سخت افزارهای مورد استفاده برای کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار

به گزارش ناق، تدریس آنلاین، جلسات آموزشی مجازی و وبینارها، کاربردهای زیادی دارند. معلم ها و اساتید، آکادمی ها و افرادی که به هر نحوی در پی برگزاری جلسات آموزشی هستند، از اینترنت به عنوان یک ابزار بسیار مهم و کلیدی برای برگزاری این وبینارها استفاده می نمایند.

سخت افزارهای مورد استفاده برای کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار

تنها اینترنت کافی نیست. برای برگزاری یک جلسه مفید و موثر به ابزارهای مختلفی احتیاج داریم. از نرم افزارها و اپلیکیشن های برگزاری وبینار گرفته تا سخت افزارهایی که لازمه برگزاری کلاس آنلاین هستند. با ما همراه باشید تا به معرفی سخت افزارهای مورد استفاده برای کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار بپردازیم.

کامپیوتر یا لپ تاپ، ابزار اصلی برگزاری کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار

یکی از اصلی ترین ابزارهایی که برای برگزاری وبینار احتیاج داریم، سیستمی است که بتوانیم به وسیله آن جلسه را برگزار کنیم. این سیستم می تواند گوشی موبایل هوشمند هم باشد، اما کامپیوتر یا لپ تاپ امکانات بیشتری مانند سهولت به اشتراک گذاری اسناد و تصاویر در اختیار کاربر قرار می دهد. به همین علت بهتر است برای برگزاری وبینار یا کلاس مجازی از کامپیوتر بهره ببرید.

گوشی هوشمند، یکی از سخت افزارهای مورد استفاده برای کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار

گوشی موبایل یکی از ساده ترین و ضروری ترین ابزارهای برگزاری جلسه آنلاین محسوب می گردد. به سادگی به اینترنت متصل می گردد و انواع نرم افزارهای برگزاری جلسات آنلاین روی آن نصب می گردد. به این صورت اساتید و افرادی که قصد برگزاری وبینار دارند، به راحتی می توانند جلسات خود را برگزار نمایند.

استفاده از هندزفری یا هدفون، برای برگزاری جلسه با کیفیت

هندزفری، هدفون یا هدست، یکی دیگر از سخت افزارهای مورد استفاده برای کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار است. استفاده از یکی از این ابزارها باعث می گردد بهتر بتوانید تمرکز کنید و جلسه با کیفیت تری داشته باشید. زیرا صداهای اطراف را نخواهید شنید و با تمرکز صد درصدی روی صحبت های کاربران یا شاگردان کلاس، بهتر می توانید جلسه را مدیریت کنید.

اگر به هر علت استفاده از هدفون باعث می گردد کاربران صدای شما را خیلی واضح نشوند یا صدا به صورت اکو برای آن ها پخش گردد، پیشنهاد می گردد که بدون استفاده از این وسایل، در محیطی آرام به دور از هر گونه تنش، جلسه آنلاین یا وبینار خود را برگزار کنید.

وبکم، یکی دیگر از سخت افزارهای مورد استفاده برای کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار

طبیعتا برای برگزاری یک جلسه آنلاین تصویری با کیفیت، به یک وبکم خوب احتیاج دارید. به خصوص اگر وجود تصویر واضح از شما و ابزارهایی که برای تدریس و جلسه به آن ها احتیاج دارید، لازم است. بنابراین قبل از آغاز جلسه در خصوص تهیه وبکم با کیفیت اقدام کنید.

یک مودم با کیفیت و اینترنت پر سرعت

یکی دیگر از الزامات برگزاری کلاس مجازی، وجود اینترنت پر سرعت است. با استفاده از اینترنت است که می توانید چنین جلساتی برگزار کنید. در غیر این صورت هیچ کدام یک از سخت افزارهایی که گفتیم، به کار شما نخواهند آمد. حتما قبل از آغاز جلسه از وصلی اینترنت و سرعت مناسب آن مطمئن شوید. به کاربران و شاگردانی که قصد شرکت در جلسه را دارند هم گوشزد کنید که با اینترنت پر سرعت در جلسه شرکت نمایند تا دچار مشکل نشوند.

نورپردازی مناسب، کلید برگزاری یک جلسه دلچسب

سعی کنید محیطی را برای جلسه آنلاین یا کلاس مجازی انتخاب کنید که نور مناسب داشته باشد. حتما احتیاج نیست که از نورپردازی گران قیمت مناسب عکاسی و فیلمبرداری بهره ببرید. کافی است در روز از نور طبیعی خورشید و در شب از چراغ های متعادل و متناسب برای ارائه تصویر واضح از خودتان به حضار موجود در کلاس، بهره ببرید.

میکروفون، یکی از سخت افزارهای مورد استفاده برای کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار

صدا و تصویر با کیفیت، باعث برگزاری هر چه بهتر وبینار می گردد. بنابرین برای اینکه مسئله ای از لحاظ صدا پیش نیاید، بهتر است از یک میکروفون هم بهره ببرید. میکروفون باعث می گردد صدا به صورت واضح به کاربران جلسه برسد و نویزها و صداهای اضافی موجود در محیط، مسئله ای به وجود نیاورد.

در کنار سخت افزارها به چه ابزارهای دیگری احتیاج داریم؟

درست است که سخت افزارها برای برگزاری وبینار و کلاس های مجازی الزامی هستند، اما تا زمانی که نرم افزار و بستر مناسب برای برگزاری کلاس آنلاین وجود نداشته باشد، همه این ابزارها بی فایده خواهند بود. اینجا است که سامانه آموزش آنلاین الوکام به یاری ما می آید. اما سوال اینجا است که چگونه کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار برگزار کنیم؟

سامانه الوکام با برترین و پیشرفته ترین امکانات به روز دنیا، محیطی عالی برای برگزاری کلاس های مجازی، وبینارها و رویداهای آنلاین شما فراهم می نماید. این سامانه امکاناتی از جمله:

  • ارتباط صوتی و تصویری با هر نقطه از دنیا

  • امنیت بالای اطلاعات

  • اینترنت نیم بها

  • پشتیبانی مستمر

  • کیفیت بالای صوت و تصویر

  • امکان ضبط رویداد

  • برگزاری رویداد با پایداری مطلوب

را در اختیار شما قرار می دهد و با

  • طراحی زیبا

  • قیمت مناسب و مالی

  • رابط کاربری آسان

خاطره ای خوب از برگزاری جلسه آنلاین در اختیار شما قرار می دهد.

با استفاده از سامانه الوکام می توانید

  • هر نوع کلاس، جلسه، وبینار و رویداد آنلاین را به راحتی و با کیفیت عالی مدیریت و اجرا کنید؛

  • بدون اینکه افزونه یا برنامه خاصی نصب کنید، جلسه آنلاین خود را ضبط کنید؛

  • و وبیناری موفقیت آمیز داشته باشید.

کافی است وارد سایت الوکام شده و سوالات خود را در خصوص چگونگی برگزاری جلسات خود از پشتیبانی آنلاین، بپرسید. بعلاوه می توانید با شماره های 02191070314 تماس بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2235

به "سخت افزارهای مورد استفاده برای کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت افزارهای مورد استفاده برای کلاس آنلاین، جلسه مجازی و وبینار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید