسانتر سازد. اگر شما هم تجربه سوار شدن در قطار شهر باران را دارید آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 324

به "اطلاعات کامل قطار تهران رشت، از قیمت تا برنامه زمانی" امتیاز دهید

137 کاربر به "اطلاعات کامل قطار تهران رشت، از قیمت تا برنامه زمانی" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کامل قطار تهران رشت، از قیمت تا برنامه زمانی"

8 دیدگاه

منیژه تقی خانی 21 اردیبهشت 1401

قسمت بلیط گردشگری رشت که یکروزه است چقدره؟ و چه روز هایی است؟

پاسخ به منیژه تقی خانی

مسعود 24 مرداد 1400

حرکت قطارهای مسافری از تهران به رشت چه ساعاتی هست؟

پاسخ به مسعود

رسول 19 تیر 1400

ایستگاه‌ رستم‌آباد‌ مهمترین‌ ایستگاه‌ رو‌ ننوشتی

پاسخ به رسول

مهدی 7 فروردین 1400

چرا قطار تهران رشت در کرج توقف برای سوار کردن مسافر ندارد ؟

پاسخ به مهدی

سارا 1 بهمن 1399

ایا قطار برای مسیر اصفهان به رشت و بالعکس هم هست؟؟

پاسخ به سارا

Soroosh 29 تیر 1400

بصورت مستقیم خیر اما میتونید دو سفر را پیش بینی کنید. رشت تهران و تهران اصفهان . و مدت زمان انتظار برای تعویض قطار حدود یک ساعت و نیم هست. البته یک مسافرت طولانی در پیش رو خواهید داشت .

پاسخ به Soroosh

مهران 15 بهمن 1398

سلام.سوالهایی داشتم که خیلی جامع و مفید جواب گرفتم ممنون از راهنمایی تون

پاسخ به مهران

بهمن 9 دی 1398

اطلاعات مناسبی در اختیار مسافر قرار میدهد . با سپاس

پاسخ به بهمن
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید