بخشنامه های خلق الساعه آفت فراوری است

به گزارش ناق، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب در ارتباط با نام گذاری امسال به فراوری، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها و از طرفی دقت به این مسئله که نام گذاری هر سال بر پایه محورهای مالی اجرا شده است، این موارد نشان از اهمیت مسائل مالی دارد.

بخشنامه های خلق الساعه آفت فراوری است

پرهام رضایی در یک گفت وگوی تلویزیونی در ارتباط با تحلیل نام گذاری سال 1400 و الزامات برای تحقق منویات رهبری در این حوزه اظهار کرد: محور مانع زدایی ها در شعار امسال راستا را برای فعالان مرتبط با حوزه های مختلف مالی تعیین می نماید. به عنوان نمونه افرادی که در بخش های دولتی فعال هستند باید در بطن موضوعات مالی ورود نموده و مسائل خاص سد راه فراوری را آنالیز نمایند.

رئیس اتاق کرج تأکید کرد: واحدهای فراوریی و صنعتی در نقاط مختلف کشور ازجمله البرز با مسائل متعددی روبرو هستند که بخشی از این مسائل استانی بوده و در قالب برگزاری جلساتی با حضور مسئولان دولتی ازجمله استاندار آنالیز و حل وفصل شده است.

او این شرح که بخش دیگری از مسائل طرح شده از سوی واحدهای فراوریی و صنعتی در قالب جلسات استانی حل وفصل نمی گردد، گفت: این مسائل بسیار مهم، فرا استانی بوده و باید در سطح ملی پیگیری و حل وفصل گردد و دلیل تأخیر در گره گشایی بعضی از این مسائل نیز همین است.

رضایی با بیان اینکه اتاق های سراسر کشور امسال بر پایه تحقق شعار سال برنامه ریزی و حرکت خواهند کرد، اضافه نمود: پشتیبانی از فراوری و برطرف موانع پیش روی صنعتگران و فراورینمایندگان همیشه در اتاق های بازرگانی سراسر کشور موردتوجه بوده و در اتاق البرز هم این هدف از سال گذشته با راه اندازی اورژانس کسب وکار با جدیت بیشتری دنبال شده است.

او در بخش دیگری در خصوص عملکرد دستگاه های دولتی در تعامل با بخش خصوصی در راستای برداشتن موانع پیش روی فراوری تشریح کرد: اگر به صورت کلی به این مسئله نگاه کنیم، بخش دولتی استان در سال 99 در این رابطه نمره قابل قبول و به عبارتی مهر تأیید را اخذ نموده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: اگر به صورت جزء به کارنامه سال 99 دولتی ها در بحث تعامل با بخش خصوصی و برطرف موانع پیش روی فعالان این عرصه نگاه کنیم، بعضی از این نهادها بیشتر همکاری نموده اند اما برای تعدادی دیگر پافشاری بیشتری وارد شده تا کارها را به نفع بخش خصوصی پیش ببرند.

او با بیان اینکه مواردی مانند نبود مواد اولیه واحدهای فراوریی و صنعتی مرتبط به پیگیری و تصمیم گیری در سطح کلان کشور است، اضافه نمود: متأسفانه در سال 99 شاهد صدور یکسری بخش نامه های خلق الساعه بودیم که این امر موجب شد تا ضربه سنگینی به اقتصاد کشور ازجمله حوزه فراوری وارد گردد.

رضایی با اشاره به اینکه در سال گذشته فراورینمایندگان هر روز منتظر صدور بخش نامه های جدید بودند، عنوان نمود: با هر بخش نامه آنها این نگرانی را داشتند که قرار است لطمه ای به فراوری آنها وارد گردد یا خیر.

او با تأکید بر اینکه بعضی از بخش نامه های ابلاغی در سال گذشته متأسفانه زیان زیادی به فراورینمایندگان کشور ازجمله البرز وارد کرد، اضافه نمود: اکنون در ابتدای سال 1400 انتظارها از فعالان حوزه فراوری این است که برنامه هایی بلندمدت را پایه ریزی نمایند.

رئیس اتاق کرج در سرانجام ابراز امیدواری کرد: در امسال تحریم های مالی هم کمرنگ تر شوند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1553

به "بخشنامه های خلق الساعه آفت فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه های خلق الساعه آفت فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید