هواوی در سال 2021 فقط 50 میلیون گوشی فراوری خواهد نمود

به گزارش ناق، فشارهای فزاینده بر روی هواوی این شرکت را دچار مسائل زیادی نموده است و به نظر می رسد به زودی مقام خود را به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند از دست می دهد. بر اساس گزارشی که به تازگی از طرف سایت The Elec منتشر شده، هواوی میخواهد در سال 2021 فقط 50 میلیون گوشی روانه بازار کند.

هواوی در سال 2021 فقط 50 میلیون گوشی فراوری خواهد نمود

این یعنی نسبت به سال جاری شاهد کاهش 74 درصدی فراوری گوشی های هواوی خواهیم بود. برای روشن تر شدن قضیه، باید بگوییم که این شرکت سال گذشته حدود 240 میلیون گوشی را به دست کاربران رسانده است. همچنین برای سال جاری هم انتظار می رود این شرکت بتواند 190 میلیون گوشی را عرضه کند.

همان طور که احتمالا می دانید، دلیل اصلی کاهش فراوری گوشی های هوشمند هواوی به تحریم های آمریکا برمی گردد که ادامه ساخت گوشی را برای این شرکت تقریبا غیرممکن نموده است. به لطف این تحریم ها، گفته می گردد سامسونگ در سال 2021 بیش از 300 میلیون گوشی را راهی بازار می نماید.

سال گذشته دولت ترامپ شرکت هواوی را در لیست سیاه وزارت بازرگانی قرار داد و از جمله نتایج آن می توانیم به محرومیت گوشی های هواوی و آنر از سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل اشاره کنیم. مدتی قبل هم دولت آمریکا تحریم ها را برای هواوی و ده ها شرکت تابعه آن تشدید کرد و به همین خاطر علاوه بر نبود امکان فراوری تراشه توسط شرکت های دیگر، هواوی بدون مجوز آمریکا نمی تواند تراشه های ساخت شرکت های ثالث مانند مدیاتک را خریداری کند.

به دلیل قطع ارتباط بین TSMC و هواوی، این شرکت برای فراوری تراشه های پایین رده و میان رده کایرین از شرکت چینی SMIC استفاده می نماید. با این حال، به تازگی گزارش شده که دولت آمریکا می خواهد SMIC را هم تحریم کند که اگر چنین اتفاقی بیفتد، هواوی عملا به هیچ تراشه ای برای گوشی های خود دسترسی نخواهد داشت. سرنوشت این شرکت تا حد زیادی به انتخابات آمریکا گره خورده و باید ببینیم آیا بار دیگر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می گردد یا نه.

  • تحریم های جدید آمریکا و آینده گوشی های هواوی

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1162

به "هواوی در سال 2021 فقط 50 میلیون گوشی فراوری خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی در سال 2021 فقط 50 میلیون گوشی فراوری خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید