الگویی در دنیا مانند علی(ع) نیافتم، شخصیت همه وجهی مولای متقیان

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، داریوش ارجمند امروز دوشنبه در جشنواره نشان محبت با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام انسانی برگزیده و یگانه بود که خداوند او را مبعوث کرد تا کاروان به بی راه رفته بشریت دوباره به راه سلامت برگردد، گفت: یک قوم بسیار نادان و وحشی که امروز هنوز آثار جنگ آن ها با هم نوعانشان را در یمن می بینیم، به دشمنی با مولای ما امام علی(ع) برخواستند.

الگویی در دنیا مانند علی(ع) نیافتم، شخصیت همه وجهی مولای متقیان

وی با بیان اینکه دلیل دشمنی این قوم با مولای ما چیست، همه ما که یک خدا داریم یک پیامبر داریم یک کتاب داریم و پیرو اوامر همان پیامبری هستیم که خداوند برای ما مبعوث کرد، توضیح داد: انسان الگوپذیر است و الگواحتیاج، در همه دنیا انسان ها از کسی پیروی می نمایند و دوست دارند مثل او باشند، ما هم احتیاجمند به یک الگو هستیم.

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) گفت: من همواره به وزرای آموزش و پرورش کشور و مسئولین رسیدگی به خانواده گفته ام که این مملکت هیچ وقت به لحاظ اخلاقی، دینی و اقتصادی درست نمی گردد، تا زمانیکه الگوهای ما درست نگردد و به یک انسان استاندارد نرسیم.

ارجمند با بیان اینکه امام علی(ع) الگوی یک انسان استاندارد است، پیامبر بی دلیل نگفته است مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ؛ او را بدون واسطه به خداوند وصل نموده است و این یعنی او هم انتخاب خداوند است، توضیح داد: تحقیقات متعددی کردم و حتی در بین هنرمندان، پیامبران، پرهیزکاران، عالمان و... مثل علی(ع) نیافتم، الگو فقط علی است.

وی با تاکید بر اینکه انسان های بزرگی را در تاریخ یافتم اما دیدم همه این ها موجودات تک ساحتی هستند، اگر فیزیک دان است فقط فیزیک دان است و در چیز دیگری نمی توانی از او سرمشق بگیری، ادامه داد: حتی به سراغ پیامبر مهربان تاریخ حضرت عیسی روح الله رفتم و دیدم نمی تواند الگوی من باشد، من به یک الگوی کامل احتیاج دارم که وقتی سراغش می روم به من پاسخ بدهد.

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) با اشاره به اینکه دریافتم که امام علی(ع) یک موجود همه وجهی است که پاسخ همه احتیاجهای من را می دهد، گفت: اینکه امام علی(ع) یک انسان کامل است، شوخی و شعار نیست، اثبات علمی دارد؛ از سر احساسات سخن نمی گویم و سخنم منطق دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 25

به "الگویی در دنیا مانند علی(ع) نیافتم، شخصیت همه وجهی مولای متقیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگویی در دنیا مانند علی(ع) نیافتم، شخصیت همه وجهی مولای متقیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید