جاهای دیدنی مالدیو؛ 15 جاذبه گردشگری جزایر رویایی آسیا

به گزارش ناق، جزیره های مرجانی شمال با داشتن شن های نرم، کلبه های دریایی بی آلایش و سواحل ماهیگیری در جزیره های جنوبی، همه وهمه در جنوب شبه قاره هند منظره ها شگفت انگیزی را رقم زده اند. در این مقاله جاذبه های گردشگری مالدیو که چشمان هر گردشگری را خیره می نمایند، به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی مالدیو؛ 15 جاذبه گردشگری جزایر رویایی آسیا

1. ماله (Male)

مرکز مالدیو پر از صدای اسکوتر و ماشین و مجموعه بازارهای هندی است که دکان های فروش ادویه و نارگیل در آن به وفور به چشم می خورند. شلوغی و هرج ومرجی که در این شهر کوچک وجود دارد، حال وهوای خاصی را برای گردشگران رقم می زند.

قسمت شمالی ماله منظره زیبایی از دریا دارد و گاهی می توانید از میان خیابان ها منظره های تماشای را شاهد باشید. حتما سری به بازار ماله (Male Market) بزنید و اگر قصد خرید دارید، روی مهارت های چانه زنی تان خوب تمرین کنید.

2. جزیره هول هوماله (Hulhumale Island)

این جزیره بر روی آب های درخشان و در نزدیکی مرکز مالدیو قرار گرفته است. رشد جزیره هول هوماله به علت ساخت وسازهای شهری، بی وقفه به پیش می رود. فرودگاه بین المللی ولانا (Velana) نیز در هول هوماله قرار گرفته است که به عنوان راستا اصلی برای رسیدن به جزیره های بهشتی شناخته می گردد. ساحل زیبایی در قسمت شرقی این جزیره وجود دارد. درخت های فراوان، مسجدی با سقف شیشه ای و راستا پیاده روی ساخته شده بر روی اقیانوس هند از تماشای های مالدیو هستند.

3. مافوشی (Maafushi)

ممکن است مافوشی بر خلاف جزیره هایی که در نزدیکی اش قرار دارند، تفریحگاه های لوکس و هتل های 5 ستاره زیادی نداشته باشد، اما مجذوب کنندهیت خاص خودش را دارد. متأسفانه در سونامی سال 2004، این جزیره با امواج خروشان ویران شد، اما از دهه گذشته تا کنون بازسازی دهکده های ماهیگیری و آلونک های ملوانی اش درحال انجام است. دادن اجازه فعالیت به مهمان سراهای محلی اتفاقی بوده که به پیشرفت این شهر یاری نموده و باعث شده مافوشی به مقصد گردشگری برای مسافران مالدیو با بودجه ی کمتر تبدیل گردد. بی شک در مافوشی می توانید انتظار تماشا ساحل های زیبا با درختان نخل، موج دریا و کافی شاپ های کوچک کنار ساحل را داشته باشید.

4. اوتمو (Utheemu)

اوتمو در بخش شمالی ها الیف آتول (Haa Alif Atoll) و در شمالی ترین نقطه از زنجیره جزیره های مالدیو قرار گرفته است. این جزیره زیبا جایگاه خاصی در تاریخ این کشور دارد. اوتمو زمانی خانه سلطان محمد تانکوروفانو (Sultan Mohamed Thakurufaanu) بوده است. این پادشاه به علت بیرون کردن مهاجمان پرتغالی در قرن شانزدهم همواره مورداحترام مردم مالدیو بوده است. در این جزیره نیز شن های سفید درخشان و موج های ملایم دیده می گردد، اما سایت های میراث فرهنگی مثل اوتمو گاندووارو (Utheemu Ganduvaru) که قصر چوبی منتسب به سلطان محمد در آن قرار گرفته است، تمرکز گردشگران از زیبایی های طبیعی را کم رنگ می نماید.

5. فیدهو (Feydhoo)

داستان فیدهو یکی از جالب ترین هاست. در قرن نوزدهم، مردمی که امروزه میان خیابان های سرسبز و خانه های مسکونی فشرده زندگی می نمایند از ساکنان جزیره گَن (Gan island) بودند. وقتی بریتانیا برای جنگ جهانی دوم آماده می شد، گَن به یک پایگاه هوایی تبدیل شده و مردم محلی برای ادامه زندگی از گن به جزیره نزدیک آن یعنی فیدهو، که بر سینو آتول (Seenu Atoll) قرار گرفته است، منتقل شدند. این سرگذشت فیدهو بود که امروزه از مردم ساکن در جزیره تصویر زیبایی را به همگان نشان می دهد. در فیدهو می توانید در راستاهای پیاده روی با باد ملایم قدم بزنید و در کنار مردم محلی خوشرو از امتحان کردن غذاهای دریایی با طعم کاری لذت ببرید.

6. مارادو (Maradhoo)

مارادو راه ارتباطی اصلی در زنجیره جزیره هاست که از گن آغاز شده و به شرق کشیده می گردد. این جزیره جاده ای ساحلی است که درست در نزدیکی فیدهو و روی سواحل مرجانی سینو آتول واقع شده است. شکل ظاهری مارادو بلند و باریک است و ساحل های کم عرض و درختان نارگیل آن شبیه به یک انگشت بر اقیانوس هند قرار گرفته است. مردم محلی مارادو نیز مثل مردم فیدهو آرام و دوست داشتنی هستند. غذاهای مارادو هم بر پایه غذاهای دریایی و پر از ادویه است. از قلم نیاندازید که در راستا لینک رود (Link Road) قدم بزنید و به کافه ها و ساندویچ فروشی های بین نخل ها سر بزنید.

7. جزیره ولیگاندو (Veligandu Island)

غروب رمانتیک با تلألؤ نورهای زرد و قرمز بر موج های آرام اقیانوس هند، نوشیدنی خنک در بارهای لوکس، قایق های کایاک در خط ساحلی آب های فیروزه ای و موج های کریستالی که به آرامی به تالاب جزیره می خورند، منظره ای رؤیایی را به وجود می آورند. به ولیگاندو خیره نماینده و زیبا خوش آمدید! این جزیره یکی از مقاصد اصلی برای زوج هایی است که به مالدیو سفر می نمایند. تماشا زوج هایی که تازه ازدواج نموده اند و برای گذراندن ماه عسل به ولیگاندو می آیند بسیار عادی است. این مقصد رؤیایی در قسمت شمالی آری آتول (Ari Atoll) قرار گرفته است و پر از ویلاهای ساحلی و سوئیت های شیک است.

8. بنانا ریف (Banana Reef)

بسیاری از مسافرانی که راهی جزیره های مالدیو می شوند تنها و تنها به قصد یک کار می آیند: غواصی. تقریبا می توان گفت که هیچ جا بهتر از بنانا ریف تجهیزات مربوط به غواصی اسکوبا را ندارد. این منظره زیرآب بی نظیر و زیبای مرجان ها و ماهی های رنگارنگ در قسمت شمالی ماله آتول قرار گرفته است.

9. جزیره تولوسدو (Thulusdhoo Island)

به نظر می رسد که روح جزیره های کارائیب در این جزیره جاری گشته است. این نقطه از ماله آتول که بیشتر قسمت های آن بکر مانده، فضاهای وسیعی از شن های نرم دارد که درخت های نخل در آن سر از زمین بیرون آورده اند. ساحل های این منطقه بسیار عالی هستند و مردم محلی برای فراهم کردن یک غذای دریایی خوشمزه در هر ساعتی با قایق های ماهیگیری شان دل به دریا می زنند. تولوسدو یکی از مقاصد محبوب برای مسافرانی است که برای موج سواری به مالدیو سفر می نمایند.

10. فوواه مولاح (Fuvahmulah)

این جزیره ویژگی خاص تری نسبت به سایر جزیره های مالدیو دارد. اول از همه، این نقطه بر روی اقیانوس هند همسایه ای ندارد و روی جزیره مرجانی مستقلی قرار گرفته است. علاوه براین، فوواه مولاح درون خود دریاچه ای دارد که تماشا آن از بالا بسیار جالب توجه است. سواحل این جزیره با داشتن هوایی گرم و مطبوع در تمام سال مکانی آرام و دوست داشتنی برای استراحت کردن و لذت بردن از طبیعت به شمار میرود.

11. جزیره آلیماتا (Alimatha Island)

جزیره جهانگردی شگفت انگیز آلیماتا بر روی فلیده آتول (Felidhe Atoll) در قسمت شرقی مالدیو قرار گرفته است. در این منطقه رویایی، کلبه های لوکس، سواحلی شنی طولانی و مهم تر از همه، مکانی عالی به منظور غواصی وجود دارد. این تفریحگاه دوست داشتنی، مملو از علاقه مندانی است که برای تماشا صخره های مرجانی و دیوارهای دریایی (توده های دیوارمانندی که در اثر تجمع قلوه سنگ ها و دیگر مواد در ساحل جمع می شوند) به این مکان سفر می نمایند.

در آب های درخشان آلیماتا، آبزیان مختلف مثل شاه گیس سیاه و انواع مارماهی های رنگی زندگی می نمایند که می توان ازطریق آب های شفاف آلیماتا آنها را دید. بعلاوه محبوبیت دیگر این جزیره به علت ارائه پکیج های غواصی شبانه است.

12. هیتادلو (Hithadhoo)

می توان گفت که به عنوان جزیره ای در مالدیو، هیتادلو بزرگ تر و پرجمعیت تر از سایر جزیره های این کشور است. هیتادلو زیرمجموعه ادو سیتی (Addu City) در سینو آتول قدیمی است که برای رسیدن به آن می توان از راه اشتراکی که گن را به مارادو می رساند استفاده کرد. قسمت جنوبی هیتادلو، پوشیده از مانگروها (جامعه گیاهی شامل درختان و بوته هایی است که در زیستگاه های آبرفتی و آب شور ساحلی منطقه ها گرراستای می رویند)، دشت های پوشیده از بوته ها و مرداب است. از طرف دیگر، در قسمت شمالی این جزیره کافه ها و شیرینی پزی ها و مجموعه ای پراکنده از مناره های خیره نماینده مسجد های محلی به چشم می آید. بیش از هر چیز، هیتادلو حالتی مجذوب کننده از جزیره ای پرسکنه را به نمایش می گذارد. چیزی که به سختی می توان جایی دیگر و در کشوری که مملو از منطقه ها تفریحی است پیدا کرد.

13. کوردو (Kuredu)

کوردو جزیره ای است که همانند جواهری بر لاویانی آتول (Lhaviyani Atoll) قرار گرفته است. این جزیره که شکلی شبیه به بوم رنگ دارد، مکانی کاملا تفریحی است که کلبه های روستایی چوبی و خانه های ییلاقی ردیف شده بر روی آب با ایوان هایی سوار بر امواج دریا را در خود جای داده است.

تمام این منطقه دارای حاشیه پوشیده از شن های نرم مختص به خود است و به عنوان یکی از پیشرفته ترین مقاصد برای غواصی اسکوبا و غواصی سطحی (snorkeling) به شمار می رود و در عین حال یکی از جاذبه های مالدیو شناخته می گردد. گاهی موج های سهمگین و بلند دریا، تماشا سفره ماهی ها و گونه های مختلف استوایی را با دشواری روبه رو می نماید.

14. گن (Gan)

پیش از هر چیز، جزیره گن به خاطر داشتن فرودگاه، که دومین فرودگاه بزرگ در سراسر مالدیو است، شناخته می گردد. نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم از این فرودگاه به عنوان پایگاه هوایی استفاده می نموده است. امروزه، اهمیت نظامی این فرودگاه به خاطر خدمت به صنعت گردشگری تغییر نموده و به آرامی درحال رشد برای تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین منطقه ها در آدو آتول (Addu Atoll) است.

داشتن فرودگاه تنها علت جذب جهانگرد به این منطقه نیست؛ وجود رستوران های دریایی بی آلایش و راستا باریک از شن های درخشان اطراف جزیره که معمولا خالی از بازدیدنماینده است، از دلایل گذراندن تعطیلات در این جزیره رؤیایی است.

15. جزیره کونفونادو (Kunfunadhoo Island)

اگر در پی تماشا منظره ها لوکس و رمانتیک مالدیو هستید، احتمالا تفریحگاه های باشکوه در جزیره کونفونادو نظر شما را به خود جلب خواهد نمود. همواره از این جزیره به عنوان برترین مکان برای ریلکس کردن در مالدیو یاد می گردد.

بازدیدنماینده ها به وسیله سالن های چوبی بزرگ که میان نخل های نارگیل قرار گرفته اند به این منطقه وارد می شوند.

از آنجا می توان برای صرف نوشیدنی به بارهای مخصوص که بالای صخره های جنگلی قرار دارند رفت و یا راستا رو به ساحل را که نسیم خنکی از سمت دریا دارد انتخاب کرد. وجود شمع های روشن در ساحل جلوه خاصی را پدید می آورد.

به این زیبایی ها، استخرهای بی شمار، بارهای کنار استخر و امکان صرف شام بر روی کلبه های کوچکی که صدای امواج دریا موسیقی زمینه آن را شکل می دهد اضافه کنید. حالا متوجه می شوید که چرا کونفونادو یکی از محبوب ترین مقصدها در سفر به مالدیو محسوب می گردد.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2066

به "جاهای دیدنی مالدیو؛ 15 جاذبه گردشگری جزایر رویایی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی مالدیو؛ 15 جاذبه گردشگری جزایر رویایی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید