پل گلدن گیت ، پل معلق مشهور از این سو به آن سوی خلیج سانفرانسیسکو

به گزارش ناق، پل گلدن گیت یکی از بزرگترین و معروف ترین پل های معلق در دنیا است. این پل روی ورودی خلیج سانفرانسیسکو است که کالیفرنیای شمالی را به سانفرانسیسکو متصل می نماید. پل گلدن گیت تبدیل شده است یکی از

پل گلدن گیت ، پل معلق مشهور از این سو به آن سوی خلیج سانفرانسیسکو

مترجم: محمد علی آصفی پور

منبع:راسخون

پل گلدن گیت یکی از بزرگترین و معروف ترین پل های معلق در دنیا است. این پل روی ورودی خلیج سانفرانسیسکو است که کالیفرنیای شمالی را به سانفرانسیسکو متصل می نماید. پل گلدن گیت تبدیل شده است یکی از معروف ترین نشانه های دنیا.

پل دارای ابعادی وسیع است. این پل دارای طول 2700 متر است و شامل بیش از 75000 تن فولاد و 300000 متر مکعب بتن است. دو برج در هر دو طرف پل وجود دارد که کابل های فولادی به قطر تقریبا یک متر را نگاه میدارد. این دو برج پشتیبان، بیش از 1200 متر را پوشش میدهند. پل به ارتفاعی حدود 260 متر بالاتر از سطح آب می رسد. یک جاده شش خطه و دو پیاده رو، پل گلدن گیت را به خط ارتباطی ترافیکی مهمی بین سان فرانسیسکو و شهر مارین در شمال تبدیل نموده است. در حدود 100 هزار خودرو هر روز از روی پل عبور می نمایند.

قبل از ساختن پل گلدن گیت کشتی ها مردم را از یک طرف خلیج سانفرانسیسکو به سوی دیگر میبردند. ساخت این پل در سال 1916 به وسیله جوزف اشتراوس، یک مهندس و طراح، برنامه ریزی شد. ساخت و ساز در سال 1933 آغاز شد و در سال 1937 تمام شد. هزینه کل پروژه 35 میلیون دلار بود.

در زمان ساخت و ساز بسیاری فکر نمی کردند که چنین پلی بتواند ساخته گردد. مسائل باید رفع میشد. اول از همه، پل نو در نزدیکی گسل سان آندریاس بود، که یک خط زمبن لرزه ای است که کالیفرنیا را به دو قسمت تقسیم نموده است. پس از وقوع زلزله ای واقع در حدود صد کیلومتری جنوب سانفرانسیسکو، مقامات طرحهایی را آغاز کردند تا ساختار پل را بهبود دهند تا بتواند در مقابل زمین لرزه هایی مقاومت کند که ممکن است در مرکز سانفرانسیسکو واقع شوند.

پل گلدن گیت بعلاوه می تواند یک مکان غم انگیز باشد. نسبت به جاهای دیگر دنیا مردم با پریدن از روی پل در اینجا بیشتر اقدام به خودکشی مینمایند. در این جا بیش از سی نفر هر ساله به طرف مرگ جهش مینمایند.

در طول تاریخ 75 ساله اش، این پل به علت باد زیاد، تنها سه بار بسته شده است.

به علت طراحی فوق العاده آن، پل گلدن گیت به زودی یکی از معروف ترین نشانه های دنیا شد. این پل در عکس های بی شماری ظاهر شده است، و بسیار چشمگیر است وقتی که پل وارد مه صبحگاهی رو به افزایش میگردد. رنگ نارنجی متمایل به قرمز برای حفاظت از پل از زنگ زدگی و رطوبت مه های سان فرانسیسکو انتخاب شده است.

منبع: راسخون
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1838

به "پل گلدن گیت ، پل معلق مشهور از این سو به آن سوی خلیج سانفرانسیسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل گلدن گیت ، پل معلق مشهور از این سو به آن سوی خلیج سانفرانسیسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید