رم و حافظه داخلی پیکسل واچ احتمالاً از گلکسی واچ 4 بیشتر خواهد بود

به گزارش ناق، در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل که اخیراً برگزار گردید، ما شاهد معرفی محصولات تازهی از این شرکت بودیم. گوشی هوشمند پیکسل 6a، اولین ساعت هوشمند این شرکت یعنی پیکسل واچ و تازه ایربادز گوگل یعنی پیکسل بادز پرو محصولاتی بودند که برای اولین بار به وسیله گوگل از آن ها رونمایی شد. پیش تر شایعه شد که اولین ساعت هوشمند گوگل با پردازنده 4 سال قبل اگزینوس سامسونگ روانه بازار می گردد. اکنون و به همین دلیل اطلاعات بیشتری در خصوص مشخصات فنی این ساعت هوشمند در فضای مجازی منتشر شده که به حافظه داخلی و حافظه رم پیکسل واچ گوگل اشاره می نماید.

رم و حافظه داخلی پیکسل واچ احتمالاً از گلکسی واچ 4 بیشتر خواهد بود

بر اساس گزارش منتشر شده از وب سایت 9To5Google، پیکسل واچ گوگل احتمالاً از 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. در مقایسه با ساعت های هوشمند سایر غول های فناوری باید اشاره کنیم که ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک 1.5 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی را به کاربرانشان ارائه می دهند. بعلاوه اپل واچ سری 7 نیز با 1 گیگابایت حافظه داخلی و 32 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است. بنابراین می توان گفت که اولین ساعت هوشمند گوگل در این مقوله از سایر رقبای سرسخت خود پیشی خواهد گرفت.

بدیهی است که حافظه رم بیشتر عملکرد روان تر و سریع تری را به کاربران پیکسل واچ ارائه می دهد. بعلاوه آن ها می توانند با خیال راحت اپلیکیشن های مورد نظر خود را روی این ساعت هوشمند نصب نمایند. اما همانطور که در ابتدای خبر به آن اشاره شد، گوگل میخواهد در این ساعت هوشمند از پردازنده 4 سال قبل اگزینوس یعنی اگزینوس 9110 بهره ببرد که شاید خیلی از کاربران انتظار شنیدن چنین خبری را نداشتند. باید اشاره کنیم که اگزینوس 9110 محصول شرکت سامسونگ است که نخستین بار شاهد استفاده از آن در ساعت گلکسی واچ اریجینال بودیم؛ ساعت هوشمندی که چهار سال قبل، یعنی در سال 2018، با سیستم عامل تایزن روانه بازار گجت های هوشمند شد.

این پردازنده قدیمی و در عین حال قدرتمند یک تراشه 10 نانومتری است که از دو هسته نسبتا ضعیف Cortex-A53 بهره می برد. این دو هسته، اگزینوس 9110 را به تراشه ای نزدیک به اسنپدراگون Wear 4100 پلاس تبدیل می نمایند که مبتنی بر لیتوگرافی 12 نانومتری است و در ساعت هایی نظیر فاسیل جن 6 مورد استفاده قرار گرفته است. پیکسل واچ قرار پاییز سال جاری در اختیار کاربران قرار بگیرد و با گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو به رقابت بپردازد. ما نمی دانیم که غول فناوری کره ای از پردازنده اگزینوس W920 در ساعت های هوشمند تازه خود استفاده خواهد نمود یا نه اما انتظار داریم این محصولات عملکرد سریع تر و باتری قوی تری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشند.

در خصوص اولین ساعت هوشمند گوگل یعنی پیکسل واچ شایعات زیادی در فضای مجازی مطرح شده که بد نیست به بعضی از آن ها اشاره کنیم. در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، گوگل ضمن اشاره به بعضی از قابلیت های این ساعت هوشمند اظهار داشت که کاربران سیستم عامل اندروید 8.0 و بالاتر می توانند از این ساعت هوشمند بهره ببرند. این در حالی است که غول موتور جست وجو هیچ اشاره ای به نسخه های پیش احتیاج سیستم عامل iOS نکرد و همین مقوله نیز حواشی زیادی را مبنی بر عدم پشتیبانی این ساعت از iOS ایجاد نموده است.

باید خاطر نشان کنیم که ساعت هوشمند تازه گوگل طبق تصاویر رسمی منتشر شده، به شکل مدور است و از طراحی گنبدی شکلی بهره می برد. در سمت راست قاب مدور آن یک دکمه چرخان دیده می گردد که کاربران می توانند از آن برای انجام کارهای روزانه خود بهره ببرند. در بالای آن نیز یک دکمه وجود دارد. جنس این ساعت از فولاد ضد زنگ است و تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است. هرچند مشخصات کامل این ساعت هوشمند به وسیله غول موتور جست وجو فاش نشد، اما ما انتظار داریم پیکسل واچ گوگل از لحاظ قابلیت های نرم افزاری و امکانات سلامتی و تناسب اندام حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

از جمله این موارد می توان به سنسور موارد قلب بسیار پیشرفته، سنسور سنجش اندازه استرس، پایش خواب و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. بعلاوه به لطف تراشه NFC تعبیه شده در این ساعت، کاربران می توانند به دستیار گوگل، مپس، کیف پول و Fitbit دسترسی داشته باشند.

منبع: Sammobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2039

به "رم و حافظه داخلی پیکسل واچ احتمالاً از گلکسی واچ 4 بیشتر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رم و حافظه داخلی پیکسل واچ احتمالاً از گلکسی واچ 4 بیشتر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید