خوک هایی با سلول های میمون، آیا می توان اندام های انسان را در بدن خوک پرورش داد؟

به گزارش ناق، دو بچه خوک اخیرا به جهان آمده در چین ظاهری مانند هر بچه خوک دیگری را دارند، اما آنها در درون بدنشان (در بخشی بسیار کوچک) میمون هستند.

خوک هایی با سلول های میمون، آیا می توان اندام های انسان را در بدن خوک پرورش داد؟

از وبلاگ پاییز دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیو ساینتیست گروهی از پژوهشگران چینی با تزریق سلول های بنیادی میمون به درون رویان های لقاح یافته خوک و بعد کاشتن این رویان ها در رحم مادهخوک های جایگزین مادر توانسته اند موجوداتی کایمرا یا آمیژه، یعنی دارای DNA از دو جاندار متفاوت، در این مورد خوک و میمون، به وجود آورند.

  • نخستین میمون های کایمرای جهان فراوری شدند

تانگ هائی، پژوهشگر آزمایشگاه دولتی سلول بنیادی و زیست شناسی تولدید مثل کی در پکن و یکی از این پژوهشگران گفت:این نخستن گزارش از کایمراهای خوک- میمون است که دوران کامل بارداری را طی نموده اند.

هائی و همکارانش در نهایت قصد دارند برای پیوند اعضا اندام های انسانی را درون بدن حیوانات رشد دهند.

این پژوهشگران که نتایج کارشان را در ژورنال Protein & Cell| منتشر نموده اند، می گویند در حال حاضر کارشان را با سلول های میمون ادامه خواهند داد، چرا که ایجاد کایمراهای انسان- حیوان مسائل اخلاقی ایجاد می نماید.

  • سلول های سبز درخشان میمونی

هائی و همکارانش برای ایجاد این کایمراهای خوک-میمون ابتدا سلول های به دست آمده از میمون های ماکاک دم دراز یا خرچنگ خوار را در ظرف های آزمایشگهای رشد دادند. بعد با وارد کردن دستورهایی به دی ان ای این سلول ها آنها را وادار به ساختن یک پروتئین فلورسانس کردند که باعث می گردد این سلول ها درخششی سبزرنگ پیدا نمایند. سپس این سلول های درخشنده سلول های بنیادی رویانی درخشنده ایجاد شد و بعد پژوهشگران این سلول های رویانی را به درون رویان های خوک از پیش آمده شده تزریق کردند.

درخشش این سلول ها به دانشمندان امکان می دهد که سلول های میمونی را در حین رشد رویان خوک و تبدیل شدنش به بچه خوک ردیابی نمایند.

سلول های میمونی در مجموع به 4000 رویان خوک تزریق شدند و در رحم ماده خوک های جایگزین مادر کاشته شدند. در نهایت این ماده خوک ها 10 بچه خوک به جهان آوردند و فقط دو تا از این بچه خوک ها هم دارای سلول های خوکی و هم دارای سلول های میمونی بودند.

این دانشمندان با اسکن کردن نقاط به رنگ سبز درخشنده دریافتند که سلول های میمونی در سراسر اندام های متعدد این بچه خوک ها از جمله قلب، کبد، ریه ها و پوست منتشر شده اند.

در هر اندام بین یک در 1000 تا یک در 10000 سلول، سلول میمونی بودند- به عبارت دیگر این کایمراهای بین گونه ای بیش از 99 درصد خوک و کمتر یک درصد میمون بودند. این بچه خوک ها بیش از یک هفته عمر نکردند.

  • کایمراهای انسانی

گرچه انی نسبت پایین به نظر می رسد، اما نسبت سلول های میمون به سلول های خوک در این آزمایش هنوز بسیار بیشتر از حداکثر نسبت سلول انسانی رشد داده شده در کایمراهای انسان- حیوان است.

دانشمندان در سال 2017 کایمراهای انسانی- خوکی ایجاد کردند که در هر 100000 سلول خوک فقط یک سلول انسانی داشت.به این رویان های انسانی- خوکی با توجه ملاحظات اخلاقی درباره اینکه ممکن است سلول های انسانی در آنها در مغز موجود رشد نمایند و خودآگاهی شبه آنسانی پیدا نمایند، فقط برای یک ماه اجازه رشد داده شد.

  • پرورش اندام بدن انسان با یاری جنین خوک

همین گروه پژوهشگران با وجود این ملاحظات اخلاقی در اوائل سال میلادی جاری بر اساس گزارشی که در ماه ژوئیه روزنامه اسپانیایی ال پائیس منتشر کرد، کارشان را ادامه دادند و کایمراهای انسان- میمون ایجاد کردند. نتایج این تجربه بحث برانگیز در ژورنال های علمی منتشر نشده است، اما این دانشمندان گفتتذ که به هیچکدام از رویان های انسان- میمونی که ایجاد نموده اند اجازه رشد بیش از چند هفته نداده اند.

هائی و همکارانش فعلا قصد دارند که نسبت سلول های میمونی به سلول های خوکی را در کایمراهای بعدی شان افزایش دهند و در نهایت اندام های کامل میمونی در درون بدن خوک هایش پرورش دهند. رسیدن به این هدف راه را برای بازسازی اندام های انسانی در یک حیوان بزرگ برای استفاده در پیوند اعضا خواهد گگردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 624

به "خوک هایی با سلول های میمون، آیا می توان اندام های انسان را در بدن خوک پرورش داد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "خوک هایی با سلول های میمون، آیا می توان اندام های انسان را در بدن خوک پرورش داد؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوک هایی با سلول های میمون، آیا می توان اندام های انسان را در بدن خوک پرورش داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید