توکیو به نقض حریم هوایی ژاپن به وسیله روسیه اعتراض کرد

به گزارش ناق، دبیر ارشد کابینه ژاپن در یک نشست خبری گفت، توکیو از مجاری دیپلماتیک به نقض حریم هوایی این کشور به وسیله هواپیمای آنتونوف اِی اِن-26 روسیه اعتراض نموده است.

توکیو به نقض حریم هوایی ژاپن به وسیله روسیه اعتراض کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک روز بعد از بیانیه وزارت دفاع ژاپن درباره نقض حریم هوایی این کشور به وسیله یک هواپیمای غیرنظامی روسیه، مقام ارشد دفتر نخست وزیری ژاپن به این موضوع واکنش نشان داد.

کاتسونوبو کاتو که دبیر ارشد دفتر کابینه ژاپن است، در نشست خبری روز دوشنبه (امروز) در توکیو از مسکو خواست مانع از نقض حریم هوایی این کشور به وسیله هواپیماهای روسیه گردد.

دفتر کابینه مسئولیت رسیدگی به امور روزمره هیئت دولت ژاپن را برعهده دارد و اداره آن برعهده شخص نخست وزیر است.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، کاتسونوبو کاتو دبیر ارشد دفتر کابینه ژاپن در کنفرانس خبری امروز از اعتراض این کشور به روسیه در مورد نقض حریم هوایی این کشور در نزدیکی هوکایدو تسوط یک هواپیمای روس اطلاع داد.

وی گفت: وزارت خارجه (ژاپن) به وسیله مجاری دیپلماتیک به طرف روسی اعتراض کرد و خواهان آن شد که اجازه تکرار (چنین حوادثی) داده نگردد.

این مقام ژاپنی اضافه نمود، توکیو در حال آنالیز و تحلیل این موضوع است که چرا هواپیمای روسی حداقل دو بار حریم هوایی ژاپن را نقض کرد.

وزارت دفاع ژاپن روز گذشته اعلام نموده بود که یک هواپیمای غیرنظامی آنتونوف اِی اِن-26 روسیه در نزدیکی جزیره هوکایدو در شمال ژاپن، حریم هوایی این کشور را نقض کرد.

تاکید مقام های ژاپنی بر نقض حریم هوایی این کشور از سوی هواپیمای روسیه در شرایطی است که دو کشور بر سر تعلق بعضی منطقه ها با هم مناقشاتی دارند.

جزایر کوریل که در ژاپن با اسم قلمروی شمالی نامیده می گردد، در سرانجام جنگ جهانی دوم به وسیله نیروهای شوروی سابق تصرف شد.

هر دو کشور مدعی مالکیت بر این جزایر هستند و ژاپن در پی بازگرداندن آن به قلمروی خود هستند. اختلافات میان ژاپن و روسیه بر سر این منطقه از زمان سرانجام جنگ جهانی دوم تا به امروز ادامه داشته و لاینحل به جای مانده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1749

به "توکیو به نقض حریم هوایی ژاپن به وسیله روسیه اعتراض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو به نقض حریم هوایی ژاپن به وسیله روسیه اعتراض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید