اعتراضات مردمی در بغداد و بصره به خاطر گزینه جدید نخست وزیری

به گزارش ناق، ایرنا نوشت: به دنبال اعلام نامزدی اسعد العیدانی برای نخست وزیری عراق شماری از مردم بغداد و بصره در مخالفت با این موضوع دست به اعتراض زدند.

اعتراضات مردمی در بغداد و بصره به خاطر گزینه جدید نخست وزیری

فراکسیون سازندگی به دنبال ناکامی در معرفی قصی السهیل و اعتراضات مردمی در بغداد و چند شهر دیگر عراق روز چهارشنبه اسعد العیدانی استاندار پیشین بصره را به عنوان نامزد جدید معرفی کرد.

گزارش ها در این زمینه حاکی است، معترضان در بغداد و بصره در مخالفت با العیدانی شعار دادند.

پس از کناره گیری فراکسیون سائرون به رهبری مقتدا صدر برای معرفی نخست وزیر، فراکسیون سازندگی به عنوان بزرگترین تشکل مجلس، نام العیدانی نماینده کنونی مجلس عراق را به عنوان گزینه دوم خود به جای السهیل بیان نمود.

ائتلاف البنا (سازندگی) مرکب از فراکسیون الفتح، دولت قانون، اتحاد قوا و العطا در نامه ای به امضای هادی العامری، نوری المالکی، محمد الحلبوسی، فالح فیاض و برخی دیگر از نمایندگان و ارسال آن به رییس جمهوری گفت که البنا فراکسیون اکثریت مجلس است.

گزارش ها حاکی است که برهم صالح رییس جمهوری عراق با العیدانی جلسه داشته و پیرامون نامزدی وی برای تصدی مقام نخست وزیری مصاحبه کرده است.

با این وجود معترضان و گروه های مخالف دولت در خیابان پیرامون نامزد مشخص برای پست نخست وزیری به توافق نرسیده اند و معلوم نیست با اعتراض های امروز خیابانی العیدانی می تواند به عنوان نخست وزیر جدید معرفی شود یا خیر؟

در همین حال صدر امروز در پیامی خواستار حذف و کناره گیری مقام های فساد از دولت شد.

گفته می شود چند گزینه دیگر نیز برای نامزدی نخست وزیری عراق مطرح است اما هنوز نامی از آنها برده نشده است.

در همین حال ساعتی پیش محافل رسانه ای عراق گفتند تا فردا پنجشنبه گزینه قطعی و نهایی نخست وزیری از سوی رییس جمهوری این کشور معرفی خواهد شد.

23231

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 674

به "اعتراضات مردمی در بغداد و بصره به خاطر گزینه جدید نخست وزیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات مردمی در بغداد و بصره به خاطر گزینه جدید نخست وزیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید