حرکت پرتالهایی مانند couchsurfing به سمت ایران

به گزارش ناق، کوچ سرفینگ عنوان یکی از معروف ترین پرتال های گردشگری در اینترنت هست که در ده سال اخیر کوشش نموده تا فرصت اقامت رایگان را برای صدها هزار نفر در سراسر دنیا فراهم کند. گفتار امروز ،نگاهی دارد به داستان کوچ سرف ها!

حرکت پرتالهایی مانند couchsurfing به سمت ایران

فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهکده دنیای امروز، فرصت های بسیاری را برای علاقمندان به گردشگری ایجاد نموده است تا به وسیله این قابلیت ها، بتوانند راحت تر سفر نمایند و با هزینه کم تر، لذت بیشتری از گردش را تجربه نمایند. یکی از سایت های محبوب گردشگری اینترنت که اتفاقا چند سالی هست که بین ایرانیان به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است، پرتال کوچ سرفینگ یا couchsurfing.com می باشد که خلاقیت و نوآوری جالبی در عرصه گردشگری مجازی (e-tourism) می باشد و از جنبه کسب و کار نیز، یکی از نمونه های پیروز کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) است.کوچ سرفینگ نام یک شبکه اجتماعی مهمان نوازی رایگان است. افراد با عضو شدن در این سایت و تعیین کردن محل سکونت خود، اعلام آمادگی می نمایند که جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه شان آماده نمایند. میزبانان موظف به انجام کارهایی از قبیل درست کردن غذا، دادن حوله تمیز و خدماتی از این دست نیستند. اگر میزبان مهمانان خود را به گردش دور شهر ببرد یا برای آن ها صبحانه درست کند، تنها از روی میل شخصی است و در اصل نوعی لطف کردن در حق آن هاست. بیش از 2 میلیون صفحه در اینترنت، درباره ظرفیت های گردشگری پرتال کوچ سرفینگ، مطالب جالبی را ارائه می نماید که نشان از اهمیت و صندلی این پرتال در عرصه گردشگری مجازی می باشد. کارآفرینی دیجیتالی در عرصه گردشگری یعنی این که شما پرتالی ایجاد کنید که به وسیله آن، گردشگران یا علاقمندان به گردشگری، بتوانند از این خدمات استفاده نمایند.

دنیای کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ، در واقع هیچ یک از خدمات بالا را ارائه نمی دهد، بلکه کاری که می نماید آن هست که شما را با بیش از 10 میلیون نفر که حاضر هستند یک اتاق ،یک سوئیت و یا یک تخت برای خوب به رایگان ارائه دهند، آشنا می نماید. وقتی شما برای خوابیدن و استراحت کردن در شهر و کشور مورد نظر خود، با مشکل رو به رو نشوید، هم در هزنیه صرفه جویی می کنید و هم این که از یک تور لیدر آشنا و رایگان برای سفر خود بهره می گیرد که یک امتیاز بزرگ هست. کوچ سرفینگ ،کلیه خدماتی که به اعضایش ارائه می نماید رایگان هست و تنها از کسانی که تبلیغ در این سایت می نمایند، هزینه هایی دریافت می نماید. قریب به 10 میلیون نفر عضو سایت هستند که در بیش از 200 هزار شهر دنیا در 220 کشور، فرصت های اقامت رایگان را در اختیار کاربران این سایت قرار می دهند. یکی دیگر از خدمات جالب این پرتال ،امکان تعریف و مدیریت یک رویداد یا به اصطلاح (event management) هست. یعنی این که شما می توانید بگویید که قصد دارید یک گالری گردی در روز آدینه در شهر خود (در هر نقطه ای از دنیا که هستید) ترتیب داده و هر کسی مایل به همراهی با شما هست، علاقمندی خود را اعلام کند. برخی ها پا را فراتر گذاشته و سفرهای دسته جمعی برون شهر و بعضا برون مرزی را ترتیب می دهند که قطعا خاطره خوشی برای آن ها به همراه دارد. یکی از امکان جالب دیگر این سایت، جست و جو برای اعضای سایت در شهر و کشور مورد نظر هست که در ارتباط علاقمندان به گردشگری جهت ارتباط با شهروندان مقیم کشور مورد نظر ،نقش بسزایی دارد. هم چنین اگر فردی قصد داشته باشد به کشور خاصی سفر کند ،تاریخ و زمان حرکت را در سایت اعلام می نماید و افراد مختلف می توانند پیشنهاد میزبانی (Host Offer) به وی بدهند و در صورت تایید ایشان، شما یک مهمان کوچ سرفی خواهید داشت! ظرف چند سال اخیر، ایران شاهد حضور هزاران کوچ سرف باز گردشگر از سراسر دنیا به مقصد شهرهای کشور عزیزمان هست که البته با استقبال خوب میزبان های رایگان ایرانی نیز روبرو شده اند.

اعتماد به کوچ سرف ها

برای این که به مطالبی که اعضای سایت در این سایت می گذارند اعتماد کنید، بهتر هست در داخل پروفایل هر کاربر، به بخش رفرنس ها (Reference) و تاریخ عضویت توجه کنید. کاربرانی که تاریخ عضویت قدیمی داشته و توانسته باشند، میزبانی رایگان گردشگران خارجی مختلف را در زمان های گوناگون در اختیار بگیرند، با رفرنس مثبت (Positive Reference) روبرو می شوند که این رفرنس های مثبت، در افزایش اعتماد کاربران تاثیر بسزایی دارد. اگر احیانا کاربری، از روی غرض ورزی، رفرنس منفی به یک کاربر بدهد ،این قضیه به وسیله مدیر سایت قابل آنالیز و پیگیری هست و در صورت اثبات عدم واقعی بودن رفرنس یک کاربر به دیگران، پروفایل وی حذف می گردد. کوچ سرفینگ، یک سایت گردشگری مجازی خوب برای پیدا کردن افرادی هست که مشتاق میزبانی رایگان از گردشگران در سراسر دنیا هستند. این یک سایت دوستیابی یا چت صوتی و تصویری نیست و امکانات یک شبکه اجتماعی قوی مانند فیس بوک یا اینستاگرام را ندارد. کافی است با این توضیحات، مدتی در این پرتال فعال باشید و از امکاناتش بهره ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 778

به "حرکت پرتالهایی مانند couchsurfing به سمت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت پرتالهایی مانند couchsurfing به سمت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید