افتتاح پیاده راه شهریار تهران؛ طرحی برای ارتقای پایتخت

به گزارش ناق، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افتتاح پیاده راه شهریار تهران صورت گرفت.

افتتاح پیاده راه شهریار تهران؛ طرحی برای ارتقای پایتخت

داستان چیست؟

پیاده راه شهریار بخشی از پهنه فرهنگی و هنری رودکی در محدوده خیابانهای ولیعصر، انقلاب اسلامی، حافظ و نوفل لوشاتو با برخورداری از میراث شهری و معماری ارزشمند است.

پیاده راه شهریار با یک هزار و 500 متر مربع به بهره برداری رسید تا با ارتقای کیفیت و کارکرد زیست شهری و عملکردی بناها و گذرهای اصلی آن به ویژه گذر شهریار قطب هنرهای نمایشی و موسیقایی در مقیاس شهری ملی و فراملی باشد.

گذر شهریار به کوشش سازمان زیباسازی شهر تهران و شهرداری منطقه 11 در چهارچوب شعار تهران، شهری برای همه طراحی و اجرا شد.

در پیاده راه شهریار انواع درختچه و گل و گیاه در فضای سبز این پیاده راه که مساحتی حدود 1500 مترمربع دارد، کاشته شده است.

حناچی: هیچ پروژه ای بدون ضوابط مناسب سازی افتتاح نمی گردد

پیروز حناچی گفت: محوری که امروز افتتاح شده بخشی از قلمرو عمومی شهر تهران بوده و بخشی از طرحی است که از آن تحت عنوان گذر رودکی یاد می گردد.

وی ادامه داد: در این فضا مسجد و مرکز فرهنگی ولیعصر را داریم و این فضا پلاکهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد، چرا که محور فرهنگی است.

به گفته شهردار تهران، این گذر در کنار تالار وحدت واقع شده است و قصد داریم اتفاقات خوبی در این محور رقم بزنیم.

حناچی پیرامون افتتاح پیاده راه شهریار تهران اضافه کرد: این گذر فرصتی است برای اتفاقات خوب فرهنگی و این افتتاح قدم اول است.

وی گفت: افتتاح این پروژه را یک هفته به تعویق انداختیم تا ضوابط مناسب سازی معلولین و فضاهای عمومی شهری انجام گردد و خوشبختانه، این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: توصیه می کنیم شهروندان از 2 ایستگاه متروی نزدیک برای بهره از گذر شهریار استفاده نمایند.

شهردار تهران توضیح داد: این پروژه کوچک مقیاس است اما، به لحاظ تاثیرگذاری فرهنگی قابل توجه هست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل پله برقی مترو اشاره نمود و گفت: تعمیرات اساسی پله برقی ها یکی از مسائل ما در تحریم ها است اما، با هماهنگی با فراوری نمایندگان داخلی کوشش می کنیم این مشکل برطرف گردد.

حناچی همچنین در مورد محورهای فرهنگی پایتخت گفت: تهران براساس طرح جامع و تفصیلی یک محور فرهنگی و تاریخی دارد که از لاله زار نو آغاز و به انتهای بازار تهران وصل می گردد.

وی ادامه داد: یک محور فرهنگی تاریخی نیز از چشمه علی تا حضرت عبدالعظیم داریم که مناسب سازی آن نیز در دستور کار است.

حناچی یادآور شد: ضوابط مناسب سازی این گذر برای همه شهروندان از جمله روشندلان رعایت شده و کوشش می کنیم پروژه ای در تهران بدون این ضوابط افتتاح و اجرایی نگردد.

خیابان های پایتخت با الگوی TOD بهبود می یابد

شهربانو امانی نیز در حاشیه عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: خیابانهای پایتخت با اجرای الگوی TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) بهبود می یابد.

وی گفت: شورای اسلامی شهر تهران برای اجرای خیابان کامل بودجه 300 میلیارد تومانی تصویب نموده است.

وی اضافه کرد: اخیرا جلسه ای در این زمینه در سه معاونت تخصصی شهرداری تهران برگزار شده و هر منطقه از پایتخت باید هر ساله یک خیابان کامل اجرا کند.

امانی، 4 مد حمل و نقلی شامل حمل و نقل عمومی، خصوصی، دوچرخه و پیاده رو را از الزامات خیابان کامل دانست و اضافه کرد: راه اندازی خیابان کامل می تواند درآمدزا باشد و باید کوشش کرد که خیابانها از خودرومحور به انسان محور تبدیل گردد.

پیاده راه شهریار با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تهران در پهنه فرهنگی و هنری رودکی در محدوده خیابان های ولیعصر، انقلاب اسلامی، حافظ و نوفل لوشاتو با برخورداری از میراث شهری و معماری ارزشمند اجرا شد. این پیاده راه در مجاورت تالار وحدت واقع شده است.

محصولات فرهنگی در 110 خانه تاریخی تهران عرضه می گردد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: محصولات فرهنگی در 110 خانه تاریخی تهران عرضه خواهد شد.

محمدجواد حق شناس هم در حاشیه افتتاح پیاده راه استاد شهریار در منطقه 11 شهرداری تهران گفت: امروز یکی از روزهای خوب شهر تهران بود، چرا که در میان حجم خبرهای بد فرصتی مناسب فراهم شده و راه اندازی این پیاده راه در ارتقای کیفیت روحیه شهروندان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تئاتر شهر و تالار وحدت از دید شهروندان نماد پایتخت هستند، اضافه کرد: پهنه رودکی یکی از ارزشمندترین پهنه های شهری در پایتخت بشمار می رود که در این پهنه 36 ساختمان تئاتر کوچک، 110 خانه تاریخی و کافه های بسیاری وجود دارد.

حق شناس گفت: در شورای شهر تهران کوشش نموده ایم جلوی تخریب خانه های قدیمی را در پایتخت بگیریم، چرا که این خانه ها خاطرات زیادی را در درون خود دارد و در حفظ روحیه و نشاط شهروندان حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: امکان عرضه محصولات فرهنگی در خانه های تاریخی وجود دارد و میتوان برنامه ریزی هایی در این راستا انجام داد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1034

به "افتتاح پیاده راه شهریار تهران؛ طرحی برای ارتقای پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پیاده راه شهریار تهران؛ طرحی برای ارتقای پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید