آنالیز دلایل باخت تیم ملی والیبال به استرالیا، درس خوبی گرفتیم

به گزارش ناق، ناصر شهنازی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل استرالیا در لیگ ملت های والیبال، گفت: در روزی که نباید می باختیم، نتیجه را واگذار کردیم. بعضی از بازی ها برای تیم ملی والیبال جنبه حیثیتی دارد و فشار بسیار زیادی روی مردم حاکم است. مردم توقع دارند مقابل تیم های آسیایی مثل استرالیا، پیروز شویم چرا که والیبال ایران صندلی مشخصی در آسیا دارد.

آنالیز دلایل باخت تیم ملی والیبال به استرالیا، درس خوبی گرفتیم

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

نباید مقابل استرالیا شکست می خوردیم

کارشناس والیبال تأکید کرد: در عین حال که اعتقاد دارم مسابقات لیگ ملت ها به مثابه بازی های تدارکاتی و برای شناخت بازیکنان می باشد، اما در دیداری مثل استرالیا نباید شکست می خوردیم. این شکست را از چند جهت می توان بررسی کرد. حریف شناخت خوبی نسبت به تیم ملی والیبال ایران داشت و با مسدود کردن حمله صابر کاظمی و زدن سرویس های خوب از دریافت بد ایران نهایت استفاده را برد.

بررسی استرالیا جواب داد

وی توضیح داد: زمانی که دریافت دچار مشکل گردد، منطقه دو باید شرایط ایده آلی داشته باشد و استرالیایی ها منطقه دو را مسدود کردند. در عین حال که در منطقه چهار نیز دچار ضعف شدید بودیم. در ست اول و دوم ایران بسیار بد ظاهر شد. آغاز خوبی داشتیم اما رفته رفته با بررسیی که استرالیایی ها انجام داده بودند، پیروز شدند.

استرالیا درس خوبی به والیبال ایران داد

شهنازی ادامه داد: در ست سوم نقاط ضعف را با ورود حضرت پور و سعادت پوشش دادیم. بازی خوب محمد موسوی و سرویس های بردیا سعادت، منجر به پیروزی ایران در ست سوم و چهارم شد اما ست پنجم، ست لحظات است و نمی توان آن را پیش بینی کرد. استرالیا درس خوبی به والیبال ایران داد. آنها انسجام تیمی و تمرکز بالایی داشتند. یکی از نقاط مثبت استرالیا لیبروی آنها بود که درسی برای تیم ملی شد. او عالی و استثنایی بازی کرد. در کل روز خوب تیم ملی نبود و نتوانستیم تیم همیشگی باشیم.

دست کم دریافت یک ضعف است

وی در خصوص اینکه به نظر می رسید تیم ملی والیبال ایران حریفش را دست کم گرفته است، گفت: اگر این اتفاق اتفاق افتاده باشد، یک ضعف برای تیم ملی والیبال است. تیم های عظیم مثل برزیل و لهستان هیچ گاه حریفی را ضعیف نمی شمارند و همواره سعی در ارائه بهترین عملکرد خود مقابل تمام حریفان دارند.

الکنو به ترکیب اصلی خود رسیده است

کارشناس والیبال ایران گفت: استنباطم این است که الکنو سرمربی تیم ملی ایران به ترکیب اصلی تیم خود رسیده است. به عنوان مربی ای که سال ها در والیبال تجربه دارم خواهشم از الکنو این است که شناخت بیشتری از بازیکنان به دست آورد. حتی در زمان بازگشت تیم ملی به کشور می تواند از بازیکنانی مانند معنوی نژاد و میرزاجان پور که بازیکنان تأثیرگذاری هستند، به اردوی تیم ملی دعوت کند.

ترکیب اولیه مقابل استرالیا ترکیب نهایی ایران است

شهنازی در پاسخ به این سوال که منظور شما این است که ترکیب اولیه تیم ملی مقابل استرالیا، ترکیب نهایی الکنو است؟ گفت: بله؛ برداشت من این است که این ترکیب مدنظر الکنو می باشد اما پیشنهادم این است که سرمربی تیم ملی به شناخت بیشتری برسد. تیم ملی والیبال ایران باید در میدان عظیم المپیک در تمام بازی ها خوب باشد. آنجا جای آزمون و خطا نیست.

باید منطقی رفتار کنیم

تیم هایی مانند آمریکا در میانه رقابت های لیگ ملت ها ترکیب اصلی خود برای المپیک را معرفی کردند و این تأثیری در بازیکنانشان نداشت. نظر شما چیست؟ وی در پاسخ به این سوال که توضیح داد: تفاوت اساسی میان ایران و سایر کشورهای پیشرفته جهان چه در ورزش و چه سایر حوزه ها این است که آنها واقع بینانه و منطقی عمل می نمایند. احساس بر عملکرد بازیکنانشان حاکم نیست و تمام بازیکنانشان حرفه ای عظیم شدند. صندلی خودشان را می دانند و به همین دلیل تیمی مانند آمریکا و حتی ایتالیا در میانه رقابت های لیگ ملت ها، ترکیب اصلی خود برای المپیک را اعلام می نماید و هیچ تأثیری روی بازیکنان گذاشته نمی گردد. بهتر است ما نیز منطقی عمل کنیم نه رویاپردازی.

الکنو برای رسیدن به شرایط ایده آل بازیکنان را تحت فشار گذاشته است

کارشناس والیبال در واکنش به سئوالی مبنی بر اصرار الکنو برای استفاده از میلاد عبادی پور، تاکید نمود: زمانی که مربی به دنبال شناخت و رسیدن به ترکیب اصلی باشد مطمئناً آزمون و خطای زیادی روی بازیکن مدنظرش انجام می دهد. والیبال ایران مدیون بازیکنانی است که لحظات خوبی را برای آن رقم زده اند. بازیکنی که آمادگی ندارد، با بیرون گذاشتن آماده نمی گردد و او باید در شرایط مسابقه قرار گیرد. الکنو در این بازی به خواسته اش رسیده و می خواهد بازیکنان مدنظرش را تحت فشار قرار دهد تا به شرایط ایده آل دست یابد؛ اما الکنو یک موضوع را در نظر نگرفته و آن احساسات مردم ایران است. مردم ایران روی نتایج بعضی بازی ها مانند استرالیا حساس هستند و ای کاش یک نفر این موضوع را به الکنو یادآوری می کرد.

وی در خصوص بازی مقابل برزیل تأکید کرد: 5 بازی باقی مانده که بسیار سخت است. بازی مقابل برزیل، فرانسه، لهستان، آرژانتین و پدیده رقابت ها اسلوونی. بازیکنان باید در این مسابقات تحت فشار قرار گیرند و این بازی های به جامانده برای مردم حساسیتی از نظر برد و باخت ندارد.

لیگ ملت ها را فدای المپیک کردیم

کارشناس والیبال ایران اضافه کرد: به عنوان یک کارشناس و کسی که سال ها در والیبال حضور دارد، نظر الکنو را پذیرفته ام که لیگ ملت ها محل آزمون و خطا است و حساسیت ما باید برای میدان المپیک باشد. در واقع ما لیگ ملت ها را فدای المپیک کردیم تا پوست اندازی انجام گردد و بازیکنان به شرایط ایده آل برسند. بازیکنی مانند بردیا سعادت نشان داد که در آینده می توان به او اعتماد کنیم. اجازه دهیم تیم ملی راهش را ادامه دهد و برای رسیدن به شرایط ایده آل به ملی پوشان یاری کنیم. اما همه در المپیک برای نتایج تیم ملی حساس خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1653

به "آنالیز دلایل باخت تیم ملی والیبال به استرالیا، درس خوبی گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دلایل باخت تیم ملی والیبال به استرالیا، درس خوبی گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید