صنعاء با کارت های خود عربستان را به گریه می اندازد

به گزارش ناق، یکی از رهبران انصارالله خطاب به آل سعود هشدار داد، اگر نبرد کنونی به مرحله وجودی، برسد، صنعاء با استفاده از کارت هایی که در دست دارد، آن ها به گریه خواهد انداخت.

صنعاء با کارت های خود عربستان را به گریه می اندازد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوسف الفیشی از رهبران انصارالله یمن، در واکنش به کارشکنی های مستمر ائتلاف سعودی در جریان آتش بس دوماهه اعلامی از سوی سازمان ملل، به ریاض هشدار داد.

وی گفت که عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله می تواند بدون دخالت یمنی ها در عمق ریاض عملیات انجام دهد، زیرا معارضان و مخالفانی در عربستان هستند که حاضر به انجام این کار شوند. این سوال پرسیده می گردد که اگر وی می تواند چنین عملیاتی انجام دهد، چرا به آن مبادرت نمی ورزد. پاسخ این است که سید (عبدالملک الحوثی) کارت خود را جز در زمان مناسب حرکت نمی دهد.

الفیشی ادامه داد: سعودی ها نمی خواهند تا زمانی که مذاکرات مستقیم بین آن ها و یمن بر سر نجران، جیزان، عسیر و شاید خمیس مشیط و منطقه های در اعماق عربستان سعودی انجام گردد، دست از تجاوز ها و جنایات خود بردارند. اما باید هشدار بدهم که اگر نبرد به مرحله نبرد وجودی و به مرحله ای فراتر از شکستن استخوان برسد، ممکن است شاهد عملیات در ریاض باشید.

وی اضافه نمود که این کار از سوی مردم منطقه ها الشرقیه نخواهد بود و احتمالا ساکنان نجران، جیزان و عسیر در این نبرد علیه عربستان نقش خواهند داشت. این یک تحلیل یا در حد یک تهدید نیست بلکه یک هشدار برای سعودی ها است.

این رهبر انصارالله یمن خطاب به آل سعود تاکید نمود: اگر صنعاء، از کارت های خود استفاده کند، به گریه خواهید افتاد.

هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از شروع آتش بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود 18 کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پرواز های هفتگی از و به فرودگاه صنعاء اطلاع داده بود.

در چنین شر ایطی در حالی که برقراری پرواز در فرودگاه صنعا یکی از شروط آتش بس موقت در یمن بود، دولت نجات ملی یمن، پنجشنبه گذشته، به نقل از سازمان ملل، از موافقت با ازسرگیری پرواز ها از فرودگاه صنعاء اطلاع داد و بیان کرد که نخستین پرواز از این فرودگاه24 آوریل، به مقصد فرودگاه ملکه علیاء اردن در ساعت 8 صبح، انجام خواهد شد.

اما در روز انجام این پرواز، صنعاء بیان کرد که ائتلاف سعودی، طبق معمول با کارشکنی در آتش بس، از دادن مجوز برای این پرواز خودداری نموده است.

ائتلاف سعودی تا به امروز بارها، توافق های اجرا شده برای آتش بس را نقض نموده تا جایی که محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن چند روز پیش توضیح داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی همچنان در حال نقض آتش بس در این کشور است.

وی تاکید نمود که از زمان اجرایی شدن آتش بس، ائتلاف متجاوز اجازه نمی دهد هیچ هواپیمایی وارد صنعاء گردد و از ورود کشتی های حامل سوخت نیز به بندرگاه الحدیده جلوگیری می نماید.

طبق بیانیه صادره از سوی محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد یمنی، از نظر صنعاء، ادامه بسته ماندن فرودگاه صنعاء و اجازه ندادن به پرواز های مورد توافق در آتش بس بشردوستانه و ممانعت از حرکت کشتی ها، بیانگر ناسازگاری آشکار و عدم جدیت ائتلاف سعودی در برقراری صلح است. سازمان ملل متحد بسیار ضعیف عمل می نماید. امری که به گفته عبدالملک العجری عضو هیئت مذاکره کننده مستلزم بازنگری در نقش سازمان ملل است که دارای عملکرد بسیار ضعیفی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2024

به "صنعاء با کارت های خود عربستان را به گریه می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء با کارت های خود عربستان را به گریه می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید