دروازه جهنم؛ جاذبه گردشگری ترکمنستان خاموش می گردد؟

به گزارش ناق، قربان قلی بردی محمداف، رئیس جمهوری #ترکمنستان خواهان اطفای شعله های آتش گاز طبیعی در گودال معروف به دروازه جهنم شد.

دروازه جهنم؛ جاذبه گردشگری ترکمنستان خاموش می گردد؟

به گزارش دنیای سفر این گودال بزرگ واقع در 260 کیلومتری عشق آباد، مرکز ترکمنستان یکی از معروف ترین منظره ها این کشور محسوب می گردد. دروازه جهنم اکنون مقصد اغلب گردشگرانی است که به ترکمنستان سفر می نمایند.

قربان قلی بردی محمداف روز شنبه به مسئولان دولت این کشور دستور داد که راه های اطفای آتش در این گودال بزرگ را آنالیز نمایند. به گفته او دروازه جهنم آسیب های زیست محیطی به بار می آورد و سلامت ساکنان منطقه را نیز به خطر می اندازد.

بنا به روایت رسمی رسانه های ترکمنستان این گودال بزرگ در جریان عملیات حفاری گاز در سال 1971 میلادی شکل گرفت و زمین شناسان برای جلوگیری از نشت گاز آن را به آتش کشیدند زیرا انتظار داشتند که این آتش طی چند هفته خاموش خواهد شد.

این در حالی است که شعله های آتش در این گودال با قطر حدودا 60 متری آن تا به امروز با وجود گذشت نیم قرن خاموش نشده است. امری که باعث شد این گودال که عمق آن به 20 متر می رسد دروازه جهنم نام بگیرد.

مسئولان ترکمنستان پیش از این کوشش هایی برای مهار شعله های آتش در این گودال بزرگ نموده بودند اما این کوشش ها بی نتیجه بود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1969

به "دروازه جهنم؛ جاذبه گردشگری ترکمنستان خاموش می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروازه جهنم؛ جاذبه گردشگری ترکمنستان خاموش می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید