مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان

به گزارش ناق، این ماه کمی از ژانویه گرمتر است اما زمستان همچنان پابرجاست دما در بیشتر صبحها و بعضی شبها زیر صفر است، معمولا با بارش باران کمی از خشکی هوا کاسته میشود ولی یکی دو روز از هفته معمولا با وزش باد همراه است، حتی ممکن است طوفانهای شنی را هم تجربه کنید، بارش برف به ندرت پیش می اید اما همچنان احتمال آن وجود دارد. شهر برای دیدن همچنان مناسب نیست ولی جشنواره های رنگارنگی در گوشه کنار شهر برگزار میشود. سال نو چینی گاهی در فوریه هم اتفاق می افتد پس به شلوغی های این موعد توجه داشته باشید.

مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان

دمای هوا در این ماه بسیار نوسان دارد و چرخه های گرم و سردی هوا مکرر تکرار میشود، حداکثر دما 12 درجه و حداقل 0 درجه سانتیگراد خواهد بود. رطوبت هوا در ماه مارچ پایین و بادهای شدید همچنان میوزند و احتمال طوفان شن نیز میرود و البته این جریان در نیمه اول ماه شدیدتر خواهد بود و رفته رفته حس هوای بهاری در نیمه بعدی بیشتر خواهد شد. خوشبختانه تعطیلات نوروز مصادف با هفته انتهای مارچ است و از نوسانات آب و هوایی این ماه کاست شده و جلوه های طبیعی پکن و جریان هوای مطبوع بهار انتظار مسافرین ایرانی را می کشد.

فصل بهار از مارس تا می را شامل می شود. دما در این دوره نوسان فراوانی دارد. در این فصل وزش باد و گرد و غبار در هوا (که از مغولستان می آید) محتمل است و گاهی هم طوفان های شن اتفاق می افتند. پکن در ماه می بسیار زیباست شکوفه های درختان و هوایی معتدل، فرصتی عالی برای گشت و گذار فراهم می آورد و به همین دلیل نمایشها و فستیوال های فراوانی در این ماه برگزار می شود.

منبع مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1782

به "مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آب و هوای پکن | دمای هوای پکن در نوروز، بهار، تابستان، زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید