رژیم های غذایی نامتعارف چه خطراتی دارند؟

به گزارش ناق، گاهی مشاهده می گردد که بعضی افراد برای رهایی از اضافه وزن، در پی رژیم هایی هستند که سریع وزن شان کاهش یابد؛ در حالی که چنین رژیم هایی می تواند خطراتی برای سلامت فرد داشته باشد.

رژیم های غذایی نامتعارف چه خطراتی دارند؟

به گزارش ایسنا، روش های مختلفی برای کاهش وزن به صورت حتی مستند وجود دارد که گاهی به وسیله افراد خاص یا گروه های خاصی ارائه می گردد، اما علت بر این نسیت که تمام این رژیم ها صحیح هستند.

رژیم های کاهش وزن به چند دسته تقسیم می شوند؛ در رژیم های بسیار کم کالری که در مواردی نادر، بیمار تحت نظر و حتی در حالت بستری به ناچار تحت این رژیم قرار می گیرد، مقدار کالری دریافتی فرد بین 200 تا 800 کیلو کالری است.

این گونه رژیم ها معمولا خطر ایجاد سنگ کیسه صفرا، ریزش مو و مسائل پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی ها را به همراه دارد. این رژیم ها در درازمدت هم موثر نیستند و در کوتاه مدت به دلایل خاصی که خطری برای بیمار وجود دارد، ممکن است تجویز گردد.

دسته دیگر رژیم های کم کربوهیدرات بوده که در آن مصرف کربوهیدرات در برنامه غذایی روزانه فرد کمتر از 25 گرم است. رژیم های نامتعادل دیگری نیز داریم که بسیار کم چربی هستند و فرد بین صفر تا 19 درصد انرژی را از چربی می گیرد. در حالی که در مواقع عادی مقدار دریافت چربی را تا 30 درصد پیش بینی می نمایند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بنابراین برای کاهش وزن همانطور که یک شبه دچار اضافه وزن نشده ایم، باید در این راه صبر و اراده داشت و آهسته و پیوسته اقدام به کاهش وزن کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2134

به "رژیم های غذایی نامتعارف چه خطراتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم های غذایی نامتعارف چه خطراتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید