عمر کاینات 2 میلیارد سال جوانتر شد

به گزارش ناق، ستاره شناسان مقدار جدید ضریب ثابت هابل را محاسبه نموده اند که بر خلاف گذشته نه 70 بلکه برابر 82.4 است و با توجه به عدد جدید، عمر کاینات که قبلاً 13.7 میلیارد سال محسوب می شد، تقریباً 11.4 میلیارد سال حاصل می گردد.

عمر کاینات 2 میلیارد سال جوانتر شد

ستاره شناسان آلمانی معتقدند عمر کاینات دو میلیارد سال کمتر از ان است که قبلاً تصور می شد. ستاره شناسان مقدار جدید ضریب ثابت هابل را محاسبه نموده اند که بر خلاف گذشته نه 70 بلکه برابر 82.4 است و با توجه به عدد جدید، عمر کاینات که قبلاً 13.7 میلیارد سال محسوب می شد، تقریباً 11.4 میلیارد سال حاصل می گردد.

دانشمندان آلمانی مشاهدات خود را بر اساس همگرایی گرانشی انجام دادند. طبق این روش میدان گرانشی اجرام عظیم نور ناشی از اجرام دورتر را منحرف می نماید. مسافت ها برابر 810 و 1230 مگا پارسک (به ترتیب 2.6 و 4 میلیارد سال) بودند.

یادآور می گردد چندی پیش مجله علمی Physical Review D. نوشت انرژی تاریک (Dark energy) که به عقیده دانشمندان به وجود آورنده و خالق کاینات بوده، 22 میلیارد سال بعد آنرا از بین خواهد برد.

دانشمندان از راه چاره جدیدی در مطالعات خود استفاده نموده و به این نتیجه رسیده اند که کاینات به احتمال زیاد بر اثر فروپاشی کامل از بین خواهد رفت. به عقیده آنها، کاینات در نتیجه گسترش سریع که باعث فروپاشی ماده خواهد شد، به موجودیت خود سرانجام خواهد داد.

با این حال باید یادآور شویم که 22 میلیارد سالی که تا مرگ کاینات باقی مانده، در مقیاس بشری یک دوره بسیار طولانی است و طی آن حتما فرضیه های زیاد دیگری درباره زمان سرانجام جهان و فرا رسیدن آخر زمان مطرح خواهند شد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 353

به "عمر کاینات 2 میلیارد سال جوانتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر کاینات 2 میلیارد سال جوانتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید