شوخی رییس جمهوری فیلیپین با چین و استقبال از تصمیم ژاپن

به گزارش ناق، رییس جمهور فیلیپین در گفت وگویی تلویزیونی شوخی ای را درباره ادعاهای ارضی چین در مناطق دریایی مورد مناقشه اعلام کرد و از تصویب قانون جدید ژاپن که به این کشور اجازه می دهد سربازانش در خارج از مرزها بجنگند، تقدیر کرد.

شوخی رییس جمهوری فیلیپین با چین و استقبال از تصمیم ژاپن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(خبرنگاران)، بنیگنو آکینو، رییس جمهور فیلیپین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ای.بی.اس- سی.بی.ان به شوخی گفت: چین اعلام می نماید که هر آنچه برای ماست، مال ماست اما هر آنچه برای شماست، ما نیز در آن سهیم می شویم!

وی با رد دعوت چین برای گفت وگوی دو جانبه در خصوص مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی گفت: هر گونه مذاکراتی در این باره باید با حضور کشورهای دیگر از جمله برونئی، مالزی، ویتنام و تایوان باشد.

رییس جمهور فیلیپین در بخش دیگری از اظهاراتش با استقبال از قانون جدید ژاپن برای برطرف محدودیت نظامی پس از جنگ جهانی دوم گفت: این اقدام، ژاپن را قادر می نماید که بتواند به عنوان شریکی در بعضی فعالیتها از جمله حفظ صلح حضور یابد.

وی در ادامه این سئوال را مطرح نمود که آیا باید آنها حقوق کمتری داشته باشند، چون که در برهه ای از زمان بسیار متخاصم بوده اند؟

آکینو در سفر خود به ژاپن در ماه ژوئن این کشور را به عنوان شریک استراتژیک خود گفت و اوایل سال جاری فیلیپین میزبان دو رزمایش دریایی با ژاپن بود.

فیلیپین یکی از مخالفان ادعاهای چین در دریای چین جنوبی است و تلاشهای این کشور را برای ساخت جزایر مصنوعی و استفاده نظامی از آنها در آبهای مورد مناقشه را مورد انتقاد قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 449

به "شوخی رییس جمهوری فیلیپین با چین و استقبال از تصمیم ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوخی رییس جمهوری فیلیپین با چین و استقبال از تصمیم ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید