برندگان جشنواره ساندنس معرفی شدند

به گزارش ناق، برندگان جشنواره ساندنس 2021 معرفی شدند و فیلم کودا با کسب 4 جایزه برنده اصلی شب جوایز شد.

برندگان جشنواره ساندنس معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ساندنس 2021 شب پیش با اهدای جوایز در مراسمی مجازی از کودا تجلیل کرد. این درام خانوادگی بر دانش آموزی تمرکز دارد که فرزند یک زوج ناشنواست (عنوان فیلم که خلاصه شده فرزند یک زوج ناشنواست اشاره به همین موضوع دارد) پیروز شد تا 4 جایزه؛ جایزه بزرگ داوران، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه مخاطبان و جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین گروه بازیگران را در بخش رقابتی فیلم آمریکا از آن خود کند.

این نخستین بار در تاریخ جشنواره ساندنس است که فیلمی پیروز می شود تا هر سه جایزه اصلی را در بخش سینمای آمریکا از آن خود کند.

کارگردان فیلم سیون هدر در هنگام پذیرش جایزه فیلم منتخب مخاطبان گفت: امیدوارم این دریچه به سوی مخاطبانی که می خواهند فیلم هایی از این نوع ببینند، باز شود و فیلم های بیشتری درباره ناشنوایان ساخته شود.

کودا قبلاً در ساندنس یک رکورد زده بود و آن زمانی بود که استودیو اپل با شرکت در یک مناقصه در شب افتتاحیه جشنواره پیروز شد تا حقوق فیلم را به قیمت 25 میلیون دلار از آن خود کند.

تابستان روح نیز در بخش بهترین مستند به عنوان بهترین فیلم بلند انتخاب شد. این فیلم که توسط احمر تامپسون کارگردانی شده و پیروز شد تا جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه مخاطبان را از آن خود کند، درباره یک پناهجوی افغان است. جایزه ویژه هیات داوران در این بخش به یکی برای جاده اهدا شد که سفر جاده ای دو دوست در تایلند را تصویر کرده است.

در بخش مستند فرار هم جایزه بزرگ داوران در بخش سینمای مستند را از آن خود کرد.

در بخش سینمای داستانی جهان برنده بزرگ شب جوایز فیلم کندو بود که سه جایزه شامل جایزه بزرگ هیات داوران، جایزه مخاطبان و جایزه کارگردانی را برد. بلرتا باشولی کارگردان فیلم، آن را با تمرکز بر مادری تنها ساخته که پس از ناپدید شدن همسرش در جنگ کوسوو فرزندش را به تنهایی بزرگ می کند.

در بخش نکست نیز جایزه مخاطبان به دختر خوشگل من، زیبایی من اهدا شد.

جایزه مبتکر نیز به انیمیشن کریپتوزو اهدا شد.

مراسم اهدای جوایز را پاتون اوسوالت کمدین میزبانی کرد که به صورت مجازی برگزار شد و افراد برنده در مراسمی آنلاین جوایز خود را پذیرفتند و سخنان کوتاهی بر زبان آوردند. هدر در حالی جایزه اش را پذیرفت که در خانه در کنار همسر و 2 فرزندش نشسته بود. تامپسون نیز در حالی که سوار اتومبیل بود تا به کار روزانه اش برسد با ناباوری خبر برنده شدنش را شنید.

مانند بسیاری از دیگر رویداد های زنده، جشنواره ساندنس نیز برای شیوع کرونا نحوه برگزاری این رویداد را که به طور سنتی باید ظرف 10 روز در پارک سیتی یوتا برگزار می شد، تغییر داد. این جشنواره به صورت کامل در 6 روز انجام می شود و علاوه بر نمایش فیلم ها در پارک سیتی، به صورت مجازی نیز فیلم هایش را پخش می کند. درایوین سینما های متعددی در کنار سینما های هنری و موسسات فرهنگی در کلرادو، هاوایی، اوهایو، نیویورک، تگزاس و پورتوریکو با رعایت پروتکل های بهداشتی، فیلم ها را پخش می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1423

به "برندگان جشنواره ساندنس معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جشنواره ساندنس معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید