ستاری: همه تهران یک شهر هوشمند و پارک نوآوری است

به گزارش ناق، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، گفت:پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف 500 شرکت را در خود جای داده و 250 هکتار طرح توسعه دارد. همه تهران یک شهر هوشمند و پارک نوآوری است و باید از ایده های دانش بنیانی برای ایجاد تحول بهره برد.

ستاری: همه تهران یک شهر هوشمند و پارک نوآوری است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به همراه عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما از ایستگاه نوآوری شریف و شرکت های مستقر در آن بازدید کردند. در این مراسم چند مرکز نوآوری افتتاح شد.

مرکز رسانه ای صوت و تصویر ساترا در ناحیه نوآوری شریف و مرکز نوآوری و شتاب دهی اکتوتک در این مراسم افتتاح شدند تا شاهد رونق فعالیت های فناورانه باشیم. اکتوتک یک شتاب دهنده دارویی و غذایی است که با هدف ایجاد همبستگی بیشتر میان دانشگاه و صنعت راه اندازی شد. همچنین مرکز رسانه ای صوت و تصویر ناحیه نوآوری شریف با 2 هزار مترمربع مساحت، فضایی برای فعالیت 6 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه رسانه های صوتی و تصویری را فراهم کرده است.

همدلی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم، گفت: در حال حاضر توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری حرف همه شده است حرف دولت، دانشگاه، مجلس و حتی شهرداری است.

ستاری ادامه داد: ایجاد همدلی و وحدت برای فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور را باید بزرگ ترین دستاورد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چند سال بدانیم. فرهنگ سازی برای اقتصاد دانش بنیان زمان بر و سخت بود اما این اتفاق خوب افتاد و امروز یک اتحاد و همدلی میان بازیگران این حوزه ایجاد شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: این همدلی و اتحاد در شکل گیری این زیست بوم از هر قانون و کمک مالی موثرتر است. اکنون به نقطه ای رسیده ایم که در این زیست بوم همه به دنبال اجرای درست قوانین هستند.

رئیس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان همچنین گفت: ایجاد ناحیه نوآوری شریف در اطراف دانشگاه صنعتی شریف نقشی تاثیرگذار در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری به کمک داشته های دانشی و علمی کشور دارد.

ستاری با بیان اینکه اداره دانشگاه با بودجه دولتی یک اشتباه است، اضافه کرد: منابع دولتی برای اداره دانشگاه ها کافی نیست. دانشگاه اثرگذار دانشگاهی است که با منابع خصوصی اداره شود. باید دانشگاه ها از طریق فروش فناوری، فروش محصول و قرارداد با صنعت اداره شوند. پس منابع پایدار می تواند دانشگاه را به توسعه برساند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهی تاثیرگذار است که بتواند بر جامعه و محیط اطراف خود موثر باشد، گفت: دانشگاهی که بر فرهنگ اطراف و نواحی خود موثر نباشد نمی تواند تغییری در جامعه ایجاد کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: دانشگاهی که در منطقه خود و بر محیط اطرافش تاثیر بگذارد می تواند به ایجاد ارزش اضافه کرده در کشور کمک کند و در فرهنگ عمومی، جامعه و صنعت تاثیرگذار باشد.

ستاری با اشاره به ایجاد ناحیه نوآوری شریف گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف 500 شرکت را در خود جای داده و 250 هکتار طرح توسعه دارد. همه تهران یک شهر هوشمند و پارک نوآوری است و باید از ایده های دانش بنیانی برای ایجاد تحول بهره برد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1038

به "ستاری: همه تهران یک شهر هوشمند و پارک نوآوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: همه تهران یک شهر هوشمند و پارک نوآوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید