مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل

به گزارش ناق، یکی از پرآب ترین چشمه های آب گرم استان اردبیل و سرعین، آب گرم گاومیش گلی است که استخری به طول 25 و عرض 17 متر می باشد. دور این استخر با دیوارهای بلند محاصره شده است و آب گرم از چند نقطه کف استخر با گاز خارج می گردد و از مجرای ضلع شرقی بیرون می آید. حرارت آب چشمه گاو میش گلی 45 درجه است و آب دهی آن حدود 30 لیتر در ثانیه است. این ناحیه را رسوب های آبرفتی دوران چهارم پوشانیده و در برخی نقاط آثار آتشفشانی به چشم می خورد.

مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل

موزه مردم شناسی اردبیل به نام حمام آقا نقی و اسامی دیگری نیز شناخته می گردد. نام دیگر این موزه حمام ظهیرالاسلام است که اگر در در این موزه می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم این خطه آشنا شوید به طوری که در آن نیز انواعی از مجسمه با پوشش محلی مردم اردبیل، آثار و دست نوشته هایی از تاریخ، فرهنگ و هویت این ناحیه از کشور را مشاهده خواهید کرد. در واقع موزه مردم شناسی اردبیل یکی از مکان های ایده آل برای شناساندن فرهنگ، آداب، رسوم، نوع زندگی، لباس و خوراک مردم اردبیل در کنار آیین های مخصوص به این منطقه از ایران است.

به هر حال در این استان مکاتبات مردم و برنامه تحصیلات در مدارس به زبان فارسى انجام می گردد و جوانان این استان با فارسى آشنایى کامل دارند. از لحاظ اقتصادی، آمار شاغلان در بخش های عمده اقتصادی استان اردبیل نشان می دهد که از کل شاغلان استان 40 درصد در بخش کشاورزی، 22.8 درصد در بخش صنعت و 37.2 درصد در بخش خدمات سرگرم کار هستند.

منبع مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل

انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1811

به "مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: همه چیز درباره استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید