مزایای تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارها

به گزارش ناق، اینترنت از زمان پیدایش تا به حال، توانسته محبوبیت زیادی بدست آورد و کاربران بسیاری را جذب خود کند. به طوری که دیگر کمتر کاری وجود دارد که برای انجامش به اینترنت وابسته نباشیم. به بیان دیگر، اینترنت زندگی بشر را به سوی دیجیتالی شدن و تکنولوژی سوق داده است. وقتی حرف از دیجیتالی شدن به میان می آید، باید به این نکته هم اشاره کنیم که لازمه داشتن زندگی دیجیتال پیروز، دانستن فوت و فن ها و رویه های مخصوص به آن است. اگر قرار باشد در جهانی دیجیتالی چشم باز کنیم، مایحتاج زندگی مان را به وسیله آن تامین کنیم، خرید و فروش کنیم و حتی فرزندانمان را در آن محیط به مدرسه و دانشگاه بفرستیم (همان چیزی که با پیدایش و شیوع ویروس کرونا به خوبی شاهدش بودیم)، ضروری است اطلاعات و مهارت هایی را کسب کنیم.

مزایای تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارها

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

یکی از این مهارت ها، مربوط به کسب و کار ماست. همانطور که در دنیای سنتی هر شغلی احتیاج به تبلیغات دارد تا مشتریان بیشتری جذب نموده و درآمد بیشتری عاید صاحبش کند، در دنیای دیجیتال هم صاحبان کسب و کار های اینترنتی احتیاج به تبلیغات برای جذب مشتریان بیشتر دارند.

تبلیغات اینترنتی همانطور که از اسمش پیداست، یک روش بازاریابی و تبلیغات است که پیغام آگهی دهنده به وسیله بستر اینترنت به مخاطبانش ارسال میگردد. تبلیغات اینترنتی از آن جهت که میتواند مخاطبان بیشماری داشته و یا حتی جامعه هدفش را از میان آنان متناسب با معیارهایی ازجمله محدوده جغرافیایی جدا کند، بسیار مورد توجه است. تبلیغات اینترنتی انواع گوناگونی هم دارد.

انواع تبلیغات اینترنتی

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات اینستاگرام، محبوب ترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی

اینستاگرام پلتفرمی رایگان برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهاست که با داشتن بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در ماه، به ابزاری قدرتمند برای تبلیغات بدل شده است پس طبیعی است که تبلیغات اینستاگرام میتواند به کسب و کار شما یاری زیادی کند.

پس از آنکه فیس بوک در سال 2013 اینستاگرام را خریداری کرد، این پلتفرم سیاست های جدیدی را در پیش گرفت. از جمله آنها ارائه خدمات تبلیغاتی و بازاریابی برای کسب و کار های گوناگون بود. اینستاگرام همیشه سعی داشته با فراهم آوردن امکانات و ویژگی های جدید و به روز، برای خود کاربران بسیاری دست و پا کند؛ که پیروز هم شده. اما بنظر میرسد محبوبیت و علاقه به استفاده از خدمات آن برای کاربران به آخر نرسیده و روز به روز در حال افزایش هم هست.

در میان این عده روز افزون، هستند کسانی که ذهن مالی پویا تری داشته و دست به امر فروش کالا یا خدمات بنوسیله تبلیغات در اینستاگرام زده اند. فکر بدی هم نیست! کاربران با دنبال کردن صفحات کسب و کار شما، از محصولات یا خدمات، فرایند کاری، قیمت ها، اخبار، سابقه فعالیت و هر آنچه شما لازم بدانید باخبر میشوند.

در این بین، کافیست تبلیغات اینستاگرام شما کمی محتوای منتشر شده از جانب شما گیرا و جذاب باشد تا آن کاربران که در واقع مشتریان بالقوه شما هستند، ابتدا به مشتریان بالفعل تبدیل شده و سپس با به کار بردن سیاست ها و استراتژی های به جا و درست به مشتریان دائمی شما بدل شوند. حتی امکان خرید آنلاین هم برای مشتریانتان مهیا شده است. پس بی دلیل نیست که در حال حاضر، اینستاگرام جزو اصلی ترین پلتفرم های مورد استفاده در کمپین های تبلیغاتی، آن هم در سطح جهانی است.

خرید فالوور یا تبلیغات؟

اما نکته ای که وجود دارد این است که برای تبلیغات در اینستاگرام به دنبال نماینده یا فالوور احتیاج دارید. با توجه به رقابت شدیدی که بین کسب و کار های مختلف در فضای اینستاگرام وجود دارد، جذب فالوور فعال و واقعی امری سخت و بس زمان بر است و با مشکل هایی روبه روست. اما خوشبختانه هستند کسانی که این سختی ها را به جان خریده و زمانشان را به جذب فالوور اختصاص داده اند. بهتر از آن، اینکه حاضرند در ازای دریافت مبالغی حاصل کارشان را به شما بفروشند. فقط کافیست افرادی که به طور حرفه ای در این کار تخصص دارند را پیدا کنید تا به منبعی از فالوور های فعال و مشتریان بالقوه دست یابید. خرید فالوور آسان ترین راه برای کسب و یا افزایش درآمد مشاغلی است که قصد گسترش کسب و کار خود را دارند.

تبلیغات پروموشن یا اسپانسرینگ اینستاگرام چیست و چگونه باعث افزایش فروش می گردد؟

تبلیغات پروموشن یا اسپانسرینگ اینستاگرام بستر مناسبی برای ترغیب کاربران است تا بیشتر راجع به شما و کسب و کارتان بدانند. تبلیغات پروموشن به شما در برند سازی و افزایش فروش یاری شایانی میکند که نهایتا به توسعه کسب و کارتان منجر خواهد شد. با استفاده از تبلیغات پروموشن اینستاگرام میتوانید پست هایی که در حساب کاربری خودتان به قصد تبلیغات منتشر میکنید را با پرداخت هزینه ای، به دست تعداد بسیاری از کاربرانی که جزو فالوور های خودتان نیستند، برسانید.

تا به حال پیش آمده است با پست ها یا استوری هایی روبرو شوید که صفحاتشان را دنبال نمیکنید؟ اینها دقیقا همان تبلیغات پروموشن اینستاگرام هستند که میتوانید زیر نام پروفایلشان، کلمه (Sponsored) را مشاهده کنید. این پست ها توسط اینستاگرام پروموت شده اند و اینستاگرام از اینکه به دست مخاطبان واقعی و موثر ترین بازار هدف که بر اساس سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و یا سلایق اشخاص گلچین میشوند، برسند.

تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام چیست و چطور موجب گسترش کسب و کارتان می گردد؟

تبلیغات اینستاگرام به صورت اینفلوئنسری نوعی بازاریابی است که روی استفاده از افراد شناخته شده و مطرح که تاثیر گذاری زیادی بر مخاطبین خود دارند، تمرکز میکند تا پیغام برند و کسب و کار شما را به گوش جامعه هدف بزرگتری برساند. به بیان دیگر، به جای اینکه شخصا عمل بازاریابی را روی عده زیادی انجام دهید، از افراد تاثیر گذار برای آنکه محصولات یا خدمات شما را به طور غیرمستقیم تبلیغ نمایند، بهره میبرید. تبلیغات اینفلوئنسری غالبا در کنار دو شکل دیگر بازاریابی به کار میرود؛ یعنی بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی.

افراد شناخته شده و تاثیر گذار مراحل اعتماد سازی را پشت سر گذاشته اند و توانسته اند تا مخاطبینی پیدا نمایند که به این افراد اعتماد کامل پیدا نموده اند. حال با توجه به میلیون ها مخاطبینی که این اشخاص دارند و قدرت اعتماد سازی که بوجود آورده اند، بستر بسیار مناسبی برای انجام تبلیغات اینستاگرام کسب و کار شما خواهند بود.

  • تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل چیست و چگونه انجام می گردد؟

علاوه بر شبکه های اجتماعی، موتور های جستجو بهترین گزینه برای تبلیغات به شمار میفرایند. همانطور که گفته شد، اینترنت دیگر به امری ضروری در زندگی روزمره مان تبدیل شده و گوگل منبع بزرگ اطلاعاتی است که هر روزه میلیاردها جستجو در آن صورت میپذیرد. پس با یک حساب سرانگشتی میتوان نتیجه گرفت که چنین بستر پر مخاطبی حتما بهترین محل برای تبلیغات کسب و کار است.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز یا گوگل ادز، ابزاری است که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار داده شده تا با پرداخت مبلغی به انجام تبلیغات در موتور جستجو بپردازند. این مبلغ در ازای هر کلیکی که از موتورهای جستجو دریافت کنید از شما دریافت میگردد. همین امر سبب شده تا به عنوان تبلیغات کلیکی هم از آن اسم برده گردد. امکان بهره مندی از خدمات تبلیغاتی گوگل برای عموم مردم، از کسب و کارهای قدیمی و با سابقه تا نوظهور، فراهم شده است.

تبلیغات گوگل به چند شیوه انجام میگردد:
  • تبلیغات در نتایج جستجو

تبلیغات در نتایج جستجو که مرسوم ترین نوع تبلیغ است، به این صورت انجام میگردد که با جستجوی عباراتی تعیین، تبلیغات قبل از نتایج جستجو به کاربران نمایش داده میگردد. علامت Ad در کنار این نتایج هم حکایت از تبلیغاتی بودن آنها دارد.

  • تبلیغات بنری یا نمایشی

این نوع تبلیغات با استفاده از وبسایت ها و وبلاگ ها صورت میپذیرد. به این صورت که گوگل از شما بنری دیجیتالی که حاوی محتوای تبلیغاتی شماست را میگیرد و آن را در وبسایت ها یا وبلاگ هایی که پربازدید هستند به نمایش میگذارد. ناگفته نماند که صاحبان این وبسایت ها برای قرار دادن تبلیغات روی سایتشان، مبلغی از گوگل دریافت مینمایند.

  • تبلیغات ویدئویی

در این شیوه نیز گوگل از شما ویدئویی را که حاوی محتوایی است که قصد تبلیغش را دارید دریافت میکند و در پلتفرم های ویدئو محور مثل آپارات و یوتیوب در معرض نمایش کاربران قرار میدهد. هنگامی که کاربران به قصد تماشای ویدئویی وارد این سایت ها میشوند، ابتدا مجبور به تماشای حداقل 5 ثانیه از ویدئوی تبلیغاتی شما خواهند شد.

  • تبلیغات موبایلی

این روش تبلیغاتی تلفیقی از تبلیغات بنری و ویدئویی است که مختص تلفن های همراه هوشمند است. عکس یا فیلم مورد نظر شما زمانی به کاربران نمایش داده میگردد که، درحالیکه تلفن هوشمندشان به اینترنت اتصال دارد، در حال استفاده از یک اپلیکیشن هستند.

منابع: cyberg

منبع: مجله شنبه
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1140

به "مزایای تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید