محو شدن بقایای کشتی تایتانیک در آینده نزدیک

به گزارش ناق، اخیرا عملیاتی برای آنالیز شرایط کشتی تایتانیک که بیش از 100 سال پیش غرق شده بود، در کف اقیانوس اجرا شده است که از آن ویدیوهای باکیفیتی به دست آمده است.

محو شدن بقایای کشتی تایتانیک در آینده نزدیک

پس از 14 سال، غواصان به تایتانیک دوباره سر زده اند. کف اقیانوس به زودی این کشتی را که زمانی نماد تجمل بود، خواهد بلعید و باکتری های فلزخوار باعث نابودی آن خواهند شد.

در ماه گذشته پنج برنامه غواصی در 595 کیلومتری جنوب نیوفاوندلند کانادا، در منطقه ای که تایتانیک در عمق 4000 متری دریا آرام گرفته، اجرا شده است. تایتانیک کشتی ای بود که در زمان خود آن را غرق نشدنی می دانستند.

یک تیم شامل متخصصان، دانشمندان و نمایندگان سازمان ملی مدیریت جو و اقیانوس ها با استفاده از دوربین های مخصوص، تصاویری از بقایای 107 ساله این کشتی ضبط نموده است. این ویدیوها که با کیفیت 4K تصویربرداری شده اند، امکان تماشای تایتانیک را در فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ایجاد می نماید.

این کشتی در سال 1912 در اثر برخورد به یک کوه یخ غرق شد و در این حادثه 1517 نفر از 2223 مسافر آن جان باختند.

تصاویر ضبط شده تازه که قرار است در یک فیلم مستند تازه استفاده شوند را آتلانیک پروداکشنز ضبط نموده است. این فیلم ها تاثیر خوردگی نمکی، باکتری های فلزخوار و جریانات عمیق اقیانوس را در تجزیه تایتانیک نشان می دهد.

پاتریک لاهی، مدیرعامل و هم بنیان گذار شرکت زیردریایی های تریتون، می گوید:

جالب ترین وجه این موضوع تماشا چگونگی تجزیه شدن تایتانیک به عناصر تشکیل دهنده اش و جذب آن به اقیانوس است؛ در حالی که پناهگاهی برای موجودات دریایی گوناگون فراهم نموده است.

ویکتور وسکوو، مدیرعامل کالادان اوشنیک و ناخدا اول زیردریایی اشاره نمود:

موفقیت این سری غواصی ها در اطراف تایتانیک نشان می دهد که دسترسی به ویرانه ها و بقایای کشتی های دیگر نیز با همین شیوه ممکن است.

اکنون ما روشی را در اختیار داریم که به راحتی و مکرر می توان از آن برای بازدید بقایای کشتی های غرق شده در اقیانوس، هرجای دنیا و در هر عمقی از آن برای مطالعات دقیق استفاده کرد. در حال حاضر داریم به محلی برای ماموریت بعدی فکر می کنیم.

البته این تیم نه تنها در این منطقه به تحقیق پرداختند، بلکه با قرار دادن تاج گل در آنجا، مراسمی نیز برای ادای احترام به قربانیان حادثه غرق شدن تایتانیک برپا داشتند.

منبع: کجارو / lonelyplanet / edition.cnn.com
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1978

به "محو شدن بقایای کشتی تایتانیک در آینده نزدیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "محو شدن بقایای کشتی تایتانیک در آینده نزدیک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محو شدن بقایای کشتی تایتانیک در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید