محدودیت های ارزشی مانع گردشگری شده اند ، رودربایستی را کنار بگذاریم ؛ با فقها صحبت کنیم ، اجباری برای آنالیز نسبت افراد در هتل ها نیست

به گزارش ناق، رئیس شورای شهر تهران گفت: درآمد گردشگری می تواند از نفت هم بالاتر باشد و می ارزد که رودربایستی ها را کنار بگذاریم و با فقها صحبت کنیم؛ در فقه شیعی راه چاره هایی در این حوزه است که می توانیم مشکل را حل کنیم.

محدودیت های ارزشی مانع گردشگری شده اند ، رودربایستی را کنار بگذاریم ؛ با فقها صحبت کنیم ، اجباری برای آنالیز نسبت افراد در هتل ها نیست

خبرنگاران: محسن هاشمی در آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری در برج میلاد با اشاره به بعضی از محدودیت های ایدئولوژیک در جذب گردشگر و برطرف آن گفت: در حوزه داخلی نیز از نظر قوانین اجبار نداریم که نسبت افراد برای ورود به هتل ها آنالیز گردد اما هویت باید آنالیز گردد که از ظرفیت فقه برای حل این موضوع باید استفاده گردد.

وی گفت: حداقل 200 هزار تخت گردشگری در کشور ثبت شده که یک سوم آنها در تهران است اما تاکنون نتوانستیم هتل های بین المللی در پایتخت داشته باشیم تا تهران مقصد گردشگری گردد.

هاشمی با بیان اینکه در صنعت گردشگری با کمترین سرمایه گذاری می توان بیشترین شغل را ایجاد کرد گفت: متکی بودن به درآمدهای حاصل از نفت و محدودیت های ایدئولوژیکی و ارزشی از موانع توسعه صنعت گردشگری در کشور و شهر تهران است.

رئیس شورای شهر تهران داشتن امنیت، سیستم بانکی مناسب، ثبت سفارش در فضای مجازی و برخورداری از هتل های مناسب را در جذب گردشگر تاثیرگذار دانست و اضافه نمود: متاسفانه به دلیل محدودیت هایی از جمله ترانزیت هوایی، تهران در جذب گردشگر در شرایط سیاه چالگی است و مسئولان باید اقداماتی در این زمینه انجام دهند.

هاشمی با اشاره به تصویب احداث شهرک فرودگاهی در مجاورت فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: از وزارت راه و شهرسازی درخواست می کنیم که ایجاد و توسعه این شهرک را در دستور کار قرار دهد. هر چند که فرودگاه امام خمینی(ره) جزء تهران محسوب نمی گردد اما با توجه به محدودیت های موجود می تواند بر این شهر اثرگذار باشد. قرار بود با راه اندازی فرودگاه امام خمینی (ره) 40 میلیون سفر انجام گردد اما اکنون این رقم کمتر از 10 میلیون است که امیدواریم با اقدامات مسئولان عملیات ترانزیتی در این فرودگاه توسعه پیدا کند.

وی اضافه نمود: در موضوع ترانزیت هوایی، فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی(ره) در ارتفاع یکهزار و 200 متر از سطح دریا قرار گرفته در حالیکه فرودگاه های دبی یا استانبول در سطح صفر تا 10 از سطح دریا قرار دارند که این موضوع می تواند 70 درصد سفرهای ترانزیتی شرق به غرب و برعکس را جذب کند اما به دلیل محدودیت هایی از جمله ایدئولوژیکی از این درآمد ترانزیتی محروم هستیم.

بر اساس گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تبدیل ستاد گردشگری شهرداری به سازمان گفت: این اقدام نباید از نظر هزینه پرسنل باری بر دوش شهرداری باشد بلکه باید درآمدزایی داشته باشد و تهران تبدیل به مقصد گردشگری گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 428

به "محدودیت های ارزشی مانع گردشگری شده اند ، رودربایستی را کنار بگذاریم ؛ با فقها صحبت کنیم ، اجباری برای آنالیز نسبت افراد در هتل ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های ارزشی مانع گردشگری شده اند ، رودربایستی را کنار بگذاریم ؛ با فقها صحبت کنیم ، اجباری برای آنالیز نسبت افراد در هتل ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید