اعلام شرایط اضطراری در تنها پایگاه نظامی آمریکا در آفریقا

به گزارش ناق، ارتش آمریکا به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا، در تنها پایگاه نظامی خود در قاره آفریقا شرایط اضطراری خاطرنشان کرد.

اعلام شرایط اضطراری در تنها پایگاه نظامی آمریکا در آفریقا

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش شیوع ویروس کووید19 در جمع نظامیان آمریکایی در خارج از مرزهای این کشور و ناتوانی پنتاگون از مقابله با این موضوع، در پایگاه نظامی آمریکا در کشور جیبوتی شرایط اضطراری اعلام شد.

به نوشته وبگاه شبکه اِن بی سی، ارتش آمریکا شرایط اضطراری در تنها پایگاه نظامی دائمی خود در قاره آفریقا را بعد از آن گفت که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور جیبوتی به 1000 نفر نزدیک شد.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است که این اعلام شرایط، به نوعی اقدام پیشگیرانه است و شامل تمام خدمه نظامی این کشور در جیبوتی از جمله پیمانکاران نیز می گردد.

بر این اساس شرایط اضطراری در این پایگاه نظامی که میزبان بیش از 4 هزار نظامی آمریکایی در جیبوتی است، بدان معنی است که در شرایط اضطراری هر کدام از تاسیسات این پایگاه را به درمانگاه های مقابله با ویروس کرونا تبدیل می نمایند.

بر اساس آمارهای اعلامی، تا کنون در آمریکا تا کنون نزدیک به 887 هزار نفر به ویروس کووید19 مبتلا شده و بیش از 50 هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که گزارش بازرسی کل در وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می دهد که بیمارستان های این کشور با کمبود تجهیزات محافظتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، روبرو بوده و از دستورالعمل های دولت نیز دچار سردرگمی شده اند.

روز گذشته نیز اعلام شد که دولت ترکیه در پاسخ به درخواست یاری رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل تجهیزات درمانی و قطعات مورد احتیاج برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور ارسال می نماید. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 933

به "اعلام شرایط اضطراری در تنها پایگاه نظامی آمریکا در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط اضطراری در تنها پایگاه نظامی آمریکا در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید