مقاله: کتابخانه هاسکل (Haskell) در مرز بین آمریکا و کانادا واقع شده است

به گزارش ناق، اینکه این کتابخانه در مرز دو کشور ساخته شده اصلا اتفاقی نبوده و معماران عمدا آن را در مرز مشترک دو کشور ساختند تا هم مردم کانادا و هم مردم آمریکا بتوانند از آن استفاده نمایند. این کتابخانه به همراه خانه اپرا به وسیله فردی آمریکایی به نام هاسکل و همسر کانادایی اش مارتا ساخته و به ساکنان دو کشور بخشیده شد. از آن جایی که این زن و شوهر از دو کشور کانادا و آمریکا بودند دوست داشتند تا کتابخانه ای را درست نمایند که هم برای مردم کانادا و هم برای مردم آمریکا باشد و تعامل بین مردمان این دو کشور را بیشتر کند. با اینکه ورودی این کتابخانه در کشور آمریکا نهاده شده است اما کانادایی ها می توانند آزادانه وارد کتابخانه شوند و از آن استفاده نمایند البته به شرطی که وقتی کارشان با کتابخانه تمام شد دوباره به کشور خودشان کانادا برگردند!

مقاله: کتابخانه هاسکل (Haskell) در مرز بین آمریکا و کانادا واقع شده است

کتابخانه هاسکل (Haskell) دو آدرس مختلف دارد! عده ای می گویند این کتابخانه در کشور کاناداست و عده ای هم آن را متعلق به آمریکا می دانند اما در کمال تعجب هر دو گروه درست می گویند! حتما می پرسید مگر می گردد یک کتابخانه در آن واحد در دو کشور جداگانه قرار داشته باشد؟ بله این کتابخانه معروف و بزرگ در مرز بین کانادا و آمریکا نهاده شده است و با معماری جذابش یکی از معروف ترین کتابخانه های جهانست.

البته این دو شهر مرزی از گذشته های دور با هم تعامل داشتند مثلا قدیم ها زنانی که در شهر مرزی و کانادایی ستنستید زندگی می کردند بچه ها شان را برای معاینه پیش دکترهای استان ورمانت آمریکا می بردند و خیلی از ساکنان این شهر، دو شهرونده هستند.

کتابخانه هاسکل و خانه اپرا از بناهای تاریخی هر دو کشور آمریکا و کاناداست و از آن جایی که دو کاربرد مختلف دارد، در مرز بین دو کشور نهاده شده و نشان دهنده حسن نیت بین مردمان دو سرزمین مختلف است از بناهای مهمی ست که بازدید از آن برای هر گردشگری جالب توجه است.

منبع مقاله: کتابخانه هاسکل (Haskell) در مرز بین آمریکا و کانادا واقع شده است

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1794

به "مقاله: کتابخانه هاسکل (Haskell) در مرز بین آمریکا و کانادا واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کتابخانه هاسکل (Haskell) در مرز بین آمریکا و کانادا واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید