دیاباته: درمقابل کرونا خدا از ما حمایت می نماید

به گزارش ناق، شیخ دیاباته انتظار می کشد تا کرونا دست از سرجهان بردارد تا او بتواند بار دیگر با طرفداران استقلال ملاقات کند.

دیاباته: درمقابل کرونا خدا از ما حمایت می نماید

حمیدرضا عرب، وقتی همه چیز عادی گردد و لیگ دوباره به حالت قبل بازگردد و همه بازیکنان استقلال آماده و مهیای بازی شوند، تازه دغدغه ای شیرین ذهن فرهاد مجیدی و همکارانش را فرا خواهد گرفت و این سؤال پیش روی شان سبز خواهد شد که از میان این همه مهاجم آماده چه زوجی را در خط آتش قرار دهند؟ دیاباته-قائدی، دیاباته-مطهری یا قائدی-مطهری؟!

کدام زوج به کار استقلال خواهد آمد؟ این سؤال ما را به سوی مردی می برد که اکنون در فرانسه در ستیز با کرونا است و کوشش می نماید مانند دیگران به هر شکل که شده این ویروس را شکست دهد تا شاید اوضاع به روال عادی بازگردد.

او شیخ دیاباته است. گلزنی بلند قامت که خیلی زود توانست صندلی رفیعی در قلب طرفداران استقلال پیدا کند و به عنصری مهم و ارزشمند در خط آتش بدل گردد. شیخ وقتی با این معادلات ذهنی ما درباره آینده خط آتش تیمش روبرو می گردد پاسخ سیاستمدارانه ای می دهد. او درباره اینکه با وجود 3 مدعی آقای گلی چه زوجی در خط آتش قرار خواهد گرفت می گوید: حقیقت این است که الان نمی توان به این سؤال پاسخ داد. این سؤالی است که در آینده باید جوابش را بدهیم. در حال حاضر من مثل خیلی از مردم جهان در حال عبور از شرایط اضطراری این روزها هستم و انتظار می کشم این شرایط تمام گردد و برای ادامه فوتبال به باشگاهم استقلال برگردم. حقیقت این است که هیچ کس نمی داند در آینده چه اتفاقاتی در انتظار ماست.

هرچند این احتمال را هم نمی توان از گوشه ذهن دور نگه داشت که سرمربی استقلال در بازی هایی که ریسک کمتری دارد از 3 مهاجم در خط حمله تیمش بهره بگیرد و توأمان 3 تفنگدار تیمش را در خط آتش قرار دهد تا ضرباهنگ هجومی تیمش نیز افزایش یافته و استقلال با حضور شیخ، قائدی و ارسلان به یکی از رعب آورترین خطوط هجومی ایران و آسیا بدل گردد. این 3 گلزن که هر یک ادعایی برای گلزنی دارند می توانند جذابیت های ترکیب استقلال را نیز رجحان بخشند و تیمی رویایی پدید آورند.

در عین حال که ماجرای به کارگیری مهاجمان مدعی آقای گلی در خط حمله استقلال ما را به سمت شیخ برد تا سؤالی را در برابرش قرار دهیم و جوابی بشنویم، شیخ بابت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان هیچ نگرانی به دل راه نداده است؛ حالاتی که نشان می دهد او در اوج نگرانی بسکمک از مردم جهان از چیزی آسوده خیال است و به عبور از این روزهای سخت امید دارد. او باور دارد که با کمک خدا می توان از این روزهای سخت گذشت. شیخ وقتی پای این موضوع همه گیر به میان می آید می گوید: مهم ترین مسأله امروز جهان، ویروس کرونا است که ذهن همه را درگیر خود نموده است، اما مطمئنم خداوند در مقابل این ویروس از همه ما مراقبت خواهد نمود. پس جای نگرانی برای ما وجود ندارد چون خدا پشت ما خواهد بود. از مردم ایران می خواهم مراقب خودشان باشند تا این روزهای سخت بگذرد.

بازگشت به لوشامپیونا در زمانی معین

رسانه های داخلی و خارجی به احتمال جدایی شیخ از استقلال اشاره نموده بودند اما چنانچه لیگ دوباره به حرکت درآید هرگز نمی توان جدایی این بازیکن را در ذهن متصور بود چون شیخ با استقلال قرارداد دارد و بازیکنی که با تیمی قرارداد منعقد نموده باید به آن پایبند باشد. نتیجه این جدایی شیخ تنها در 2 حالت متصور است؛ اینکه لیگ ایران تعطیل گردد تا این بازیکن با پرداخت حق باشگاه فرصت کوچ داشته باشد و یا اینکه باشگاه استقلال، خود با این ماجرا موافقت کند. البته شیخ به بازگشت بسیار ایمان دارد و بر این باور است که باید به قراردادش پایبند باشد، هرچند که علاقه به بازگشت به لیگ کشورش را هم کتمان نمی نماید و اعتقاد دارد روزی برای اثبات خود هم که شده باید به لوشامپیونا بازگردد. شیخ در این باره به گفتن این جمله تأکید دوباره دارد: برای من بازگشت به لوشامپیونا یعنی پیشرفت و حرکت رو به جلو، اما اکنون بازیکن استقلالم و برای بازگشت به ایران و ملاقات دوباره با مردم خوب ایران لحظه شماری می کنم.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 912

به "دیاباته: درمقابل کرونا خدا از ما حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیاباته: درمقابل کرونا خدا از ما حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید