این زمین شناس فسیل اسفنجی 900 میلیون ساله ای را کشف نموده که به درک ما از تکامل اولیه حیوانات یاری می نماید

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، طبق گزارشی که روز چهارشنبه 28 جولای (شش مرداد) در مجله نیچر منتشر شد، یک زمین شناس کانادایی ممکن است نخستین فسیل مربوط به حیوانات روی زمین را پیدا نموده باشد.

این زمین شناس فسیل اسفنجی 900 میلیون ساله ای را کشف نموده که به درک ما از تکامل اولیه حیوانات یاری می نماید

این مقاله می گوید، حدود یک میلیارد سال پیش منطقه ای در شمال غربی کانادا که اکنون مکان کوه های شیب دار است، یک محیط دریایی ماقبل تاریخ بوده که بقایای اسفنج های قدیمی ممکن است در رسوبات معدنی آن حفظ شده باشند.

الیزابت ترنر، زمین شناس، سنگ ها را در منطقه ای دور افتاده از سرزمین های شمال غربی کشف کرد که تنها با هلی کوپتر قابل دسترسی است، جایی که او از دهه 1980 در آنجا حفاری می نموده است. بخش های نازک سنگ شامل ساختارهای سه بعدی است که شبیه اسکلت اسفنجی مدرن است.

قدمت لایه های سنگی مجاور نشان می دهد که این نمونه ها حدود 890 میلیون سال قدمت دارند که باعث می گردد آن ها حدود 350 میلیون سال از قدیمی ترین فسیل های اسفنجی که قبلا پیدا شده بود بیشتر سن داشته باشند.

کشف فسیل اسفنجی مربوط به حدود 900 میلیون سال پیش درک ما از تکامل اولیه حیوانات را بسیار بهبود می بخشد.

بسیاری از دانشمندان معتقدند که نخستین گروه های حیوانی شامل اسفنج نرم یا موجوداتی مانند اسفنج هستند که عضله و اعصاب ندارند اما از دیگر ویژگی های حیوانات ساده از جمله سلول هایی که با عملنمودهای متفاوت و اسپرم برخوردار هستند.

با این حال اتفاق نظر علمی یا قطعیت علمی درباره هر چیزی که مربوط به یک میلیارد سال پیش است بسیار کم است، بنابراین محققان دیگر احتمالا به آنالیز و بحث درباره یافته های زمین شناس کانادایی ادامه می دهند.

دانشمندان بر این باورند که زندگی روی زمین حدود 3.7 میلیارد سال پیش پدید آمده است. نخستین حیوانات بسیار دیرتر ظاهر شدند اما دقیقا چه زمانی هنوز تعیین نیست.

قدمت 890 میلیون سال پیش قابل توجه است، زیرا اگر شناسایی این اسفنج تایید گردد نشان می دهد نخستین حیوانات قبل از زمانی که اکسیژن در جو شکل گرفته است تکامل یافته اند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که بعضی از اسفنج ها با اکسیژن بسیار کم می توانسته اند زنده بمانند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1708

به "این زمین شناس فسیل اسفنجی 900 میلیون ساله ای را کشف نموده که به درک ما از تکامل اولیه حیوانات یاری می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "این زمین شناس فسیل اسفنجی 900 میلیون ساله ای را کشف نموده که به درک ما از تکامل اولیه حیوانات یاری می نماید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این زمین شناس فسیل اسفنجی 900 میلیون ساله ای را کشف نموده که به درک ما از تکامل اولیه حیوانات یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید