برخورد با متخلفان تورهای گردشگری در استان فارس

به گزارش ناق، مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و دنیا گردی اداره کل میراث فرهنگی فارس از برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری اطلاع داد.

برخورد با متخلفان تورهای گردشگری در استان فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، محمد کاظم بهادری پور با اعلام این خبر گفت: به منظور رعایت حقوق شهروندان و مسافران، حمایت از بخش های خصوصی فعال دارای مجوز گردشگری و سالم سازی امر سفر، طی هماهنگی به عمل آمده با مقامات قضایی استان با افرادی که بدون اخذ مجوز اقدام به فعالیت در زمینه ثبت نام و اجرای تورهای گردشگری به ویژه طبیعت گردی و تورهای زیارتی می نمایند برخورد قاطع صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: این افراد و به ویژه افرادی که در فضاهای مجازی به تبلیغات خود ادامه می دهند با یاری دیده بانان فضاهای مجازی شناسایی و فرا خوانده می شوند و در صورت ادامه فعالیت به مراجع قضایی معرفی می شوند.

بهادری پور ادامه داد: بعضی از این افراد ممکن است به قوانین و مقررات آشنایی نداشته و از روی ناآگاهی در این حیطه ورود نموده اند که در مرحله نخست با اخذ تعهد مبنی بر عدم ارتکاب مجدد به تخلف مورد خطاب قرار گرفته ودرصورت تکرار فعالیت، توسط مراجع قضایی با آنها برخورد خواهد شد.

مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی فارس اضافه نمود: برگزاری تورهای تخصصی طبیعت گردی می بایست صرفاً توسط دفاتر مسافرتی مجوزدار و با استفاده از راهنمایان مجرب صورت گیرد که متاسفانه گاها افرادی بدون تخصص و مهارت لازم و فاقد مجوز به ویژه در فضاهای مجازی اقدام به تبلیغ در زمینه برگزاری تورهای طبیعت گردی یک روزه می نمایند و مردم نیز بدون توجه به نداشتن مجوز این تورها، در آن شرکت می نمایند.

وی گفت: در حال حاضر شاهد مراجعه افرادی به ویژه قشر جوان هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و پایین بودن کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان تور به تعهدات خود، از این تورها شکایت می نمایند.

وی با تاکید بر اینکه هدایت گروه های طبیعت گردی و کوهنوردی از امور بسیار حرفه ای و مهم است توضیح داد: افراد فاقد مجوز و مهارت، گردشگران را به مکان های پرخطر درمسیر رودخانه ها و کوه ها برده و بدون رعایت مسائل ایمنی مسافران، منجر به رخ دادن حوادث تلخ شده اند و در زمان بروز حادثه هیچ حمایتی از افراد آسیب دیده انجام نمی دهند.

بهادری پور خاطر نشان کرد: عموم همشهریان و علاقمندان به سفر و به ویژه طبیعت گردی، می بایست در هنگام خرید تور، از مجوزدار بودن آن اطمینان حاصل نمایند و اقدام به انعقاد قرارداد در دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز نمایند.

فهرست دفاتر و شرکت های گردشگری مجوز دار در سایت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس به نشانی farschto.ir درج شده است. همچنین تلفن رسیدگی به شکایات نیز 32244067 است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 315

به "برخورد با متخلفان تورهای گردشگری در استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد با متخلفان تورهای گردشگری در استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید