کشف بمب های امریکا در ویتنام با هوش مصنوعی

به گزارش ناق، محققان با ابداع یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی شناسایی باقی مانده های بمب های عمل ننموده آمریکا در ویتنام را به وسیله آنالیز تصاویر ماهواره ای ممکن نموده اند.

کشف بمب های امریکا در ویتنام با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، آمریکا در جریان جنگ ویتنام طی دهه های 60 و 70 میلادی هزاران بمب را بر سر مردم مظلوم ویتنام فرو ریخت که بسیاری از آنها هنوز شناسایی و خنثی نشده اند و به صورت عمل ننموده باقی مانده و حیات و آینده این کشور را تهدید می نمایند.

دانشمندان برای حل این مشکل یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته اند که تنها با استفاده از تصاویر ماهواره ای می تواند محل بمب های خنثی نشده را با دقت بالا شناسایی کند.

این ابزار در دانشگاه اوهایو ابداع شده و برای اولین بار توانست با استفاده از تصاویر یک ماهواره، بمب هایی قدیمی را در منطقه ای به وسعت 100 کیلومتر مربع شناسایی کند. این منطقه توسط ارتش آمریکا در سال 1973 به طرز وحشیانه ای با بمب های متعدد شخم زده شده بود.

این ابزار می تواند تفاوت ظاهری بخش هایی از زمین که شرایط آن بعد از بمباران تغییر نموده را با بخش های دیگری که هرگز بمباران نشده و حالت طبیعی دارد، درک کند و بر اساس همین تفاوت تشخیص دهد که در چه بخش هایی از زمین بمب های عمل ننموده و خنثی نشده باقی مانده است.

این ابزار قادر به شناسایی بمب های مختلف بوده و دقت آن فعلا برابر با 89 درصد است. انتظار می رود دقت ابزار یادشده در آینده به 96 درصد افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 864

به "کشف بمب های امریکا در ویتنام با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بمب های امریکا در ویتنام با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید